Jump to content

Auto's


Sonny-The-Pilot

Recommended Posts

Hee,

Ik dacht, ik maak een topic over auto's. Je kunt een auto via PB voorstellen, (wel naar mij hé! :puh: ) en dan zoek ik informatie over de auto en post het hier. Er bestaat er ookal één over vliegtuigen, dus ik denk ik maak er ook maar één over auto's.

Klik hier informatie over de vliegtuigen.

We beginnen met de Ferrari Enzo!

De Ferrari Enzo:

425016~Ferrari-Enzo-Posters.jpg

De Ferrari Enzo is een exclusieve sportwagen van Ferrari uit 2002, genoemd naar de oprichter van het Italiaanse automerk, Ferrari. Opmerkelijk was dat men niet zelf kon kiezen of men deze wagen kocht, maar dat Ferrari de mensen koos die er één mochten kopen. De Ferrari Enzo volgde de Ferrari F50 op en werd als basis gebruikt voor de volgende modellen zoals de F430 en de FXX. Ook de MC12 GT racewagen van het zusterbedrijf Maserati en de Ferrari P4/5 by Pininfarina werden gebaseerd op de Ferrari Enzo.

Productie:

Het idee achter de Ferrari Enzo was hetzelfde als die van de F50: het bouwen van een Formule 1-wagen voor de weg. Het belangrijkste doel was om de schakeltijd tot 150 milliseconden terug te brengen.

Oorspronkelijk werden slechts 349 exemplaren geproduceerd. Later besloot Ferrari om er nog eens 50 te produceren. In 2005 werd speciaal voor Paus Johannes Paulus II een laatste Ferrari Enzo gemaakt, wat het totaal op 400 brengt. Deze werd uiteindelijk geveild ten voordele van de slachtoffers van de tsunami ramp in 2004.

Cijfers:

Vermogen: 662 pk @ 7800 rpm

Koppel: 657 Nm @ 5500 rpm

Motor: 5998 cc 65° V12

Lengte: 4702 MM

Breedte: 2035 MM

Hoogte: 1147 MM

Leeg gewicht: 1365 kg

Verbruik: Ongeveer 23 liter per 100 km.

Prestaties:

Topsnelheid: 349 km/h

0-100 km/h: 3,65 seconden

0-400 m: 11,0 seconden

0-1000 m: 19,6 seconden

Mij mening:

Ik vind het één van de mooiste auto's ooit gemaakt! Hij is snel, mooi cool! En, hij heeft vleugel deuren, dus dat je deur eraf gaat omdat er een vrachtwagen en- of auto tegen aan botst hoef je niet bang voor te zijn! :)

Meer afbeeldingen:

Klik!

Filmpje:

Meer filmpjes:

Klik!

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Enzo

Gelieve niet hier in dit topic posten, alleen op mij toestemming!

Belangrijke dingen:

Leden:

  • Sonny-The-Pilot
  • Bossinkje
  • Unountable Tijmen

Helaas kunnen jullie je niet meer aanmelden, als het druk wordt kan er mischien 1 à 2 leden bij.

Topic pinned dankzei GTA-Sheep! GTA-Sheep, bedankt!!! :)

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag houden we het over de Ford GT 40

Op aanvraag van -->nick<--

1968_Ford_GT40_Mk_I.jpg

De Ford GT40 was een sportwagen en viermaal achter elkaar winnaar van de 24 uur van Le Mans, van 1966 tot 1969. De auto was gebouwd om langeafstandsraces te winnen van Ferrari, dat Le Mans zesmaal achter elkaar had gewonnen, van 1960 tot 1965.

De GT40 werd genoemd naar de Gran Turismocategorie waarvoor de auto bedoeld was. De eis in deze categorie was een maximale hoogte van 40 inch (1,02 m, gemeten bij het windscherm). Grote Ford V8-motoren (4,7 L en 7 L) werden gebruikt, vergeleken met de Ferrari V12-motoren met een inhoud van 3,0 L of 4,0 L.

De eerste auto's werden gewoon "Ford GT" genoemd. De naam GT40 werd geïntroduceerd met de productie van de standaard Mk 1.

Nu rijdt Ford de races met de Ford GT, de opvolger van de Ford GT 40.

Oorsprong

Toen Ford rond 1963 Ferrari kon kopen, grepen ze deze kans met beide handen aan. Toen de koop bijna rond was belde Ferrari echter af: ze hadden Ford alleen maar nodig gehad om de prijs voor Fiat, de andere koper, op te drijven. Aangezien Ford uit was op wraak, wisten ze dat ze Ferrari maar op één manier konden verslaan, daar waar ze goed waren: het circuit.

Daarom kwam men met de Ford GT40. De eerste prototypes van deze wagen waren verbouwingen van Lola-wagens. Deze waren bekend vanwege hun werkzaamheden met Aston Martin op het circuit, maar behaalden niet de beoogde successen en faalden grandioos tijdens de Le Mans van 1965. Nu moest Ford met iets beters komen. Ze besloten een team te vormen en dit team aan de geplande auto te laten werken. In 1966 kon de GT40 het circuit op, en met succes. Men versloeg Ferrari vier jaren achter elkaar op Le Mans. Meestal waren ook de 2e of 3e plek aan een GT40 toegekend.

Gevolg(en)

In 1996, toen de GT40 30 jaar bestond, bracht Ford een model uit, de GT90, ter ere van voorgenoemde. Het bleef echter bij een conceptauto die wederom bedoeld was Ferrari bang te maken. In 2006, toen de GT40 40 jaar bestond, bracht Ford toepasselijk de GT uit. Men mocht hem niet GT40 noemen, wat men wel eerst van plan was, omdat dit al een geregistreerde handelsnaam is op naam van een arabische handelaar. De wagen had echter veel weg van zijn illustere voorganger: het design was bijna helemaal gekopieerd, alleen dan met een modernere draai eraan. En hoewel de auto een paar centimeter hoger was, kreeg hij de benodigde tongen los. Hij zou in een kleine serie gebouwd worden en geschonken worden aan mensen die echt een passie voor auto's hebben, waaronder Jeremy Clarkson, dewelke nu al reeds zijn Ford GT verkocht heeft jegens talloze problemen en exorbitante verbruikscijfers. De Ford GT is vervangen door een Lamborghini Gallardo Spyder.

