Sdajafol Geplaatst: 23 juni 2008 Rapport Geplaatst: 23 juni 2008 Ok, meteen to the point.. Ik ben op zoek naar een laptop. Ik hoef geen enorm moderne, luxe ongein die ik toch niet zal gebruiken, maar gewoon een simpele laptop waarop ik bepaalde spellen kan spelen, Guitar Pro op kan gebruiken en mee op kan nemen. De meeste games die ik speel zijn niet de modernste, GTA Vice City/III, bij vlagen World of Warcraft en af en toe GTA SA. Ik heb nu een pc met 256mb grafisch geheugen, 512mb RAM en een 1,8ghz processor waar alle genoemde games prima op draaien, dus ik ga er vanuit dat de meeste laptops dat ook wel kunnen. Momenteel is de Acer Extensa 5220 (link) in de aanbieding bij Dixons voor €399, en met mijn budget (maximaal €500) leek me dat een goede keuze. 2,0Ghz processor (volgens Acer, 1,73Ghz volgens dixons ), 1GB RAM, 80GB hdd en tot op 384mb gedeeld videogeheugen. Is dit een goede laptop voor wat ik ermee wil doen, of zijn er misschien betere keuzes? Online bestellen begin ik liever niet aan, dus mocht je een advies hebben, dan graag bij een winkel in de buurt van Beverwijk of Alkmaar In de Media Markt folder van afgelopen week stond niets wat in mijn budget paste, anders was ik daar wel langs gegaan. Reageren
SummerBase Geplaatst: 23 juni 2008 Rapport Geplaatst: 23 juni 2008 Je weet dat op die laptop Vista Basic zit, en dat dit niet echt multimedia gericht is? En je weet dat 2GB bij Vista (niet vereist voor internetten op de basic versie) zeker aan te raden is als je gaat gamen. En je weet dat er interne graphics op zitten (maar onder de 550 euro kun je toch amper iets vinden dat geen interne graphics heeft), en dit er voor zorgt dat je niet optimaal kunt gamen. Zelfs niet met de games die jij opnoemt. (Misschien GTA 3 en VC wel, maar SA niet echt). http://www.alternate.nl/html/productDetail...ml?artno=PN9CBQ Kijk hier eens naar, iets boven je budget, maar dan heb je wel home premium, 2GB geheugen, helaas wel interne graphics. Reageren
Sdajafol Geplaatst: 23 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juni 2008 Om eerlijk te zijn beperkt mijn kennis van computers zich tot Windows XP, en van spelvereisten weet ik nauwelijks wat:7 Maar als Vista basic niet zo geschikt is voor gaming dan zal ik verder kijken naar een laptop met premium. €20 boven mijn budget is geen gigantische ramp, alleen ik weet geen winkel hier in de buurt die de Travelmate heeft. In ieder geval, ik ga zodadelijk toch de 'stad' in dus dan zal ik wel even bij de Dixons navraag doen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.