Jump to content

naar windows xp 64x of stappen of windows vista 32 of 64x?

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een best snelle pc en kan makkelijk op windows 64x draaien maar ik ben bang dat dan mijn ouwe leuke spellen het niet meer doen :( maar ik heb 4gb werkgeugen en mijn pc gebruikt maar 2.

en mijn prossesor gebruikt 2.66ghz maar ik heb 5.32Ghz.

maar aan de andere kant windows vista lijkt mij wel wat als het de service pack 1 hebben.

maar dan op 64x draaien?

of is er een programma dat je op windows 64x ken overstappen maar ook 32x spellen kan spelen?

en moetje hele pc leeg gooien en dan opnieuw instaleren met windows 64x? en dan weer alles instaleren?

wie kan mij is een goeie tip geven?

Geplaatst:

Als je wil blijven gamen, lijkt me het beste als je gewoon bij XP X32 blijft hangen omdat het niet zo gemakkelijk is om op X64 games te draaien. Vista is ongelofelijk zwaar vergeleken met XP, jou computer is met XP SP3 2 keer zo snel met opstarten als Vista met SP1. Dat van die processor vind ik een beetje raar, als het goed is zou XP gewoon die snelheid moeten ondersteunen. Zeg anders eens wat voor processor je hebt, misschien worden we daar wijzer uit.

Geplaatst:

ik heb een intel core 2duo E6750 2.66Ghz dus 5.32Ghz en

bij kloksnelheid geeft hij 2.6GHz en 2GB werkgheugen aan

leukste als je ctrl-alt-delete drukt dat ik 3943mb werkgheugen heb

:)

Geplaatst:

leukste als je ctrl-alt-delete drukt dat ik 3943mb werkgheugen heb :)

Wanneer je op Ctrl+Alt+Del drukt geeft dat volgens mij niet je RAM geheugen aan. Als ik namelijk op Ctrl+Alt+Delt druk staat er iets van 476/10422MB, en 10 GB lijkt me een beetje overdreven. Ik heb volgens dxdiag namelijk maar 1 GB RAM. Bij dxdiag zie ik echter wel Wisselbestaand staan, en dat is bij mij wel ongeveer 10 GB. Ik weet niet precies wat dat allemaal in houdt, maar Taakbeheer geeft dus niet je RAM geheugen aan, maar je zogenaamde Wisselbestand o.i.d..
Geplaatst:
Wanneer je op Ctrl+Alt+Del drukt geeft dat volgens mij niet je RAM geheugen aan. Als ik namelijk op Ctrl+Alt+Delt druk staat er iets van 476/10422MB, en 10 GB lijkt me een beetje overdreven. Ik heb volgens dxdiag namelijk maar 1 GB RAM. Bij dxdiag zie ik echter wel Wisselbestaand staan, en dat is bij mij wel ongeveer 10 GB. Ik weet niet precies wat dat allemaal in houdt, maar Taakbeheer geeft dus niet je RAM geheugen aan, maar je zogenaamde Wisselbestand o.i.d..

geheugenverbruik zie je dan zo niet moetje ff op deze website kijken ken je zo zien wat je pc kan en hebt

test

het zal zeker 1Gb ram zijn

Geplaatst:

Een wisselbestand kan door Windows worden aangesproken als je RAM geheugen niet genoeg is. Met behulp van dit verborgen bestand kan dan wat extra rekenkracht worden gegenereerd om je pc soepel te laten draaien. Aangezien het natuurlijk niet echt geheugen is, moet je er bij games niet veel van verwachten. Als je meerdere programma's open hebt staan, kan het natuurlijk wel handig zijn.

Zowel bij Taakbeheer als bij DxDiag kan je zowel het RAM geheugen als het wisselbestand vinden. Bij Taakbeheer staat het RAM geheugen (bij Vista) onder het tabblad Prestaties en dan onder het kopje Fysiek geheugen. Dit zal meestal tussen de 128 en 4096 MB zitten, terwijl het wisselbestand best tot zo'n 10GB op kan lopen. Het wisselbestand staat ook in dat tabblad aangegeven en bij DxDiag staan ze beide op het eerste tabblad weergegeven.

Mocht je toch willen overstappen naar Vista, dan raad ik je aan om wel 32-bits te nemen. Dit kan inmiddels ook 4GB geheugen gebruiken en tevens heb je dan weinig problemen met 32-bitssoftware op een 64-bitssysteem, al zou dit normaliter niet echt problemen op moeten leveren.

Geplaatst:

leukste als je ctrl-alt-delete drukt dat ik 3943mb werkgheugen heb

:)

Dat je een Dual Core hebt betekend niet dat je dan ook het dubbele aantal Ghz hebt hoor. Dat zie je fout, en XP ondersteund het gewoon zoals dat hoort.

Als dat van dxdiag je niet lukt moet je ff rechtermuisknop op 'deze computer' doen en dan eigenschappen.

dezecomputer.PNG

Daar zal ook staan hoeveel GB ram je hebt(2GB in mijn geval) en zoals je ziet staat er bij mij gewoon 3Ghz, en ook geen 6Ghz ;)

En waarom zou je dan zo graag x64 willen draaien? Ik denk niet dat je het nut er écht uithaalt(bij games is dat ook nogal afhankelijk van je videokaart)

Geplaatst:
En waarom zou je dan zo graag x64 willen draaien? Ik denk niet dat je het nut er écht uithaalt(bij games is dat ook nogal afhankelijk van je videokaart)

Het begint volgens mij pas uit te maken als je een 64 bit processor hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...