Mij mening:

Het is een mooie auto, dat zeker! Hij is snel, maar wel al een oud ding. Dat maakt niet uit, alleen oude auto's zijn vaak minder veilig. Verder vind ik het niet leuk dat ze vraak op Ferrari wouden nemen, want dat is mij lievelings merk! :)

Klik hier voor meer plaatjes

Ford GT 40 tijdens de LeMans

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ford_GT40

De volgende auto word de Citroën C5, op aanvraag van Bossinkje.

Je kan nog steeds aanvragen doen via PB!

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Link to comment
Delen op andere websites

Nu, dus niet straks :puh: houden we het over de Citroën C5

Op aanvraag van Bossinkje

citorenc5ii_3.jpg

^Sedan^

citroenc5break2008_1.jpg

^Break^

De Citroën C5 is een middenklasse personenauto van het Franse merk Citroën. De auto bestaat als sedan en break. De auto wordt gefabriceerd sinds 2001 als opvolger van de Xantia. De eerste generatie kreeg een facelift in 2004. Een tweede generatie verscheen in 2008.

Eerste generatie

De C5 was de laatste Citroën die ontwikkeld werd onder het voorzitterschap van Jacques Calvet. De wagen had de moeilijke taak om zowel de Xantia als de XM te vervangen, aangezien de introductie van de C6 steeds werd uitgesteld.

Bij zijn lancering werd de auto in de pers als saai bestempeld, en er werd hem geen mooie carrière voorspeld. De C5 bood een verdere ontwikkeling van Citroëns hydropneumatische ophanging, nu onder de naam Hydractive 3. Een belangrijke verandering was het gebruik van elektronische sensoren ter vervangingen van de mechanische hoogtecorrectie in de vorige hydropneumatische modellen. Hierdoor kon de computer automatisch de rijhoogte controleren. Het manueel regelen van de rijhoogte bleef mogelijk, hoewel de computer tussenkwam indien de wagen met een ongepaste snelheid reed voor een bepaalde hoogte. In tegenstelling tot vorige wagens werden de remmen en de stuurinrichting echter niet meer geregeld door hetzelfde hydraulische circuit.

In 2004 gaf Citroën de C5 een grondige facelift, om de wagen aantrekkelijker te maken, en het uiterlijk af te stemmen op dat van de nieuwere C4. De sedan werd verlengd van 4618 mm naar 4745 mm, de break van 4755 mm naar 4840 mm. De wagen kreeg ook meedraaiende koplampen.

Toch kreeg de C5 kritiek in verband met de betrouwbaarheid: vooral de elektronica maakt dat deze Citroën soms als onbetrouwbaar werd ervaren. Daarnaast bleek de door Citroën met veel media aandacht geïntroduceerde 2.0 HPI-motor in de praktijk veel storingen te geven. Deze motor zou schoner en zuiniger zijn, maar door de vele problemen die zij gaf werd de productie er van al snel stop gezet. De gewone 2-liter benzine motor had deze problemen niet en is in de praktijk zelfs iets zuiniger dan de HPI-versie.

Tweede generatie

De sedanuitvoering was niet langer een liftback, meer kreeg afzonderlijke koffer. De wagen was verkrijgbaar vanaf 2008. De nieuwe C5 is 4,78 meter lang, 1,86 meter breed en 1,45 meter hoog. Dat is drie centimeter langer, elf centimeter breder en drie centimeter lager dan het vorige model. De break kreeg als naam "Tourer" en werd vijf centimeter langer. De voor Citroën typische hydropneumatische ophanging was echter niet meer standaard aanwezig op alle versies.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C5

Meer plaatjes:

http://images.google.nl/images?hl=nl&q...sa=N&tab=wi

Filmpje:

Meer filmpjes:

http://nl.youtube.com/results?search_query...m=0&spell=1

Mij mening:

Mooie auto. De break vind ik alleen minder mooi. De oude modellen vind ik allemaal lelijk.

Jullie kunnen allemaal nog aanvragen doen!! Zolang ik hier tijd voor heb, kan je altijd een auto voorstellen!

Maar, wel met PB! :)

Ik heb er een nieuw lid bij: Bossinkje! Dus, je kan ook naar Bossinkje aanvragen doen. :Y

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Link to comment
Delen op andere websites

BMW E34 530i

Op aanvraag van SWYV

De BMW E34 is een auto van BMW die in januari 1988 werd voorgesteld als opvolger van de E28. De 5-serie E34 was voor zijn tijd erg revolutionair en heeft in de loop der jaren veel prijzen gewonnen. De E34 had een perfecte gewichtsverdeling van 50%-50% op de voor- resp. achteras en een veel stijvere en beter gestroomlijnde carrosserie dan het vorige model. In zowel optisch als technische zin deelt hij veel met zijn grotere broer, de in 1986 geïntroduceerde E32 7-serie. De E34 werd in 1995 door de BMW E39 opgevolgd (Touring-versie medio 1996).

800px-BMW_Series_5_Old_Model_red_vr.jpg

Uitrusting

Zoals bij bijna alle BMW's zijn er weinig uitrustingsniveaus en een lange optielijst. Standaard werden alle 5-series minimaal uitgevoerd met centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging, in hoogte verstelbare voorzetels, getinte ruiten en elektrische spiegels. De 530i werd standaard ook van ABS voorzien. Vanaf 1992 werd er een uitrustingsniveau toegevoegd dat naar de naam Executive luistert. Nieuw geïntroduceerde wagens kregen vanaf dat jaar een betere standaarduitrusting; zo kreeg de 518i ABS, de 520i uit 1990 kreeg bovenop de vroegere uitrusting ABS, 2 airbags, een leder bekleed stuur en in hoogte verstelbaar stuur en vanaf 1992 hadden ze vanaf de 2 liter allemaal elektrische ruiten vooraan

Facelifts

In 1992 was er de eerste (kleine) optische facelift: buitenspiegels in E36-stijl en kwalitatief betere binnenbekleding. In mei 1994 volgde de tweede facelift: alle uitvoeringen werden o.a. voorzien van bredere nieren (in de gril) en de bijbehorende motorkap die voorheen exclusief op de 530i en 540i V8-modellen gemonteerd werden. Tevens kregen de dorpels een meegespoten kunststof afdekking, wat de 5-serie een moderner uiterlijk gaf.

