Bradley H. Geplaatst: 28 februari 2005 Rapport Geplaatst: 28 februari 2005 vraag 1- ik ben flink bezig aleen kom ik niets verder, dus nu ga ik dit maar ens proberen, iemand een idee hoe je garages neerzet ? met van die dueren die opengaan ? vraag 2- hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan... En waneer komt je site MCdude ? en kun je me al wat tuterials verzenden ? Reageren
PatrickW Geplaatst: 28 februari 2005 Rapport Geplaatst: 28 februari 2005 vraag 1-ik ben flink bezig aleen kom ik niets verder, dus nu ga ik dit maar ens proberen, iemand een idee hoe je garages neerzet ? met van die dueren die opengaan ? vraag 2- hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan... En waneer komt je site MCdude ? en kun je me al wat tuterials verzenden ? Bradley1990, Je blijft vragen stellen, zonder iets met de antwoorden die je krijgt te doen. Ik kan nu ook wel weer uitgebreid je vragen gaan beantwoorden, maar ik weet nu al wat je reactie zal zijn. Probeer eerst simpele dingen te doen, en probeer in de bestaande R* code uit te zoeken hoe die dingen werken, dan kun je er misschien zelf achterkomen hoe je het moet aanpassen. SCM modden is niet iets dat je uit een boekje kunt leren, je zult echt dingen zelf uit moeten gaan zoeken om het te leren. Als je dan nog vastloopt op bepaalde probleempjes, kun je altijd hier om hulp vragen. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 maart 2005 je hebt gelijk, ik heb al aardig wat topics geopend deze week, maargoed dit is wat ik heb gevonden in de SCM 0219: $DC = create_garage_type 31 from -362.12 -550.214 11.722 to -353.12 -550.214 15.16 front -362.12 -539.484 03BB: set_garage $DC door_type_to_swing_open 03DA: set_garage $DC camera_follows_player 057A: set_garage $DC max_cars_to 10 kan ik als ik er eentje bij copier nog een garage maken ?, of moet ik meer dan dat doen ? Reageren
PatrickW Geplaatst: 1 maart 2005 Rapport Geplaatst: 1 maart 2005 Je moet in ieder geval een ander nummer kiezen ( voor de 31 ). Dit is namelijk een ID dat uniek moet zijn voor garages waarin je auto's kunt opslaan. Als het goed is is er nog 1 vrij nummer over, n.l. 32, zoals ook beschreven in de garage.txt file die bij de mission builder zit. Verder moet je natuurlijk de coordinaten, op een correcte wijze veranderen. Als je daar dan een garage wil met een werkende deur, zul je ook met moo-mapper an de slag moeten. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 1 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 1 maart 2005 Je moet in ieder geval een ander nummer kiezen ( voor de 31 ). Dit is namelijk een ID dat uniek moet zijn voor garages waarin je auto's kunt opslaan. Als het goed is is er nog 1 vrij nummer over, n.l. 32, zoals ook beschreven in de garage.txt file die bij de mission builder zit.Verder moet je natuurlijk de coordinaten, op een correcte wijze veranderen. Als je daar dan een garage wil met een werkende deur, zul je ook met moo-mapper an de slag moeten. okeey, dus ik moet die 31 naar 32 veranderen 0219: $DC = create_garage_type 32 from -362.12 -550.214 11.722 to -353.12 -550.214 15.16 front -362.12 -539.484 03BB: set_garage $DC door_type_to_swing_open 03DA: set_garage $DC camera_follows_player 057A: set_garage $DC max_cars_to 10 maar waarom moet ik met moomapper aan de slag ? om de juiste coardinaten te weten ozo ? hij vraagt om 2 coardinaten, eentje is dus rechts-voor-onder en de anderen links-achter-boven (sorry ik weet geen andere manier om het te zeggen), maakt missionbuilder er dan ook meteen een deur bij of moet ik met meer codes aan de slag ? moet die garage persee in een garage of kan hij ook op een parkeerplaats staan, idd om het fff te proberen, niet dat ik dadelijk 1 uur aan de juiste coardinaat zit te werken en het uiteindelijk niet doen Reageren
Wauzie Geplaatst: 2 maart 2005 Rapport Geplaatst: 2 maart 2005 Staan er dan geen duidelijke garagedeuren in de originele MAIN.SCM van de oude VC, misschien kun je hier eens na kijken...... Reageren
Eclipse Geplaatst: 2 maart 2005 Rapport Geplaatst: 2 maart 2005 De garagedeuren in VC zijn hardcoded... Reageren
