Jump to content

Dualshock3 controller


IV trailer

Recommended Posts

Dit topic is bedoelt om mensen te overtuigen ook zichzelf een Dualshock3 aan te schaffen. Overigens is dit topic niet bedoelt voor xbox360 controllers aangezien deze een ander fibe kunnen hebben.

Alvast een paar puntjes:

De Dualshock3 is in vergelijking met de Dualshock2 (de ps2 controller) veel realistischer geworden. Waar je vroeger nog een monotome tril voelde heb je nu heel veel verschillende trilstanden. Hierdoor gaan de trillingen naadloos op in de speelervaring. Dit gebeurt vaak zo naadloos dat als je de oude sixaxis pakt bij gta4 dat je weet dat je wat mist maar niet kan beseffen wat.

Bij metro's bijvoorbeeld voel je bij elke lasnaat een substiel dreuntje en als je telefoon gaat kan je bijvoorbeeld ook de trilfunctie aanzetten.

De meningen over het gewicht lopen uiteen. De een vind die 30 gram extra lekker robuust in de hand liggen terwijl de ander liever bij het lichtgewicht zonder trilling blijft. Alhoewel degeen die tegen mij zei dat lichtgewicht beter is heeft het nog nooit geprobeerd.

Feit is dat ik gta4 tot nu toe uitsluitend nog heb gespeelt met mijn (geimporteerde) Dualshock3.

EDIT: Toch maar wel die van de xbox360 erbij aangezien het onwaarschijnlijk is dat de aparaten een ander trilling hebben als ze allebei goed zijn. Dan moet er wel iemand de topictitel aanpassen. :puh:

Wat dacht je van: "Dualshock3 en xbox360 controller, Post hier je gta4 ervaringen met de trillingen van de Dualshock3"

Het topic over de motion sensor vind je hier:

wat denk/hoop je dat rockstar doet, met de motion sensor technologie van de playstation3?

Bewerkt: door IV trailer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp je enthousiasme aangezien de ps3 gamer er lang op heeft moeten wachten! Maar ik zal je toch even moeten corrigeren in je beginpost:

De 360 controller is standaard een vergelijkbaar apparaat.

De trilfunctie van de 360 is volledig hetzelfde als de Dualshock3: Ook deze trilfunctie heeft heel diverse standen die zich volledig aanpassen op wat er in de directe raakvlakken van je character gebeurd, zowel in car, heli, boot of third person in geval van GTA IV. Ook schade aan je voertuig zorgt voor diverse vibraties in de controller. Een kapotte band bijvoorbeeld, ook al rij je dertig, voel je al continue.

Vooral bij ontploffingen in je omgeving, waarbij aanééngeschakelt je eerst de ontploffing voelt, dan het zweven van het wegvliegen van Niko (tijdens dit zweven voel je ook weer de eventuele na-ontploffingen van voertuigen e.d.), en vervolgens het neerkomen en uitrollen van Niko. Helemaal leuk! :tu:

Oftewel ook de 360 heeft alles behalve een monotone trilfunctie

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

lol, ik weet geeneens of ik 3 of2 heb... de gewone ps3 controller :puh:

Das Sixaxis :) DS2 is voor PS2, en DS3 is de nieuwe PS3 controller maar is nog niet uit in europa,

Overigens heb ik m wel, (2 witte) en ze bevallen inderdaad heel goed, de sixaxissen liggen hier weg te rotten :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Afgezien van dat je hier standaart de oude controller krijgt wil ik toch even wat uiterlijke kenmerken vertellen om hem te herkennen.

Op de Dualshock3 staat Dualshock3 met als onderschrift Sixaxis. Dus niet als enige tekst. Verder is de dualshock3 niet meer doorzichtig in tegenstelling tot de Sixaxis.

Als je gaat shoppen is heet het oude doosje Sixaxis en het nieuwe Dualshock3.

Echter moet je (tot nu toe) de dualshock3 inporteren. Een mooie prijs hiervoor is rond de €40,- voor een nieuwe op ebay. Inclusief verzendkosten.

Bewerkt: door IV trailer
Link to comment
Delen op andere websites

ik heb ook een dualshock 3 gekocht via ebay een tijdje geleden maar ik heb hem nu alweer in de kast liggen want ik vind het echt niet fijn met die trillingen dus ik speel gewoon weer met de controller die bij playstation 3 zat

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo zou je dat uit willen schakelen? Het een van de extra's die je het gevoel geeft dat je echt de game meemaakt. Naast een Surround systeem bijvoorbeeld.

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo zou je dat uit willen schakelen? Het een van de extra's die je het gevoel geeft dat je echt de game meemaakt. Naast een Surround systeem bijvoorbeeld.

Helemaal mee eens! Alhoewel je op de 360 wel de vibration uit kan zetten in het console menu, maar dat doe ik dus ook niet!

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo zou je dat uit willen schakelen? Het een van de extra's die je het gevoel geeft dat je echt de game meemaakt. Naast een Surround systeem bijvoorbeeld.

misschien heb je een gebroken arm ofzo en zijn die trillingen niet prettig (weet waar ik over praat, heb ervaring mee)

maar weet trouwens iemand wanneer hij hier uitkomt?

wil hem niet zo graag importeren :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo zou je dat uit willen schakelen? Het een van de extra's die je het gevoel geeft dat je echt de game meemaakt. Naast een Surround systeem bijvoorbeeld.

misschien heb je een gebroken arm ofzo en zijn die trillingen niet prettig (weet waar ik over praat, heb ervaring mee)

maar weet trouwens iemand wanneer hij hier uitkomt?

wil hem niet zo graag importeren :puh:

Zal wel volgende maand zijn, maar importeren is stukken goedkoper.

Edit: Klik hier

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
lol, ik weet geeneens of ik 3 of2 heb... de gewone ps3 controller :puh:

Das Sixaxis :) DS2 is voor PS2, en DS3 is de nieuwe PS3 controller maar is nog niet uit in europa,

Overigens heb ik m wel, (2 witte) en ze bevallen inderdaad heel goed, de sixaxissen liggen hier weg te rotten :puh:

Wanneer komt die dan naar Europa (en dus naar NL),

en hoeveel gaat dat kosten?

Link to comment
Delen op andere websites

lol, ik weet geeneens of ik 3 of2 heb... de gewone ps3 controller :puh:

Das Sixaxis :) DS2 is voor PS2, en DS3 is de nieuwe PS3 controller maar is nog niet uit in europa,

Overigens heb ik m wel, (2 witte) en ze bevallen inderdaad heel goed, de sixaxissen liggen hier weg te rotten :puh:

Wanneer komt die dan naar Europa (en dus naar NL),

en hoeveel gaat dat kosten?

hij IS al in nederland vanaf 2 juli voor 59,95 _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...