Touring

BMW deed er na de introductie van de E34 vier jaar over om er een stationwagen versie van te maken. De E34 touring heeft dezelfde technische basis als de sedanmodellen en heeft dan ook exact dezelfde buitenafmetingen en wielbasis. Wel werd op de 6- en 8-cilinder modellen standaard een niveauregeling op de achteras geleverd die een zwaardere belading tot ruim 600 kg mogelijk maakte en was er een dubbelgroot schuif/ kanteldak leverbaar. Hoewel de motorspecificaties hetzelfde zijn als die van de sedan, zijn acceleratie en topsnelheid iets afgenomen vanwege het ca. 90 kg hogere gewicht en de grotere luchtweerstand. Deze E34 was de eerste 5-serie touring en de tweede echte BMW stationwagen na de 3-serie e30 touring van eind 1987. Van de 1.333.438 geproduceerde E34 5-series waren er 124.656 van het type touring. De laatste werd geproduceerd in juni 1996 toen de productie van de E34 sedan al bijna anderhalf jaar was gestopt.

800px-BMW_e34-touring_1995.jpg

Meer Foto's:

http://images.google.nl/images?hl=nl&r...sa=N&tab=wi

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_E34

Mijn mening: Een mooie wagen, maar ik zou er geen een kopen. Ik heb liever een andere auto.

Wil je graag meer info over een bepaalde auto, maar staat hij er nog niet bij? PB Sonny-The-Pilot of Bossinkje, en binnenkort staat ook jou auto erbij!

Bewerkt: door Bossinkje
Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag de Volvo V70!

Op aanvraag van Global.

De eerste generatie

De Volvo V70 werd voor het eerst geproduceerd sinds 1997, eerst als de op ruim 1400 punten verbeterde Volvo 850. Dit model wordt ook wel de V70-Classic genoemd. Daarna is de V70 in twee nieuwere versies verschenen. De eerste V70-variant had 14 motorvarianten die op benzine liepen, AWD en XC. De V70 beschikte ook over twee dieselvarianten.

De tweede generatie

De tweede versie kwam respectievelijk uit in 2000, met 8 benzinevarianten en 4 dieselvarianten. Daarna werd de V70 nogmaals verbeterd. De vernieuwde versie van 2004 heeft 7 benzinevarianten en nog steeds 4 dieselvarianten. De XC-variant zou later als XC70 door het leven gaan.

De derde generatie

Sinds augustus 2007 staat er een compleet nieuwe V70 bij de dealers, in 4 benzine- en 3 dieselvarianten. De styling komt overeen met de nieuwe S80. Nieuw is een 3.2 zescilinder, die als geblazen versie doorgaat als T6 en 285 pk levert. De 2,5-liter turbomotor met 300 pk, die in de vorige generatie als V70R door het leven ging, wordt niet meer geleverd. Volvo geeft als reden op tegenvallende verkoopresultaten en dat ze niet mee willen doen in de pk-strijd.

Foto's:

800px-Volvo_V70_front_20071004.jpg

De V70 uit 1997

car_photo_216114_7.jpg

De V70 uit 2000

volvo_v70_12.jpg

De V70 uit 2007

Filmpjes:

Meer foto's

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category..._V70?uselang=nl

http://images.google.nl/images?hl=nl&q...o+V70&gbv=2

Mijn mening: Een erg mooie auto. Alle drie de generaties vind ik mooi, de nieuwste V70 vind ik toch het mooist. Gisteren op CarChannel nog een duotest met de nieuwe V70 gezien. Kortom: Alle generaties vind ik erg mooi!

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70

Jullie kunnen nog steeds aanvragen doen bij Sonny-The-Pilot of Bossinkje via PB

Bewerkt: door Bossinkje
Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag de; Audi A6!

De Audi A6 is een hogere middenklasse model van Duitse autoproducent Audi. De A6 is verkrijgbaar als Limousine en als stationwagen. Ook is er een terrein-uitvoering op basis van de A6 Avant, de Audi Allroad Quattro. De A6 moet de concurentie aangaan met auto's als de BMW 5-serie, Mercedes-Benz E-Klasse en Volvo S80.

Eerste generatie (C4)

Het eerste model is in feite de laatste Audi 100 die een naamsverandering naar A6 onderging. In 1994 kreeg de Audi 100 C4 een facelift en werd opnieuw geïntroduceerd als de Audi A6 C4. De uiterlijke veranderingen omvatten nieuwe voor- en achterlichten, een nieuwe grille en aanpassingen aan de carosserie.

Ook kwamen er een aantal nieuwe motoren beschikbaar bij de introductie van de A6 waaronder een 1,8-liter turbomotor met 5 kleppen per cilinder, een 2,8-liter V6-motor eveneens met vijfkleppentechnologie, een 1,9-liter TDI-dieselmotor en een 2,5-liter vijfcilinder TDI-dieselmotor. De 2,3-liter vijfcilinder benzinemotor uit de 100 werd nog een paar maand aangeboden maar daarna geschrapt. Deze motor werd nog wel geproduceerd met turbo van 230 pk als sportieve variant.

Met de introductie van de A6 kregen de sportmodellen ook een nieuwe naam. Tijdens de productie van de 100 waren dit de Audi S4 modellen die beschikbaar waren met twee motoren. Deze modellen zouden vanaf nu door het leven gaan met de naam Audi S6, de naam S4 is nu bestemd voor sportmodellen van de Audi A4.

Plaatje van de C4;

Audi_A6_C4.jpg

Tweede generatie (C5)

In 1997 werd de A6 helemaal vernieuwd. Binnen in de wagen kreeg het dashboard en interieur een stuk moderner en volwassener uitstraling met luxe materialen. De nieuwe Avant verscheen in 1998 hoewel het oude C4 model al in 1997 uit productie was gehaald. Ook kwam er een heel scala aan nieuwe motoren beschikbaar en werd de A6 leverbaar met een 5-traps Tiptronic automatische versnellingsbak.

