Marinogangsta Geplaatst: 19 juni 2008 Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 Als je een mod hebt geinstaleert doet de savegame het dan nog of moet je dan weer een new game starten? Reageren
Vercetti24 Geplaatst: 19 juni 2008 Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 (bewerkt) Alleen als het een script mod was. Dat betekent dat Main.scm word vervangen. Voor andere mods hoef je geen niewe game te starten. Bewerkt: 19 juni 2008 door rhino_ Reageren
Marinogangsta Geplaatst: 19 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 Alleen als het een script mod was. Dat betekent dat Main.scm word vervangen. Voor andere mods hoef je geen niewe game te starten. Dus als ik een auto ofzo toevoeg kan dat gewoon (of een gebouw)? Reageren
Unmountable Tijmen Geplaatst: 19 juni 2008 Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 Alleen als het een script mod was. Dat betekent dat Main.scm word vervangen. Voor andere mods hoef je geen niewe game te starten. Dus als ik een auto ofzo toevoeg kan dat gewoon (of een gebouw)? Dat kan gewoon ja . Behalve als je versie 2.00 hebt. Dan kun je niet modden. Dan moet je Downgraden. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 19 juni 2008 Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 Om even duidelijk op een rijtje te hebben. Je hebt meerdere soorten mod(ification)s: Missie-mods: hierbij worden acties mogelijk gemaakt, zoals missies. Maar ook bijvoorbeeld als je op de Y drukt, dan gebeurd dit... Je hebt twee soorten missiescript-mods: Main.scm mods: hierbij wordt de main.scm veranderd. Je moet nu new-game starten, anders crasht het spel. Cleo3-mods: dit is een speciale techniek, waarbij je geen new game hoeft te starten, terwijl je wel andere dingen toevoegt. [*] Texture-mods: hierbij verander je een soort "plaatje" ingame, hiervoor hoef je geen new game te starten. [*] Voertuigen-mods/gebouwen-mods: hierbij verander je dus voertuigen ingame, hiervoor hoef je ook geen new game te starten. [*] Aanpassen van data: bijvoorbeeld lijstjes die je in kladblok veranderd. Hiervoor hoef je ook geen new game te starten. Je kunt kijken in de map "Rockstar Games > GTA San Andreas > Data > Script", naar het bestandje script.img. Is die 568 kb, dan heb je versie 1, is die 562 kb, dan is dat versie 2. Heb je versie 2? Dan moet je de patch, die in de post van Unmountable Tijmen staat, downloaden en installeren. Overigens verplaats ik dit topic naar de modding fora, omdat het niet in San Andreas thuis hoort. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.