Jump to content

hoe garages neerzetten en mensjes


Recommended Posts

Geplaatst:

vraag 1-

ik ben flink bezig aleen kom ik niets verder, dus nu ga ik dit maar ens proberen, iemand een idee hoe je garages neerzet ? met van die dueren die opengaan ?

vraag 2-

hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan...

En waneer komt je site MCdude ? en kun je me al wat tuterials verzenden ?

Geplaatst:
vraag 1-

ik ben flink bezig aleen kom ik niets verder, dus nu ga ik dit maar ens proberen, iemand een idee hoe je garages neerzet ? met van die dueren die opengaan ?

vraag 2-

hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan...

En waneer komt je site MCdude ? en kun je me al wat tuterials verzenden ?

Bradley1990,

Je blijft vragen stellen, zonder iets met de antwoorden die je krijgt te doen.

Ik kan nu ook wel weer uitgebreid je vragen gaan beantwoorden, maar ik weet nu al wat je reactie zal zijn.

Probeer eerst simpele dingen te doen, en probeer in de bestaande R* code uit te zoeken hoe die dingen werken, dan kun je er misschien zelf achterkomen hoe je het moet aanpassen.

SCM modden is niet iets dat je uit een boekje kunt leren, je zult echt dingen zelf uit moeten gaan zoeken om het te leren.

Als je dan nog vastloopt op bepaalde probleempjes, kun je altijd hier om hulp vragen.

Geplaatst:

je hebt gelijk, ik heb al aardig wat topics geopend deze week, maargoed dit is wat ik heb gevonden in de SCM

0219: $DC = create_garage_type  31 from -362.12 -550.214  11.722 to -353.12 -550.214  15.16 front -362.12 -539.484
03BB: set_garage $DC door_type_to_swing_open
03DA: set_garage $DC camera_follows_player
057A: set_garage $DC max_cars_to  10  

kan ik als ik er eentje bij copier nog een garage maken ?, of moet ik meer dan dat doen ?

Geplaatst:

Je moet in ieder geval een ander nummer kiezen ( voor de 31 ). Dit is namelijk een ID dat uniek moet zijn voor garages waarin je auto's kunt opslaan. Als het goed is is er nog 1 vrij nummer over, n.l. 32, zoals ook beschreven in de garage.txt file die bij de mission builder zit.

Verder moet je natuurlijk de coordinaten, op een correcte wijze veranderen. Als je daar dan een garage wil met een werkende deur, zul je ook met moo-mapper an de slag moeten.

Geplaatst:
Je moet in ieder geval een ander nummer kiezen ( voor de 31 ). Dit is namelijk een ID dat uniek moet zijn voor garages waarin je auto's kunt opslaan. Als het goed is is er nog 1 vrij nummer over, n.l. 32, zoals ook beschreven in de garage.txt file die bij de mission builder zit.

Verder moet je natuurlijk de coordinaten, op een correcte wijze veranderen. Als je daar dan een garage wil met een werkende deur, zul je ook met moo-mapper an de slag moeten.

okeey, dus ik moet die 31 naar 32 veranderen

0219: $DC = create_garage_type  32 from -362.12 -550.214  11.722 to -353.12 -550.214  15.16 front -362.12 -539.484
03BB: set_garage $DC door_type_to_swing_open
03DA: set_garage $DC camera_follows_player
057A: set_garage $DC max_cars_to  10

maar waarom moet ik met moomapper aan de slag ? om de juiste coardinaten te weten ozo ?

hij vraagt om 2 coardinaten, eentje is dus rechts-voor-onder en de anderen links-achter-boven (sorry ik weet geen andere manier om het te zeggen), maakt missionbuilder er dan ook meteen een deur bij of moet ik met meer codes aan de slag ?

moet die garage persee in een garage of kan hij ook op een parkeerplaats staan, idd om het fff te proberen, niet dat ik dadelijk 1 uur aan de juiste coardinaat zit te werken en het uiteindelijk niet doen ;)

Geplaatst:

Staan er dan geen duidelijke garagedeuren in de originele MAIN.SCM van de oude VC, misschien kun je hier eens na kijken......

Geplaatst:

De coordinaten zijn inderdaad twee xyz punten en een los xy punt.

Zo uit m'n blote hoofd zijn de eerste twee de hoekpunten van de muut waarin de deur zit, en het laatste ( zonder z ) een punt uit de achterwand.