PatrickW Geplaatst: 2 maart 2005 Rapport Geplaatst: 2 maart 2005 De coordinaten zijn inderdaad twee xyz punten en een los xy punt. Zo uit m'n blote hoofd zijn de eerste twee de hoekpunten van de muut waarin de deur zit, en het laatste ( zonder z ) een punt uit de achterwand. Om te testen kun je hem wel op een parkeerplaats zetten, maar dan is het effect wel een beetje raar, want de auto's in de garage worden pas gecreeerd, vlak voordat normaal de deur opengaat. Het mooiste is om hem dus op een bestaande garage te mappen. Wat de deur betrefd: Er is de de .exe een lijstje hardcoded, met objectnamen die als garagedeur kunnen functioneren. Als Zo'n object zich binnen de coordinaten die jij hebt opgegeven bevind, werkt ie als het goed is. Hier heb je dus moo-mapper voor nodig, om een copy van een bestaande garage-deur te plaatsen in je nieuwe garage. Er bestaat geen code in scm om garage-deuren of zo te plaatsen. Wel kun je ze met bepaalde scm commando's open en dicht doen. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 5 maart 2005 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2005 De coordinaten zijn inderdaad twee xyz punten en een los xy punt.Zo uit m'n blote hoofd zijn de eerste twee de hoekpunten van de muut waarin de deur zit, en het laatste ( zonder z ) een punt uit de achterwand. Om te testen kun je hem wel op een parkeerplaats zetten, maar dan is het effect wel een beetje raar, want de auto's in de garage worden pas gecreeerd, vlak voordat normaal de deur opengaat. Het mooiste is om hem dus op een bestaande garage te mappen. Wat de deur betrefd: Er is de de .exe een lijstje hardcoded, met objectnamen die als garagedeur kunnen functioneren. Als Zo'n object zich binnen de coordinaten die jij hebt opgegeven bevind, werkt ie als het goed is. Hier heb je dus moo-mapper voor nodig, om een copy van een bestaande garage-deur te plaatsen in je nieuwe garage. Er bestaat geen code in scm om garage-deuren of zo te plaatsen. Wel kun je ze met bepaalde scm commando's open en dicht doen. thanx ik zal vanmiddag fff kijken. Reageren
McDude Geplaatst: 6 maart 2005 Rapport Geplaatst: 6 maart 2005 vraag 1-ik ben flink bezig aleen kom ik niets verder, dus nu ga ik dit maar ens proberen, iemand een idee hoe je garages neerzet ? met van die dueren die opengaan ? vraag 2- hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan... En waneer komt je site MCdude ? en kun je me al wat tuterials verzenden ? ja dat zal ik ook wel eens willen weten maja.. over mijn tut site ga ik nu druk aanwerken...zaterdag head ik geen zin en vandaag (zondag) ging ik zwemmen en ben te moe om er aan te werken Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 maart 2005 Rapport Geplaatst: 6 maart 2005 vraag 2-hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan... Als je er even bij zet welke winkel je hebt veranderd in een AH winkel, dan kan ik je waarschijnlijk wel wijzen in welke thread je moet zijn om de coordinaten van die verkoper te veranderen... Reageren
Eclipse Geplaatst: 7 maart 2005 Rapport Geplaatst: 7 maart 2005 De winkel die omgetoverd is tot een AH supermarkt is die Bunch of Tools in Level een bij de bouwsteiger waar je ook de missie Demolation Man moet doen. Reageren
mad-dogg2 Geplaatst: 7 maart 2005 Rapport Geplaatst: 7 maart 2005 vraag 1-ik ben flink bezig aleen kom ik niets verder, dus nu ga ik dit maar ens proberen, iemand een idee hoe je garages neerzet ? met van die dueren die opengaan ? vraag 2- hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan... En waneer komt je site MCdude ? en kun je me al wat tuterials verzenden ? Voor een garage heb je geld nodig, Dus als je een garage wilt hebben moet je wel geld hebben En als je ze vanzelf open wilt laten gaan, dan moet je zo'n man langs laten komen die techneut is En die AH, Gewoon ergens neerzetten, Als die man het koud krijgt, Komt die vanzelf wel naarbinnen Reageren
Lantyz Geplaatst: 7 maart 2005 Rapport Geplaatst: 7 maart 2005 Als je niets te posten heb, post dan ook niet, Mad-dogg2, dit is spam, en ook nog 's irritante spam. Reageren
PatrickW Geplaatst: 7 maart 2005 Rapport Geplaatst: 7 maart 2005 De winkel die omgetoverd is tot een AH supermarkt is die Bunch of Tools in Level een bij de bouwsteiger waar je ook de missie Demolation Man moet doen. Ok...... De hardware store in washington beach dus.... Daarvoor moet je zijn in de thread "HARD1" (zoeken naar deze tekst dus) Een regel of twintig daaronder staat: 009A: $356 = create_actor 4 #SPECIAL16 at 202.4 -471.1 10.1 0173: set_actor $356 z_angle_to 180.1 Hier kun je de positie en de rotatie van de verkoper aanpassen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.