Jump to content

Crash bij naderen import/export

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo. Mijn GTA SA Crasht als ik de Import/Export in SF nader.

Ik heb met succes 1 lijst voltooid, maar nu kan ik er niet meer in de buurt komen zonder dat mijn game crasht.

Ik heb al geprobeerd mijn pc te herstarten.

Als ik in een nieuwe save game erheen ga, dan crasht hij niet. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt? Hij dee het eerst wel, en ik heb geen patches of mods geinstalleerd sindsdien.

Bij voorbaat dank.

ZZ

Geplaatst:

Gebeurd dit ook met andere savegames of slechts bij één specifieke savegame? Als dit het geval is upload dan even die savegame en zal ik proberen om die savegame te laden in mijn spel om dit uit te testen. Als het niet aan de savegame ligt ligt het dus misschien aan het spel. De PC herstarten heeft dan waarschijnlijk weinig effect, probeer het spel opnieuw te installeren. Hiervoor hoef je je savegames niet te verwijderen, deze blijven staan. Na het opnieuw installeren test je dan opnieuw die savegame. Succes ^_^

Geplaatst: (bewerkt)

Zoals ik zei doet hij met nieuwe savegames dit niet. Ik zal nu even een savegame van dit forum downloaden, en zien of die het wel doet. Ik update dit bericht straks even.

Edit: Ik heb de savegame na Madd Dogg gedownload in dit topic, en ik ga hem nu uitproberen.

Ik ben er lang niet geweest en ik ging na deze missie er pas heen. Ik ga hem nu testen.

Edit: Ok, die savegame werkt dus niet. Even een andere proberen.

Edit: Ik kan geen werkende savegames vinden. Ook geen 100%. Ik upload daarom mijn savegame nu even.

Zoals je kan zien ben ik al redelijk ver, en ik heb dus ook geen zin om alles weer opnieuw te gaan doen, alleen omdat er een stomme bug is. Ik heb echter al geprobeerd SA opnieuw te installeren. Mijn gta is legaal.

GTASAsf1.b

Bewerkt: door ZUMZUM

Ik heb je savegame even geprobeerd en ook bij mij stopt het spel zodra ik in de buurt kom van het hek bij dat vrachtschip. De enige conclusie die ik kan trekken is dat jou savegame beschadigd is. En hiervoor heb ik (is er) geen kant en klare oplossing.

Zoals ik hierboven kan opmaken heb je dus geen oude savegames van hetzelfde spel meer, waarmee je het dus eventueel nog eens kan proberen. Dit betekent dus dat je in principe wel verder kunt met deze savegame maar de 100% halen zal niet meer mogelijk zijn omdat je lijst 2 en 3 van de Import/Export niet meer kan voltooien.

Dus je zal of opnieuw moeten beginnen met een nieuw spel :-(of een bestaande savegame van dit forum moeten downloaden. In >>dit topic<< (GTA San Andreas > SA: Missie Hulp > Savegame Aanvraag) staat voor elke missie uit de storyline een savegame van versie 2. Het was overigens wel handig geweest als je van te voren had gemeld dat je versie 2 hebt :puh: .

In de download sectie staan inderdaad een aantal savegames voor versie 2 die nog niet door een ID-converter zijn gehaald. Ik dacht te menen dat dit de savegames van Jow Tommy Verceti waren. Deze ID-converter heb je nodig als iemand met versie 1 en versie 2 script bestanden een versie 2 savegame aanmaakt of een missie voor iemand anders haalt. Deze savegames moeten dan eerst door deze converter worden gehaald voordat ze op een echte versie 2 spel geladen kunnen worden. (Zoals dus bij jou het geval is.)

In de bijlage van dit bericht heb ik dit programaatje voor jou toegevoegd. Het maakt niet uit waar je dit bestandje bewaart, maak hiervan een snelkoppeling op je bureaublad. Als je dus van een savegame de ID wilt converteren sleep je die savegame met de muis op deze snelkoppeling. Dan krijg je een venstertje waarop je de oude en nieuwe ID kan zien, even bevestigen met [Enter]. Hierna is die savegame te gebruiken met jou spel, tevens zal deze ID-converter een backup (.bak) van de originele savegame aanmaken.

Ik hoop voor je dat hetzelfde probleem je niet nogmaals zal overkomen. Het is iig de eerste keer dat ik van dit probleem heb gehoord en nu ook zelf meegemaakt (met jou savegame). Succes ^_^

PS: Het betreft hier een ingepakt bestandje, deze dien je dus eerst even uit te pakken (WINZIP, WINRAR etc.).

Edit: Ik heb nog even gekeken in welk topic jij een savegame had gehaald ... :7 daar staan alleen savegames voor versie 1, die werken dus niet met jou versie 2.

Bewerkt: door _KoE_Mzungu

Versie 2 :S

Waarom weet ik dat dan niet?

Mijn MTA doet het wel gewoon, dat hoort toch niet?

Bedankt voor je uitleg. Ik vind het wel genaaid, want altijd dee hij het, maar ben ik niet echt voor de 100% gegaan, en nu ga ik eens voor de 100%, en dan krijg ik dit. :ch:

Savegames downloaden zie ik ook niet zitten, want dan zijn mijn statistieken anders en heb ik de fotos niet.

Ik ga dus maar gewoon opnieuw beginnen.

bedankt voor de uitleg.

Edit: De bijlage doet het niet. Hij zegt dat ik geen toestemming heb om die functie te gebruiken.

Edit: He bah, weer die stomme tags en photo opps verzamelen. Helemaal geen zin in.

En weer die stomme driving school alles op goud. Ook al is dit niet nodig voor 100%, ik wil het toch. Ik ga voor hoger.