Om te testen kun je hem wel op een parkeerplaats zetten, maar dan is het effect wel een beetje raar, want de auto's in de garage worden pas gecreeerd, vlak voordat normaal de deur opengaat.

Het mooiste is om hem dus op een bestaande garage te mappen.

Wat de deur betrefd: Er is de de .exe een lijstje hardcoded, met objectnamen die als garagedeur kunnen functioneren. Als Zo'n object zich binnen de coordinaten die jij hebt opgegeven bevind, werkt ie als het goed is.

Hier heb je dus moo-mapper voor nodig, om een copy van een bestaande garage-deur te plaatsen in je nieuwe garage.

Er bestaat geen code in scm om garage-deuren of zo te plaatsen. Wel kun je ze met bepaalde scm commando's open en dicht doen.

Geplaatst:
De coordinaten zijn inderdaad twee xyz punten en een los xy punt.

Zo uit m'n blote hoofd zijn de eerste twee de hoekpunten van de muut waarin de deur zit, en het laatste ( zonder z ) een punt uit de achterwand.

Om te testen kun je hem wel op een parkeerplaats zetten, maar dan is het effect wel een beetje raar, want de auto's in de garage worden pas gecreeerd, vlak voordat normaal de deur opengaat.

Het mooiste is om hem dus op een bestaande garage te mappen.

Wat de deur betrefd: Er is de de .exe een lijstje hardcoded, met objectnamen die als garagedeur kunnen functioneren. Als Zo'n object zich binnen de coordinaten die jij hebt opgegeven bevind, werkt ie als het goed is.

Hier heb je dus moo-mapper voor nodig, om een copy van een bestaande garage-deur te plaatsen in je nieuwe garage.

Er bestaat geen code in scm om garage-deuren of zo te plaatsen. Wel kun je ze met bepaalde scm commando's open en dicht doen.

thanx ik zal vanmiddag fff kijken.

Geplaatst:
vraag 1-

ik ben flink bezig aleen kom ik niets verder, dus nu ga ik dit maar ens proberen, iemand een idee hoe je garages neerzet ? met van die dueren die opengaan ?

vraag 2-

hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan...

En waneer komt je site MCdude ? en kun je me al wat tuterials verzenden ?

ja dat zal ik ook wel eens willen weten maja.. over mijn tut site ga ik nu druk aanwerken...zaterdag head ik geen zin en vandaag (zondag) ging ik zwemmen en ben te moe om er aan te werken

Geplaatst:
vraag 2-

hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan...

Als je er even bij zet welke winkel je hebt veranderd in een AH winkel, dan kan ik je waarschijnlijk wel wijzen in welke thread je moet zijn om de coordinaten van die verkoper te veranderen...

Geplaatst:

De winkel die omgetoverd is tot een AH supermarkt is die Bunch of Tools in Level een bij de bouwsteiger waar je ook de missie Demolation Man moet doen. ;)

Geplaatst:
vraag 1-

ik ben flink bezig aleen kom ik niets verder, dus nu ga ik dit maar ens proberen, iemand een idee hoe je garages neerzet ? met van die dueren die opengaan ?

vraag 2-

hoe zet je iemand achter de kasa, ik heb nu wel leuk die AH op een andere plek gezet maar die man blijft daar gewoon nog staan...

En waneer komt je site MCdude ? en kun je me al wat tuterials verzenden ?

Voor een garage heb je geld nodig,

Dus als je een garage wilt hebben moet je wel geld hebben ;)

En als je ze vanzelf open wilt laten gaan, dan moet je zo'n man langs laten komen die techneut is :)

En die AH, Gewoon ergens neerzetten, Als die man het koud krijgt, Komt die vanzelf wel naarbinnen ;)

Geplaatst:
De winkel die omgetoverd is tot een AH supermarkt is die Bunch of Tools in Level een bij de bouwsteiger waar je ook de missie Demolation Man moet doen. ;)

Ok...... De hardware store in washington beach dus....

Daarvoor moet je zijn in de thread "HARD1" (zoeken naar deze tekst dus)

Een regel of twintig daaronder staat:

009A: $356 = create_actor  4 #SPECIAL16 at  202.4 -471.1  10.1
0173: set_actor $356 z_angle_to  180.1

Hier kun je de positie en de rotatie van de verkoper aanpassen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...