Plaatje van de C5;

800px-Audi-A6-C5.jpg

Filmpjes:

Meer Foto's

Hier

Hier

Mijn Mening

Echt een prachtige auto! Later zou ik echt zo'n auto willen hebben. Dan maar hopen dat hij een nóg mooiere uitstraling heeft!

Bron

Jullie kunnen nog steeds aanvragen doen bij Sonny-The-Pilot, Bossinkje en mij!

Link to comment
Delen op andere websites

De Fiat 500

Op aanvraag van mezelf :puh:

Het Oude Model.

794px-1965_black_Fiat_500.jpg

De Fiat 500 werd in 1936 geïntroduceerd door Fiat en is een van de kleinste auto's die in massa is geproduceerd. Dit type bleef in productie tot 1975 en er werden bijna 125.000 exemplaren gemaakt.

Op 4 juli 1957 werden de eerste exemplaren van de Fiat 500 Nuova in Turijn aan het publiek getoond. Een stoet autootjes, elke Fiat 500 met een schoonheidskoningin aan boord, reed de fabriek uit. Tegelijkertijd reed in Rome een vergelijkbare stoet naar het Sint-Pieterplein.

De 500 Nuova is legendarisch geworden, hoewel de verkopen moeizaam op gang kwamen. De 500 Nuova werd tot 1975 geproduceerd. Er zijn bijna 3,5 miljoen exemplaren van gemaakt.

De Fiat 500 had verschillende bijnamen, zoals Topolino, rugzakje en bolleke.

Het nieuwe model.

800px-Fiat_500_2007_front_20071020.jpg

Exact 50 jaar na de lancering van de Fiat 500 Nuova kwam een retroversie van de Fiat 500 uit. Hoewel het een volledig nieuw ontwerp betreft, is het design duidelijk afgeleid van de oude Fiat 500.

Bij de ontwikkeling van dit model werd het publiek nauw betrokken. Suggesties voor het ontwerp konden gemaakt worden via het internet, en dit werd dan ook massaal gedaan. Bijna 4 miljoen bezoekers kreeg de site het eerste jaar. Op 19 november 2007 kreeg de nieuwe Fiat 500 de titel 'Auto Van Het Jaar 2008'

De auto groeide ten opzichte van de originele versie, tot een lengte van 355 centimeter en een wielbasis van 230 centimeter. De nieuwkomer lijkt een gigantische auto tegenover het oldtimertje. De uitrusting en het veiligheidsniveau zijn aangepast aan de eisen van de huidige tijd. De wagen weegt 885 kilogram en krijgt dan ook voldoende aan de kracht van de relatief kleine motoren. Twee benzinemotoren van 69 pk en 100 pk zijn verkrijgbaar, naast een dieselversie van 75 pk. Voor een latere datum zijn er ook andere motoren gepland, onder andere een zuinige tweecilinder jet-motor, met varianten tussen 90 en 110 pk. Ook een Abarth-versie, een stationwagen en een cabriolet-versie liggen nog op de tekentafels.

Filmpjes

Meer foto's:

Oude 500:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category..._500?uselang=nl

Nieuwe 500:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category...7%29?uselang=nl

Bronnen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fiat_500

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fiat_500_%282007%29

Mijn Mening:

Ik vind dit echt leuke autootjes. De oude 500 vind ik een erg leuk autootje, ik was ook erg verrast toen ik hoorde dat er een nieuwe 500 zou komen. Ook de nieuwe vind ik helemaal top!

Jullie kunnen nog steeds aanvragen doen bij Bossinkje, Sonny-The-Pilot en Unmountable Tijmen!

Bewerkt: door Bossinkje
Link to comment
Delen op andere websites

Lamborghini Murciélago LP640 Roadster en normaal

2006_lamborghini_murcielago_lp640_2.jpg

^Normaal^

first-steer-2008-lamborghini-lp640-roadster-039.jpg

^Roadster^

De Lamborghini Murciélago LP640 is de snelle versie van de Lamborghini Murciélago, een sportwagen van de Italiaanse autobouwer Lamborghini. De LP640 heeft een snellere motor dan de 'normale' Murciélago. Ook het uiterlijk is aangepast, het is stoerder geworden.

Gegevens

Basis prijs: € 363.688,- (ach ja, doe er gelijk maar 2! :puh: )

Motor: 6496 cc V12

PK: 641

Brandstof: Benzine

Productie jaren: 2007

Gewicht: 1665

Topsnelheid: 240 km/h

Acceleratie: 3,4 sec.

Motorinhoud: 6,5L

Waat staat LP voor?

LP staat voor: longitudinale posteriore

Verbeterde/andere dingen aan de LP640:

Uitlaat

Voor- en achter bumpers

Wielen

Luchtinlaten

Motor

Grotere olie-koeler

Verschil tussen de Roadster en de 'normale' LP640:

Bij de Roadster kan het dakje open

De Roadster gaat wat zachter, namelijk 325km/h

De rest is het zelfde

Bronnen:

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4606

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_M...C3%A9lago_LP640

Meer plaatjes:

Roadster:

http://images.google.nl/images?hl=nl&q...sa=N&tab=wi

en

http://spots.autogespot.com/viewcars.php?v...+LP640+Roadster

Normaal:

http://images.google.nl/images?um=1&hl...3%A9lago+LP640+

http://spots.autogespot.com/viewcars.php?v...ci%E9lago+LP640

Filmpjes:

Normaal

Roadster

Meer filmpjes:

http://nl.youtube.com/results?search_query...Lamborghini+Mur

Mij mening:

Mooie auto's, de mooiste van Lamborghini! De Gallardo LP-540 die er nu aan komt, en de Reventon vind ik ook echt mooi! :tu:

Mocht je nog vragen, opmerkingen of spel foutjes zien, PB me dan! :)

Mededeling:

Vanaf nu kan je ook tunings bedrijfen voor stellen, zoals: Hamann, Novitec Rosso etc.

Je kan nog steeds een auto voorstellen door Bossinkje, Unmountable Tijmen of mij te PB-en.

