brian991 Geplaatst: 19 juni 2008 Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 Mijn vraag is of er ook ergens tutorial zijn voor het bouwen van website's. Het hoeft geen uitgebreide te zijn met allemaal effecten. Het is voor een tuinontwerpbureau en dan heb ik nog een domme vraag :$ Als je de website af hebt via dreamwaever hoe zet je die dan op een .nl domein?? alvast bedankt voor jullie hulp Reageren
Thundercover Geplaatst: 19 juni 2008 Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 Bijna alle tutorials kan je vinden in de Master Tutorial List, te vinden bovenaan elke pagina in Computer Talk. Als je onder het kopje Webdesign en Scripting kijkt, staan daar een paar handige tutorials over het maken van een site. Als je je site op het internet wil zetten, moet je webruimte zoeken, waar je dan inderdaad een domein aan kan vastkoppelen. Heb je die ruimte niet, dan kan je je eigen computer laten hosten, maar dat is meestal een stuk onpraktischer. Met de zoekfunctie kan je hier veel topics over vinden. Succes! Reageren
brian991 Geplaatst: 19 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 Als je je site op het internet wil zetten, moet je webruimte zoeken, waar je dan inderdaad een domein aan kan vastkoppelen. Heb je die ruimte niet, dan kan je je eigen computer laten hosten, maar dat is meestal een stuk onpraktischer. Met de zoekfunctie kan je hier veel topics over vinden. Succes! Dat weet ik nog net wel maar ik bedoel hoe krijg je het op die webruimte. kan je het gewoon opslaan als html en dan uploaden naar je webruimte of hoe doe je dat? Reageren
Thundercover Geplaatst: 19 juni 2008 Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 Als HTML opslaan en dan uploaden kan altijd. Dat uploaden kan je meestal doen met een FTP-programma, die eenvoudig verbinding maakt met de server. Je kan het ook met Windows Verkenner doen, maar FTP-programma's zijn er speciaal voor gemaakt. Meestal krijg je van je hostingbedrijf, die dus al die webruimte beheert, een wachtwoord, inlognaam en eventueel nog wat andere gegevens, waarmee je op jouw ruimte kan inloggen en daar pagina's op kan zetten. Je kan eventueel ook een uitgebreider pakket nemen dat bijvoorbeeld PHP ondersteunt. In combinatie met een MySQL-database kan je meer interactieve pagina's maken, zoals een forum. Dit kost meestal ook iets meer, maar dan heb je wel wat. Reageren
brian991 Geplaatst: 19 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juni 2008 Ok bedankt, maar ik hoef geen forum ofzo erop want zoals ik al vermeld had is het voor een tuinontwerbureau dus er moeten wat foto's op en voor de rest bijna aleen maar tekst dus ik denk dat html goed is Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.