En weer al die stomme vriendinnen op 100%.

Bah, bah en nog eens bah.

Versie 2 :S

Waarom weet ik dat dan niet?

Mijn MTA doet het wel gewoon, dat hoort toch niet?

Dat komt door de verschillende versies, er zijn namelijk twee versies in omloop, en dat zijn niet V1 en V2. Er is namelijk ook een versie voor als je wilt modden (zoals je wel weet), maar die staat los van de versie van de savegames.

Om achter de versie van het modden (dus dat je kunt modden, te ja of te nee) te komen, moet je rechtsonderin je beginscherm, het scherm wat je na de intro krijgt, kijken.

Wat staat er Welke versie heb je Kan je modden
Niets V1 Ja
V1.01 V1.01 Nee
V2.00 V2.00 Nee

Hoogstwaarschijnlijk staat er bij jou dus niets, waardoor je kunt modden. Als er wel wat staat dan heb je denk ik (weet het niet zeker of de patch ook die versie daar verandert) de patch (die je ook bij JTV's tutorial moest gebruiken) gebruikt.

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:

Wie is JTV? En wat is zijn tutorial.

Toch vind ik het vaak, dat mijn savegame dan versie 2 is, maar dat ik dan geen text daar heb staan.

Ik heb nu geen zin om die tool even te bekijken. Mischien later. Bedankt voor de link en ik zal er wel naar kijken.

Daarnaast heb ik nog een vraag:

Wat is het verschil tussen v1 en v1.01, en v1.01 en v2.00?

JTV = Jow Tommy Verceti, superlid van dit forum. :puh:

En >hier< staat zijn tut, te vinden bovenaan GTA San Andreas > SA: Missie Hulp > Savegame Aanvraag, net zoals die topics met savegames staat ook dit topic vastgeplakt bovenaan dat sub-forum. ^_^

Versie 1 is zoals R* (Rockstar) het spel oorspronkelijk uitbracht. Ene PatrickW (misschien ken je hem wel) heeft ervoor gezorgd dat R* genoodzaakt was het spel aan te passen. Daarna kwam versie 2 op de markt. Om bepaalde zaken onmogelijk te maken voor versie 1 werd er een patch beschikbaar gesteld, deze patch maakt van versie 1 versie 1.01. Met versie 2 kunnen geen modificaties worden geïnstalleerd, met versie 1 en versie 1.01 wel. Maar er zijn andere leden die je hier waarschijnlijk nog uitgebreider over kunnen informeren. Het belangrijkste verschil m.b.t. savegames is dat ze niet zomaar uitwisselbaar zijn. Voor versie 1 en 1.01 is er geen verschil wat betreft savegames.

Maar lees eerst maar de tut van JTV, misschien kom je dan al meer te weten.

Edit @ VWO-er: Ben blij dat jij even bijspringt, jij kan dat idd beter uitleggen dan ik; bedankt. :tu:

Geplaatst:
Versie 1 is zoals R* (Rockstar) het spel oorspronkelijk uitbracht. Ene PatrickW (misschien ken je hem wel) heeft ervoor gezorgd dat R* genoodzaakt was het spel aan te passen. Daarna kwam versie 2 op de markt. Om bepaalde zaken onmogelijk te maken voor versie 1 werd er een patch beschikbaar gesteld, deze patch maakt van versie 1 versie 1.01. Met versie 2 kunnen geen modificaties worden geïnstalleerd, met versie 1 en versie 1.01 wel. Maar er zijn andere leden die je hier waarschijnlijk nog uitgebreider over kunnen informeren. Het belangrijkste verschil m.b.t. savegames is dat ze niet zomaar uitwisselbaar zijn. Voor versie 1 en 1.01 is er geen verschil wat betreft savegames.
Het klopt dat er in het begin alleen nog V1.00 was (er was ook immers geen reden toe om meerdere versies te maken), dan vertel je dat ze een patch uit brachten waarin het modden onmogelijk werd gemaakt. Die versie is inderdaad V1.01, maar daarna vertel je het tegenovergestelde, namelijk:
Met versie 2 kunnen geen modificaties worden geïnstalleerd, met versie 1 en versie 1.01 wel.

Zoals je uit mijn post kunt aflezen, met V1.00 kan je wél modden, met V1.01 en V2.00 níet. Om met V1.01 en V2.00 moet je de patch gebruiken. In de volgende post geef ik daar uitleg over: klik

Hoop dat 't duidelijk is nu ^_^

Geplaatst:

Bedankt voor de uitleg. Maar dan nog vindt ik het raar. Mijn SA gebruikt V2 savegames, maar ik kan wel modden. Zoals MTA en Water Omhoog/Omlaaghaal tool.

Tooltjes zijn geen modificaties. Bij een modificatie wordt de main.scm aangepast, hierdoor moet je ook altijd een nieuw spel starten (oude savegames laden niet meer). Bij een tooltje blijft je spel ongewijzigd. Ik ken de 'water'-tool niet, maar een carspawner of een km-teller zouden gewoon moeten werken met V2 omdat het een tooltje is en geen mod. ^_^

Edit: Van multiplayers heb ik geen kaas gegeten, informeer anders even in dat sub-forum >klik<.

Oh oke. Maar hoe zit dat dan met MTA?

PS: Dat tooltje is een heel simpel tooltje waarmee je gewoon de hoogte van het wateroppervlak en de hoogte van de golven kunt veranderen. Niks bijzonders eigenlijk, maar wel grappig. Soms ook handig voor missies waar iemand vlucht en die je dan moet vermoorden. Hij rijdt dan eigenlijk uit zichzelf het water in. Omdat er dan toevallig een weg is die onder water is komen te staan. Dit is een download: Klikje

ZZ

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...