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Link to comment
Delen op andere websites

De Mini + info over Zcars.

Op aanvraag van .Whoopdidoo

Mini is de naam van een bekende kleine auto die tussen 1959 en 2000 werd geproduceerd. Sinds 2001 is er een nieuwe Mini (met de naam "New MINI"). In 2007 is er een opvolger van de New Mini op de markt gekomen, waarvan er ook weer een Stationwagon-uitvoering verschenen is met de karakteristieke twee achterdeurtjes. Vandaag gaan we het hebben over de oude, klassieke Mini.

Austin-Mini-Cooper-Sport-red-f-lr.jpg

De originele Mini (1959-2000) was een revolutionaire en karaktervolle kleine auto die was ontworpen voor de British Motor Corporation (BMC) door Sir Alec Issigonis (1906-1988) en gemaakt in Birmingham.

De Geschiedenis

Eind jaren 50 had Leonard Lord, president directeur van British Motor Corporation (BMC) de visie dat de markt behoefte had aan een nieuw soort auto, klein van buiten en groot van binnen.

In 1957 werd Alec Issigonis, die eerder faam vergaarde met de Morris Minor, aangesteld om een prototype te ontwikkelen van een auto voor vier, met een motor van BMC, die kleiner was dan de huidige auto’s uit de BMC bedrijven.

In juli 1958 nodigde Alec Issigonis zijn opdrachtgever uit om een proefrit te maken in een van de twee prototypes. Leonard Lord werd verrast door de combinatie van snelheid en weggedrag en gaf direct het groene licht voor voortzetting van het project.

De volgende stap was het opleveren van een productieversie; hiervoor kreeg men 12 maanden. De merken die in 1952 samen BMC oprichtten, Morris en Austin, brachten ieder onder eigen naam in augustus 1959 een model op de markt: de Austin Seven en de Morris Mini Minor. Productiefaciliteiten werden opgezet in Longbridge (Austin-fabriek) en Cowley (Morris-fabriek), waar in juni 1959 ongeveer 100 auto’s per week van de band rolden.

Een belangrijke naam in de geschiedenis van de Mini is die van John Cooper. Hij had veel ervaring met het opvoeren van de motor die in de Mini gebruikt werd doordat hij dezelfde krachtbron gebruikte in zijn racewagens. Door het toepassen van een dergelijke opgevoerde motor in de Mini was de Mini Cooper geboren. De Austin Mini Cooper en de Morris Mini Cooper verschenen in 1961.

De Mini kreeg in 1967 zijn eigen merknaam: Mini. De auto werd na het laten vallen van de Morris en Austin merknamen verkocht als Rover.

FotoshootNilsEnThijs111.jpg

Z-cars

Z-cars is een bedrijf dat kits maakt voor de Mini. Die kits maken het mogelijk dat er sterkere motoren in de Mini's kunnen worden geplaatst. Zo kan een Mini omgebouwd worden tot een heuse racewagen. Iedereen kan met behulp van Zcars zijn of haar Mini nog mooier en/of machtiger maken!

Meer Foto's:

http://images.google.nl/images?gbv=2&hl=nl&q=Mini

Mijn Mening:

Een erg leuke wagen,ik vind de klassieke Mini's erg leuk. Het zijn grappige autootjes. Ik zou er wel eentje willen hebben! :tu:

Bron

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mini


Er kunnen nog steeds aanvragen gedaan worden bij Sonny-The-Pilot, Unmountable Tijmen of bij Bossinkje!

Bewerkt: door Bossinkje
Link to comment
Delen op andere websites

De Nissan Skyline

Op aanvraag van FerryN

Skyline_GTR.jpg

Er zijn tal van varianten van de Nissan Skyline uitgebracht, waaronder het vlaggenschip GT-R die in de jaren 60 werd geïntroduceerd. Deze was technisch gezien voor zijn tijd geavanceerd. Anno 2005 kunnen de R33/R34 GT-R vergeleken worden met de hedendaagse exoten zoals E60 M5 S85. Echter, de huidige 4WD-wereldrecords in alle categorieën zijn nog steeds bezet door de Skyline's. Onder andere b.v. de 4WD-topsnelheid van 387 km/h en dragacceleratie van 0 naar 300 km/h in 7,5 seconden.

In 1989 debuteerde de GT-R in de Japan Touring Car Groep A en was reeds tijdens het eerste seizoen onverslaanbaar. Gedurende vier jaar won de Skyline het kampioenschap, met 29 zeges uit 29 races. In 1991 deed de R32 GT-R voor het eerst mee aan de 24-uursrace op de Nürburgring in de Groep N klasse, en ging meteen met de zege aan de haal. In hetzelfde jaar werd ook onverwijld de 24-uursrace op het Spa-Francorchamps circuit voor Groep A en N1 gewonnen. Daarna namen ze niet meer deel aan de races, onder meer omdat Nissan besloot te stoppen met de fabrieksproductie van Skylines. Het merk wou zich richten op 'de gewone burger', zo bepaalde de voormalige bedrijfsleiding. Dit bleek een misstap van formaat. Niet veel later werden ze opgeslokt door Renault Groep.

Wegens de wetgeving van de Japanse regering werden de mototblokken vanaf de GT R31 S-series gedowntuned naar 278 pk's standaard aan het vliegwiel. Daardoor kon je de standaard Skylines makkelijk opvoeren. Ook het onderstel en de aandrijving waren in die tijd opmerkelijk.

Vrijwel alle Skylines worden met zescilindermotoren in een lijn afgeleverd, met de GT-R als topmodel. Over dat laatste schreef het toonaangevende automagazine “Road & Track” ooit: The best straight-six sportcar to ever come from the land of the rising sun. Na een rit in 1000 pk's sterke JUN R33 benoemde Jeremy Clarkson het als 'de auto met de meeste grip en beste weggedrag'.

Het eerste Skylinemodel is de CCR21 GT-2000. De laatste fabrieksaf Skyline (dato 1999) was de GT-R BNR34 V-Spec II. De Skyline modellen werden destijds alleen in Japan, Engeland, en Australië verkocht. Een van de grootste nadelen die genoemd zijn, is dat hij enkel leverbaar is met het stuur rechts. Dit vanwege zijn aparte motorconstructie en ATTESA-ETS Pro aandrijvingssysteem.

