Sprunk Geplaatst: 24 juni 2008 Rapport Geplaatst: 24 juni 2008 (bewerkt) Hoi, Ik ben laatst een hele poos bezig geweest met GTA Vice City, maar nu begin ik weer met SA maar ik merk dat het spel enorm sloom loopt als ik de hoogste instellingen gebruik terwijl mijn PC voldoet aan alle eisen: * Processor: Intel Pentium 4 of AMD Athlon XP processor (of beter) (ik heb Athlon X2 1900 Mhz DC) * Geheugen: 384 (of meer) MB RAM (ik heb 1792 MB) * DVD-speler: 16x DVD-ROM (weet niet waar ik dit kan vinden maar ik heb het denk ik wel) * Harddisk: 4.7 GB aan vrije ruimte (heb ik) * Videokaart: 128 (of meer) MB Video kaart met DirectX 9 compatible drivers ("GeForce4" of beter) (ik heb 512 MB GeForce 6100. * Geluidskaart: DirectX 9 compatible Surround Sound Card (heb ik, realtek) * Toetsenbord & muis (duh) * Windows 2000 of nieuwer (ik heb hem nu onder XP, vista is al helemaal bagger) Ik voeldoe dus (ruim) aan deze eissen. Maar waarom loopt de game dan zo traag. De drivers heb ik ook even geupdate maar heeft ook geen effect. Als ik heel lage instellingen neem loopt het spel wel goed maar ziet het er niet uit 800x600. het liefst gebruik ik 1280x1024. Weet iemand wat ik eraan kan doen om het spel snel te laten lopen? Ps. het is GTA SA V2, maar ik hem zo'n crack ding gedownload dat het weer naar 1.0 word omgezet omdat anders gedownloade save's het niet doen als ik een missie niet doorkom Bewerkt: 24 juni 2008 door tommatje Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 24 juni 2008 Rapport Geplaatst: 24 juni 2008 Resolutie is niet enige waarmee je het 'zwaarder' en 'lichter' kan instellen. Denk ook aan Frame Limiter en Draw Distance etc. etc. Speel een beetje met die instellingen totdat je een fijne configuratie hebt gevonden. Reageren
Sprunk Geplaatst: 24 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juni 2008 (bewerkt) Alle andere instellingen helpen niet echt. Als ik anti alliasing (ofziets) aan zet gaat het nog sloomer etc. Het light puur aan de resolutie. 800x600 is uber snel, 1280 x 1024 is uber sloom. Dat vind ik jamer want op een lagere resolutie dan laastgenoemde is het niet mooi op mijn beeldscherm. Met een hoge of lage Draw Distance merk ik weinig van snelheid, alleen bij een lage distance zijn de gebouwen minder dichtbij geladen. (DUH) Bewerkt: 24 juni 2008 door tommatje Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 24 juni 2008 Rapport Geplaatst: 24 juni 2008 Je videokaart is de boosdoener. Een Geforce 6100 mag volgens de minimale eisen dan wel voldoende zijn, maar dwingt je wel tot het verlagen van heel wat instellingen. Dat je kaart dan 512 MB aan videogeheugen heeft maakt verder weinig meer uit, de kaart zelf is simpelweg verouderd. Dat verklaart ook waarom 800 x 600 prima loopt, maar een zwaardere resolutie als 1280 x 1024 niet. Anti aliasing zorgt er overigens voor dat de textures minder kartelvorming zijn. Deze optie kun je het beste volledig uitzetten als je over een niet al te sterke videokaart beschikt. Reageren
Sprunk Geplaatst: 25 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 Je videokaart is de boosdoener. Een Geforce 6100 mag volgens de minimale eisen dan wel voldoende zijn, maar dwingt je wel tot het verlagen van heel wat instellingen. Dat je kaart dan 512 MB aan videogeheugen heeft maakt verder weinig meer uit, de kaart zelf is simpelweg verouderd. Dat verklaart ook waarom 800 x 600 prima loopt, maar een zwaardere resolutie als 1280 x 1024 niet.Anti aliasing zorgt er overigens voor dat de textures minder kartelvorming zijn. Deze optie kun je het beste volledig uitzetten als je over een niet al te sterke videokaart beschikt. Dus als ik een betere videokaart koop kan ik de game wel op volle instellingen draaien? Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 25 juni 2008 Rapport Geplaatst: 25 juni 2008 Dus als ik een betere videokaart koop kan ik de game wel op volle instellingen draaien? Het is natuurlijk een kwestie van meerdere factoren, maar een nieuwe en betere videokaart geeft je wel de mogelijkheid om GTA op een hogere resolutie te spelen of de grafische instellingen wat hoger te zetten. Je huidige videokaart zal bovendien alleen maar meer moeite krijgen met de huidige generatie games. Mocht je overwegen om iets nieuws te halen, dan kun je met je vragen terecht in Hardware. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.