Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum, op de computer en in photoshop, dus ik hoop dat iedereen een beetje geduld met me wil hebben als ik domme vragen stel.

Ik heb een trial van PS cs3 extended en probeer al 2 dagen uittevinden hoe ik een foto als uitknipvorm kan maken, bijv. een hartvormige foto. Als ik de vorm sleep vult deze zich direkt met kleur en in het lagenpallet staat de vorm et als hartvormige foto met een link teken ernaast. Het zal best maar een kleinigheidje zijn dat ik dit niet voorelkaar krijg want het lijkt me een beginners ding. Ik kan wel een vorm vullen met een stijl of verloop kleur, maar een foto in die vorm lukt me niet. Kan iemand aub uitleggen wat hier aan te doen is? Bedankt!

Marion666

Geplaatst:

Open de foto en maak daarna een nieuwe layer (Ctrl+Shift+N). Maak op die nieuwe layer met de Custom Shape Tool een hartje (in de werkbalk boven zie je als het goed is wat vormpjes). Selecteer de layer in het Layer schermpje en duplicate dan het vormpje (Ctrl+J). Klik dan met je rechtermuisknop op het 'tweede' hartje en klik op 'Rasterize layer'. Neem dan de Magic Wand Tool en slecteer het hartje. Sleep hem dan naar de goede plaats. Klik dan in het Layer menu de layer van de foto aan en druk op Delete.

Geplaatst: (bewerkt)
Open de foto en maak daarna een nieuwe layer (Ctrl+Shift+N). Maak op die nieuwe layer met de Custom Shape Tool een hartje (in de werkbalk boven zie je als het goed is wat vormpjes). Selecteer de layer in het Layer schermpje en duplicate dan het vormpje (Ctrl+J). Klik dan met je rechtermuisknop op het 'tweede' hartje en klik op 'Rasterize layer'. Neem dan de Magic Wand Tool en slecteer het hartje. Sleep hem dan naar de goede plaats. Klik dan in het Layer menu de layer van de foto aan en druk op Delete.

Zou je willen een screen maken van de shape tool :)?

Ik snap het niet.

Bewerkt: door Miek
Geplaatst:

Ik heb geprobeerd een screenshop te uploaden maar ik krijg de mededeling dat dit niet geupload kan worden, het is 5mb groot dus het zou moeten kunnen. kan ik het evt. met gewone email sturen naar www.gtaforum.nl?? of is dat niet het goede mailadres.

Tot en met het maken van de 2e hartlayer alles ok, maar dan klikken met reschtermuisknop op hartje, krijg ik geen optie rasterize layer. Klik ik op naam 2e hartlayer is de optie er wel maar greyed out.

Als ik de vorm geslecteerd zou hebben, wat bedoel je dan met sleep hem naar de goede plaats? Ik wil gewoon een hartvormige foto overhouden, hahaha, wat een gedoe he, iets proberen uite leggen per mail. Volgens mij heb ik ooit met elements zoiets gedaan en dat was gewoon vorm trekken en goedkeuren klaar, maar ja, misschien vergis ik me hoor.

Hopelijk begrijp je iets van mijn verhaal en als ik een screenshot met gewone mail kan versturen naar www.gtaforum.nl en je hebt er wat aan, laat het me svp weten?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...