2005-nismo-skyline-gt-r-z-tune-2.jpg

Meer Foto's

http://images.google.nl/images?gbv=2&h...a=N&ndsp=18

Filmpjes

Bron:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline

Mijn mening:

Een mooie en stoere wagen. Ik vind het opvallendst dat hij erg gewild is bij tuners, op Google vind je erg veel plaatjes van gepimpte Skylines. Ik vind het gave wagens!

Er kunnen nog steeds aanvragen gedaan worden bij Sonny-The-Pilot, Unmountable Tijmen of bij Bossinkje!

Bewerkt: door Bossinkje
Link to comment
Delen op andere websites

Bugatti EB16.4Veyron

Op aanvraag van mezelf

2006-Bugatti-Veyron-Targa-Florio-F-Salt-Flats-1280x960.jpg

De Bugatti Veyron EB16.4 is een spraakmakende en zeer geavanceerde, exclusieve auto. Het is tevens de duurste productieauto van het moment en de snelste en duurste Franse auto ooit. Om de top van 407 km/u te halen moet je een speciale sleutel omdraaien, anders is de topsnelheid begrensd op 'slechts' 375 km/u.

Gegevens en prestaties

Vermogen: 1001 pk (tot 1050 pk, afhankelijk van temperatuur. Deze is bij elke Bugatti anders)

Topsnelheid: fabrieksopgave 406 km/u, hoogst gemeten topsnelheid: 407,4 km/u door Top Gear./408.47 Recorded by German governmental inspection officials on April 19, 2005.

Motor: 8.0 Quad-turbo W16

0-100 km/u: 2,3 seconden(de nieuwe cijfers)

0-200 km/u: 6,3 seconden

0-300 km/u: 15,9 seconden

0-± 400 km/u: 54,8 seconden

400 mm carbon-keramische remschijven

Vierwielaandrijving

Zeventraps DSG-versnellingsbak van Ricardo

10 radiatoren: 3 om de motor te koelen, 3 van de intercooler, 1 voor de asolie, 1 voor de motorolie, 1 voor de hydrauliekolie

Gebruikt op top snelheid evenveel lucht in een min. als een mens in vier dagen

Verbruik: Circa 40 l/100 km (stad), circa 22 l/100 km (buiten de stad), op topsnelheid is de volledige 100 liter tankinhoud in 12 minuten leeg (115 l/100 km).

Lengte: 4,5 meter

Breedte: 2,1 meter

Totale gewicht: 2080 kg

Motor inhoud: 7993cc

Heeft een extra teller, namelijk een pk-teller. Deze gaat van 0 tot 1001 met stappen van 100.

Het ontstaan

In 1998 toont Bugatti een prototype van een nieuwe exclusieve sportwagen. Bugatti was toen sinds enkele jaren door Volkswagen van de Italiaan Romano Artioli overgenomen en had al enkele geavanceerde maar overduidelijk niet voor serieproductie bestemde prototypes gebouwd. Van dit model zijn zowel prototypes gemaakt met zestien als met achttien cilinders. Uiteindelijk wordt gekozen voor de zestiencylinder. Ongeveer zeven jaar lang wordt er intensief gewerkt om de belofte, een serieauto met 1001 pk en een top van 407,5 km/u, waar te maken.

De laatste jaren was Bugatti bezig aan de ontwikkeling met 80 ingenieurs. Het was namelijk zo goed als onmogelijk, om bij snelheden hoger dan 350 km/u, de auto op de weg te houden. Michelin ontwikkelde overigens speciaal voor deze auto een nieuwe band. Na jarenlang bijsleutelwerk is de Elzassische sportwagenbouwer er uiteindelijk toch in geslaagd de wagen veilig te maken, zodanig dat hij aan de normen voldoet.

De 16-cilinder motor is heel compact opgebouwd. In plaats van alle 16 cilinders in één V-formaat te proberen plaatsen, heeft men ze in een W-vorm geplaatst. Dit zijn in principe twee 4.0-liter V8's die dezelfde aandrijfas delen.

Totdat de eerste auto daadwerkelijk werd gepresenteerd werd Bugatti (en eigenaar Volkswagen Groep) meerdere keren belachelijk gemaakt door de pers. Zeker de laatste jaren voordat de wagen daadwerkelijk op de weg kwam werd de kritiek luider. Het zou onmogelijk zijn en Volkswagen zou wel concessies moeten doen.

De EB16.4 brengt de Volkswagen Group een verlies, aangezien de ontwikkeling per wagen bijna 5 000 000 euro heeft gekost, en de machine voor "slechts" 1 800 000 euro's over de toonbank gaat. Bugatti en Volkswagen willen dit compenseren door in 2008 de Wimille op de markt te brengen, deze "baby-Bugatti" moet brokken maken in het Porsche-segment en op die manier geld in het laatje brengen.

Het Britse automagazine Top Gear heeft de Veyron, samen met de Toyota Aygo, tot auto van het jaar benoemd. Ook heeft Top Gear een testrit met de Veyron uitgezonden. Bij deze gelegenheid bereikte presentator James May daadwerkelijk de door de fabriek opgegeven topsnelheid van 407,4 km/uur.

Productie

De productie ging maandag 5 september 2005 van start in de gloednieuwe Bugatti-fabriek in het Oost-Franse Molsheim. Het is op deze plaats dat de Italiaan Ettore Bugatti van 1908 tot tientallen jaren na de Tweede Wereldoorlog zijn wereldberoemde racewagens bouwde.

Wie heeft er één?

Op het moment dat de productie begon had Michael Schumacher al een aantal maanden eerder zijn eigen exemplaar besteld. Ook voetballegende David Beckham is geïnteresseerd. Het zijn echter vooral oliesjeiks en Russische rijkelui die warmlopen voor een dergelijke automobiel.

Word de Veyron in Nederland verkocht, of moet je dan naar een ander land gaan? Of importeren?

Bugatti heeft voor Nederland Hessing aangesteld als officieel Bugatti-importeur. Het bedrijf, dat al bekend was van zijn invoeractiviteiten voor verscheidene andere edelmerken, heeft al 7 Veyrons verkocht a rato van 1,8 miljoen euro per stuk.

