Jump to content

Capture Card Probleem

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een Capture Card (Deze van Dazzle), maar ik krijg hem niet aan de praat... Als ik mijn PS3 erop aansluit (die rood-wit-geel-kabeltjes), en ik steek hem in de computer, dan krijg ik zwart beeld als ik het programmaatje opstart. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik doe dus simpelweg die kabel uit de tv halen, in de Dazzle steken en daarna die USB-kabel in de PC. Vervolgens start ik hem op. Ik hoor wel geluid, maar heb geen beeld, het is gewoon zwart. Weet iemand een oplossing?

Geplaatst: (bewerkt)

Ah ik vroeg me al af waarom je meer opties had dan mij. Jij hebt de iets uitgebreidere versie dan mij gekocht die van mij is namelijk rood.

Ik heb even wat gebladert door de helpdesk. Aan eerdere pb's te horen kan jij volgens mij wat meer instellen dan mij. Toen ik die mogelijkheden terugvond in een plaatje dacht ik misschien het probleem te hebben gevonden.

Als je deze link volgt dan zie je bij die opties de knop "videostandart". Deze staat daar deze op "NTSC" In Europa moet je deze instelling altijd op "PAL" zetten. Anders werkt hij natuurlijk niet.

sdfdsfhp8.jpg

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/P...viewRN=rnanswer

Bewerkt: door IV trailer
Geplaatst: (bewerkt)
Hij staat helaas wel op PAL... :(

Even een behoorlijk wilde gok (Lijkt me namelijk onwaarschijnlijk aangezien je tv het doet): Als je helemaal geen beeld krijgt dus ook niet op de tv en wel geluid dan kan het zijn dat de kabel achter je ps3 los zit.

EDIT:

Als je naar http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/P...viewRN=rnanswer gaat en daar intypt "no video" dan krijg je een hit genaamt "No video or poor quality video in the Capture preview window.". Ik zou daar even kijken als ik jouw was.

EDIT2: Ik heb op het begin een paar keer gehad dat ik het gele kabeltje niet goed aanduwde.

Bewerkt: door IV trailer
Geplaatst:

Dat is juist het vreemde: als ik hem aansluit op de TV, dan doet hij het wel, maar wanneer ik hem aansluit op de PC dan heb ik geen beeld. Dit is toch wel een goede capture card, toch? Ik bedoel, deze is toch wel in staat om de PS3 op te nemen?

Bedankt voor al je hulp, trouwens. :tu:

Even wat extra info:

Bij configuratiescherm > hardware worden zowel de audio als de video gezien (en gezegd dat ze correct functioneren). Ook op de Dazzle zie je een lichtje branden dat hij goed op de computer is aangesloten.

Dit is een goede, nieuwe computer, dus ook daar zal het niet aan liggen.

Ik gebruik alleen de rood-wit-geel-kabeltjes.

Twee screens over de instellingen:

post-33831-1213983950_thumb.jpg

post-33831-1213983954_thumb.jpg

Ik hoor nu heel duidelijk het geluid. Ik kan ook rijden in IV, dat hoor ik ook. Zoals je ziet heb ik alleen geen beeld in dat zwarte vakje...

W00000000000000000000000T

Hier doet hij het dus wel :bonk: Zie die screens :bonk:

Weet iemand wat dat is? Als ik screen neem, zie je het wel, maar ik zie nu op mijn PC zelf een zwart vakje :bonk:

Geplaatst:

*Bump* :-(

Kan echt niemand mij helpen? Het probleem is dus niet meer de dazzle, maar het feit dat het beeld niet meer komt als het in dat schermpje staat. Dat is gewoon zwart. Maar wanneer ik screens neem, zie je ineens wél het beeld van de PS3... Ik sta voor een raadsel :(

Iemand een idee?

Geplaatst:

Volgens mij kan je hem alleen voor dvdspelers gebruiken.

Gebruik wel de geel, rood en wit kabeltjes !

Geplaatst:

Ik gebruik die geel/rood/wit kabeltjes, andere heb ik niet :7

Het moet ook kunnen met de PS3, om de doodsimpele reden dat hij gewoon aangesloten staat, maar ik krijg geen beeld (het preview-schermpje blijft zwart). Maar als ik een screen neem, dan heb ik ineens wel beeld.

Geplaatst:

Ik gebruik hem zelf ook voor de playstation3.

@Dutchy3010: Ik was het weekend weg. Vandaar de late reactie. Ik zou het probleem niet zou gauw weten. Ik zou het is op het officieele pinacle forum proberen. Die zijn er trouwens ook nog in het Nederlands.

BTW: Waar vind je eigenlijk screens? Ik zie alleen maar video's. :bonk:

Geplaatst:

@IVTrailer: Ze bedoeld de screenshots die ze gepost hebt daar zie je de map wel van GTAIV maar als ze hem zonder die screen bekijkt ziet ze dat niet.

Je kunt proberen codecs te installeren zoals K-Lite codec pack. Ik heb alleen geen flauw idee of dat er iets mee te maken heeft! :$

Geplaatst:

Zulk soort problemen willen wel eens voorkomen als je bijvoorbeeld twee schermen op een videokaart gebruikt. Probeer eventueel het venster te verslepen of pas je resolutie aan.

Geplaatst:
Zulk soort problemen willen wel eens voorkomen als je bijvoorbeeld twee schermen op een videokaart gebruikt. Probeer eventueel het venster te verslepen of pas je resolutie aan.

Twee schermen op één videokaart? Bedoel je twee beeldschermen? Dat heb ik niet. :$

Ik heb net GTA SA geïnstalleerd, en dat werkte ook niet. Zwart scherm. Toen bedacht ik me ineens: misschien is dit wel hetzelfde geval. En inderdaad, als ik een screen neem, zie ik wel beeld. Maar als ik gewoon in SA ben, is het zwart... Is er iets mis met de grafische kaart?

PS: dit is een nieuwe pc.

Geplaatst:

Misschien even kijken of er een update beschikbaar is (lijkt me sterk) of gewoon de nieuwste versie van de drivers downloaden en opnieuw installeren, je kan het altijd proberen.

Geplaatst:

Twee schermen op één videokaart? Bedoel je twee beeldschermen? Dat heb ik niet. :$

Ik heb net GTA SA geïnstalleerd, en dat werkte ook niet. Zwart scherm. Toen bedacht ik me ineens: misschien is dit wel hetzelfde geval. En inderdaad, als ik een screen neem, zie ik wel beeld. Maar als ik gewoon in SA ben, is het zwart... Is er iets mis met de grafische kaart?

PS: dit is een nieuwe pc.

Wat voor grafische kaart is het? En heb je er wel drivers voor geïnstalleerd indien dat nog niet gebeurd was?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...