Jump to content

Gang war strategieën


Kruger

Recommended Posts

Gang wars zijn best leuk. Doodgaan is dat niet. Vandaar dat ik een topic maak over strategieën bij gang wars. Hoe vecht jij ze? Welke wapens gebruik je? Neem je homies mee, of juist niet?

Ikzelf gebruik altijd een M4 karabijn en een sniper rifle. Ik neem ook altijd een Rhino mee. Een tank is echt ontzettend handig, omdat hij niet kan ontploffen, dus hij is geschikt om in rond te rijden om te vluchten, of om achter te schuilen. Verder is het ook heerlijk om hele partijen Ballas in één schot om te leggen.

Ik ben ook aan het experimenteren met een hunter tijdens gangwars. Dit heeft wel wat nadelen, omdat hij wél kan ontploffen. Ook vind ik het lastig om goed te schieten, en niet het oorlogsgebied te verlaten. De Hunter gebruik ik alleen bij grote gebieden.

Maar wat zijn jullie tactieken? Ik ben heel benieuwd, het zou best leerzaam kunnen zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 34
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Kruger

    4

  • _KoE_Mzungu

    3

  • Bierbuikje

    2

  • Hackman

    2

Meestal ging ik met wat homies ernaar toe. Het wapen is voor mij de M-4 of dubbele Uzi/sawn-off shotgun en ik ging er altijd vol in. Niet schuilen ofzo, altijd er vol in (zoals in de film 300 hoe de Spartanen erin gaan).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem een auto en laat hem bekogeld worden door ballas. Als hij bijna brandt, ga ik even weg in die auto en dan rij ik zo snel mogelijk om net op tijd uit de auto te springen en tegen een andere auto/muur te laten botsen waardoor hij begint te branden en uiteindelijk ontploft.

Niet echt een doeltreffende tactiek, maar wel leuk om te doen.

@Kruger: in GTA zitten ook geen speren hé :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zorg ervoor dat ik in de lengte van een doorlopende weg ga staan. Met m'n gezicht naar het ene eind van de straat en m'n rug naar de andere kant. Hierdoor komen de gangmembers vaak maar van één kant aanlopen en niet van twee kanten. Hierdoor kan ik ze met een M4 één voor één neerschieten voordat ik in hun (schiet)bereik kom, net als op de kermis: achter elkaar één voor één neerknallen. Doordat ze dus maar van één kant komen hoef ik mij geen zorgen te maken over rugdekking. Hierdoor hoef ik ook bijna nooit een 'health' of 'armor' pick-up te gebruiken. Ik blijf trouwens gewoon midden op de weg staan (soms ook gehurkt), hierdoor zie ik ze veel makkelijker / sneller aankomen.

Homies neem ik nooit mee want die lopen alleen maar in de weg, vaak ook voor de loop van mijn wapen (uitermate irritant). En als je teveel homies vermoord gaat je respect achteruit.

Om een gangwar te starten gebruik ik een Desert Eagle, slechts drie of vier kogels nodig.

Natuulijk is het handig als je van te voren de Paramedic en Vigilante al gedaan hebt, dus meer 'health' en een sterker kogelvrij vest. ^_^

Edit: En een rocket launcher voor de auto met gangmembers. En geen vuurwapens waar geen automatische richter op zit (alleen wapens waar je dus skills voor kan krijgen) .. :dans: gamepad :dans:

Bewerkt: door _KoE_Mzungu
Link to comment
Delen op andere websites

Als je snel doodgaat in gangwars kan je altijd op een dak gaan staan, en daar wat Molotov Cocktails gooien naar de Ballas of Vagos. Je kan dan ook wat homies gebruiken en deze beneden laten vechten tegen de andere gangs, ze hebben dan wel niet veel overlevingskans. :7

Dit was vooral mijn trucje toen ik nog cheats gebruikte in San Andreas. Nu is het gewoon met een M4 of andere wapens de gangmembers één voor één doodschieten of natuurlijk Molotov Cocktails gooien.

Later in het spel, dus bij de Back to Los Santos missie's in verder gebruik ik dan al een Minigun en Bazooka, vooral de Minigun is handig, want zo kan je alle gangmembers op 1-2-3 vermoorden. Een Bazooka is nog gevaarlijk voor mochten de gangmembers dicht bij je staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil even zeggen dat de tank wel kan ontploffen! Het is alleen niet zo makkelijk als bij andere voertuigen.

:duh: Ik bedoelde eigenlijk dat hij niet/nauwelijks (?) kon ontploffen door kogels. En gezien het feit dat Ballas alleen maar geweren en pistolen hebben, en geen tanks of bazookas zal een tank niet ontploffen in een gang war. Maar je hebt gelijk, hij kan wel ontploffen.

Ontopic:

Ik hou ook altijd erg van explosies, dus ik gooi ook veel handgranaten tijdens gangwars.

Zijn er ook mensen die het country rifle gebruiken? Ikzelf vind hem wel handig, omdat hij langer bereik heeft dan de AK's van de tegenstanders. Hierboven noemd iemand te tactiek van schieten zodra ze binnen jouw bereik zijn, maar jij buiten hun bereik. Daar is hij best geschikt voor.

Bewerkt: door Kruger
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het altijd wel leuk om een gangwar te doen, maar als je eenmaal de juiste wapens en voldoende health hebt is het voor mij een eitje. Ik neem vrijwel altijd zoveel mogelijk homies mee maar als er onderweg één of twee sneuvelen zal ik daar niet van wakker liggen. Als ik eenmaal in een gangwar zit zorg ik dat ik ergens achter ga staan waarbij ik voldoende ruimte heb om te gooien en mijn homies haast niet in gevaar kunnen komen. Vervolgens gebruik ik de molotov cocktails vanaf een dakje, mits ik daar toegang tot heb en schakel zo zo veel mogelijk vijanden uit. Als de straat zodanig al in de fik staat is het altijd nog wel leuk om je sniper te gebruiken. Ik kan hun dan wel uitschakelen maar zij mij niet, dat is het leuke eraan.

Maar goed, omdat het inmiddels zo makkelijk is om de juiste strategie te handhaven neem ik mijn homies mee als uitdaging en probeer ik te voorkomen dat er ook maar één sneuvelt. Als het gebied is overgenomen en we leven allemaal nog is de gangwar voor mij pas echt geslaagd. Maar om toch een beetje leven te houden in mijn savegame verlaat ik het gebied altijd als het bijna is overgenomen. Zo heb ik nog altijd wat vijanden rondlopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik rijd altijd naar de plek des onheil (waar de Ballas zijn dus) met mijn Anti-Ballas-Mobil (groene Turismo met cutter velgen).

Haal mijn minigun uit mijn broekzak en schiet ze zo in een rijtje dood.

Ik doe net als _KoE_Mzungu zo staan dat ze maar van een kant komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...