Mij mening

Mooie auto! Heb er zelf helaas nog geen één gezien, alleen op de Autorai. Buiten dat hij mooi is, is hij ook nog lekker snel! :)

Filmpje:

Klik!

Youtube filmpje:

Bugatti Veyron VS. Eurofighter Typhoon Jet (deze test is uitgevoert door Top Gear)

More movies:

http://nl.youtube.com/results?search_query..._type=&aq=f

More pictures:

Klik (Google afbeeldingen)

Klik (Gespotten Veyron's)

Mededeling: Jullie kunnen nu alles voorstellen wat met auto's te maken heeft! Dat kan bij Bossinkje, Unmountable Tijmen en bij Sonny-The-Pilot (ik dus)

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Citroen C6

Op aanvraag van mezelf. :puh:

f_carphoto220m_d59298f.jpg

De Citroën C6 is een grote personenauto van het Franse merk Citroën. De C6 werd voor het eerst gepresenteerd op de Genève Motor Show van 2005.

De C6 is gebaseerd op een studiemodel, de C6 Lignage, dat al in maart 1999 op het Autosalon in Genève werd gepresenteerd. De bedoeling was om de Citroën XM door de C6 te vervangen, maar de productie van de XM werd in 2000 na 11 jaar gestaakt. De C6 zou pas 5 jaar later op de markt komen.

f_C61m_06cc5ef.jpg

Het studiemodel, de C6 Lignage

Eind 2003, begin 2004, verschenen zowel op Internet als in verschillende autotijdschriften de eerste spionagefoto's van een tot dan toe flink gecamoufleerde grote Sedan. Het was niet moeilijk om te raden welke auto daar onder zou zitten. In september 2004 liet Citroën de C6 nog voor de première op het autosalon van Genève in maart 2005, precies 6 jaar na de presentatie van de C6 Lignage.

Op 14 juli 2005 verscheen de Franse President Jacques Chirac tijdens de Franse Nationale Feestdag in een Citroën C6. Kort daarop werden in Frankrijk steeds meer Citroën C6'en gespot die door de fabrikant werden ingezet als demomodellen voor toekomstige kopers.

De C6 wordt aangedreven door een 2.2-liter of 2.7-liter V6 HDI-dieselmotor, of een 3.0-liter V6 benzinemotor. De auto is een concurrent voor auto's als de BMW 5-serie, de Mercedes-Benz E-Class, de Jaguar S-Type.

f_untitledm_a5df95c.png

De V6 Motor uit de C6

De C6 biedt, met zijn grote wielbasis van 2,9 meter, een enorme interieurruimte. Hij is uitgerust met tal van innovatieve snufjes, zoals de actieve motorkap, die bij een aanrijding voetgangers opvangt, of de in bochten meesturende xenon-koplampen en het Lane Departure Warning-systeem. Citroën biedt ook een HUD-display, die de belangrijkste ritinfo, zoals de gereden snelheid en instructies van het navigatiesysteem, in de voorruit projecteert.

citroen-c6.jpg

Filmpjes:

Meer plaatjes:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category...n_C6?uselang=nl

Mijn mening:

Ik vind dit een erg mooi wagen. Hij is erg luxe, en ook zeer prijzig. Heb er al eens in gezeten, en het zit heerlijk!

Jullie kunnen nog steeds aanvragen doen over alles wat met auto's te maken heeft bij Unmountable Tijmen, Sonny-The-Pilot en bij Bossinkje (ik)

Bewerkt: door Bossinkje
Link to comment
Delen op andere websites

We beginnen met de Mercedes Benz 190 Series

Op aanvraag van -_-alex-_-

400px-W201.jpg

Toen in 1982 Mercedes-Benz met het idee kwam een Mercedes op de markt te brengen die een jonger publiek zou aanspreken, werd de 190 serie (Fabriekscode W201) geïntroduceerd. Er werd lange tijd getwijfeld of dit model de reputatie van Mercedes wel goed zou doen. De 190 was in die tijd een kleine auto voor Mercedes begrippen en werd ook wel de 'Baby-Benz' genoemd. De eerste exemplaren waren voorzien van een 4 cilinder benzinemotor met een slagvolume 1997 cc. Men had de keuze uit een carburateurversie en benzine inspuiting, gekoppeld aan een handgeschakelde of (optioneel) een automatische 4-versnellingsbak. In de herfst van 1983 werd de 5 versnellingsbak als optie aan de prijslijst toegevoegd. In de loop van de tijd werden verder nog een 'goedkope' 190E 1.8 (de 'Plan-Oort auto': net geen 50 duizend gulden), de 4 cilinder 190E 2.3, de sterke zescilinder 190E 2.6 en natuurlijk de zeer sportieve 190E 2.3-16v en later de meest exlusieve en sportieve versies in de vorm van de 190E 2.5-16v EVO I en II (tot 235 pk!) aan het pakket toegevoegd

Eind 1983 werd een twee liter dieselmotor met 72 pk/53kW uitgebracht. Vanwege de concurrentie met BMW, die in 1984 een aantal vlotte dieselmotoren in de 3-serie en de 5-serie introduceerde, antwoordde Mercedes-Benz met de aanmerkelijk vlottere 190D 2.5 5 cilinder dieselmotor met 90pk/66kW met handgeschakelde 5-versnellingsbak of automatische 4-traps transmissie. In 1986 koppelde 'Das Haus' zelfs een turbo aan deze dieselversie die vervolgens goed was voor 122 pk.

De Mercedes Benz 190 serie was een kwalitatief hoogwaardige auto, die bij goede behandeling en regelmatig onderhoud, extreem hoge kilometrages wist te realiseren. Zowel op het gebied van de techniek als ook wat betreft het plaatwerk was de W201 serie nagenoeg onverwoestbaar. Dat blijkt zeker uit de hoeveelheid exemplaren die alleen al in Nederland nu nog dagelijks aan het verkeer deelnemen. Schrijver Jeroen van Bergeijk geeft met zijn boek 'Mijn Mercedes is niet te koop' een aardig inzicht in de sterke kanten van de Mercedes Benz 190D.

Ondanks alle aanvankelijke scepsis, bleek de 190-serie een schot in de roos geweest te zijn: deze auto bleef 12 jaar lang in productie. In 1993 werd het model vervangen door de Mercedes-Benz C-Klasse.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_190-serie

Filmpje:

Meer filmpjes:

http://nl.youtube.com/results?search_query...p;aq=-1&oq=

Meer afbeeldingen:

http://images.google.nl/images?hl=nl&q...sa=N&tab=wi

Mij mening:

Het is een oude auto, maar als ik dit zo lees lijkt het me best een goede auto. :)

Jullie kunnen nog steeds aanvragen doen voor alles wat met auto's te maken heeft! Ook tunings bedrijven etc. Dit kunnen jullie doen bij: Bossinkje, Unmountable Tijmen en Sonny-The-Pilot(ik dus)!

Mededeling:

Dit topic is van af nu pinned! Ik heb een PM naar GTA-Sheep gestuurd en GTA-Sheep vond het er netjes uit zien, dus heeft GTA-Sheep het topic ge-pinned! :) Namens Bossinkje, Unmountable Tijmenen mij, hartstikke bedankt! :D

Bewerkt: door Sonny-The-Pilot
Link to comment
Delen op andere websites

De nieuwe Volkswagen Scirocco

Wij informeerde u enige tijd geleden over de introductie van de Sportieve Volkswagen Scirocco. Deze is 4 maart geïntroduceerd op de Autosalon van Genève. De Sirocco die 34 jaar geleden voor het eerst op de markt werd gebracht doet hiermee opnieuw zijn intrede. De Scirocco is 4.26m lang, vergelijkbaar met de golf en 1.81m breed, vergelijkbaar met de Passat. Kortom een leuke mix.

Benzinemotoren

Er zijn 3 benzinemotoren tot de beschikking. Bij de benzinemotoren wordt gebruik gemaakt van de FSI techniek, die gekenmerkt wordt door kracht en zuinig verbruik.

De lichtste benzinemotor heeft 90 kW (122pk) en 200 Nm koppel. Voor de acceleratie tot 100 km/h is 9.7 seconden nodig. Om 100 km te kunnen afleggen heeft deze auto 6.1 liter benzine nodig en de topsnelheid is bereikt wanneer de teller de 200 km/h aantikt

De sterkere benzinemotor heeft 118 kW (160pk) en 240 Nm koppel. Door de spaarzame FSI is er voor 100 km 6.5 liter benzine nodig, erg zuinig voor een echte sportauto. Deze versie accelereert in 8.0 seconden naar de 100 en stopt bij een topsnelheid van 217 km/h. In deze versie zal ook 's werelds eerste 7-traps DSG versnellingbak beschikbaar zijn

De sterkste benzinevariant heeft de beschikking over 147 kW (200pk) en 280 Nm koppel. De sportiviteit van de Sirocco komt in deze versie echt tot zn recht want de sprint tot 100 km/h wordt in slechts 7.2 seconde afgelegd. Wanneer een uur gereden met deze snelheid heeft de sterkste benzine 7.7 liter benzine verbuikt. De motor van deze sterkste Scirocco kan vergeleken worden met de motor in de Golf GTI.

Dieselmotor

Direct na de introductie van de Sirocco in Europa zal er een dieselmotor beschikbaar zijn die 103 kW (140 pk) en 320 Nm koppel levert. Deze motor die gebruik maakt van de common-rail techniek verbuikt op 100 km 5.4 liter diesel. De topsnelheid van deze diesel ligt op 207 km/h en de eerste 100 km/h hiervan wordt in 9.3 seconde bereikt.

Interieur.

In het interieur is plaats voor 4 volwassenen. Wanneer deze in de auto zitten is er nog 292 liter bagageruimte over. Als de sportstoelen achterin worden neer geklapt is er maar liefst 755 liter aan bagageruimte. Verder is de sportiviteit van de Sirocco terug te zien in het interieur, door de strakke afwerking en de 4 sportstoelen.

Nu de Sirocco geïntroduceerd is zullen wij snel de beschikking krijgen over nadere informatie. Natuurlijk houden wij u op de hoogte via deze website.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Op de autoshow van Genéve zal Volkswagen de nieuwe Scirocco introduceren. Of beter gezegd de definitieve versie van de eerder vertoonde concept car “Iroc”. Er zijn nog geen beelden van de Scirocco vrijgegeven, maar de beelden van de “Iroc” zijn voldoende om te bepalen dat de nieuwe Scirocco een echte sportwagen wordt.

In 1991 liep de laatste Scirocco van de band dus het nieuwe model heeft wel enige tijd op zich laten wachten. Nu enkele decennia later zal de derde generatie Scirocco zijn intrede doen. Vergelijkbaar met de vorige generatie zal de nieuwe Scirocco te herkennen zijn door zijn lijnenspel en herkenbare sportieve vormgeving. Ook komt de sportiviteit in uitdrukking door de 17 Inch lichtmetalen velgen, sportief interieur met sport stoelen en zijn standaard sportonderstel. Ook staat veiligheid hoog in het vaandel aangezien de Scirocco standaard is uitgerust met ESP.

Wat betreft de motoren zal de Scirocco leverbaar zijn in zowel benzinevarianten als een dieselvariant. Alle motoren hebben directe brandstofinspuiting met minimaal een turbo. Bij de diesel wordt gebruik gemaakt van de nieuwste nieuwste commonrailtechniek van Volkswagen. De benzinemoteren zijn voorzien van de sterke en efficiënte TSI-techniek, die staat voor directe brandstofinspuiting met een turbo en eventueel een compressor. Ook zal de Scirocco een van de eerste Volkswagens zijn waarin de innovatieve 7 traps-DSG-versnellingsbak beschikbaar zal zijn.

Wij zullen u op de hoogte houden over de ontwikkelingen van de Scirocco, en wanneer u deze sportieve auto in onze showroom kan bewonderen.

Volkswagen_Scirocco_2-3_7w.jpg

volkswagen-scirocco41.jpg

Bewerkt: door hatt3m
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...