Jump to content

Verbinding probleem (360)


Uitroepteken

Recommended Posts

OK. Ik heb hier al eerder over gehoord, dat als je NAT strict is, dat het minder goed werkt. Ik wou dus met een paar vrienden ff online, dat lukte dus niet. Volgens mij door mijn NAT. Ik kreeg dat al eerder, dat er een bericht kwam dat mijn NAT/router te strikt is.

Mijn Xbox is aangesloten via een netwerk (internetkabel gaat via mijn pc naar m'n xbox, heeft verbinding en ik heb een modem). En als ik test connection doe dan staat er dus bij alles confirmed, maar bij NAT staat er strict. Weet iemand dit te verhelpen?

Hartelijk dank voor je help!

Toedeledokie probleem, het is allemaal opgelost. Er mag van mijn part een slotje op 8)

Bewerkt: door jellybee
Link to comment
Delen op andere websites

OK. Ik heb hier al eerder over gehoord, dat als je NAT strict is, dat het minder goed werkt. Ik wou dus met een paar vrienden ff online, dat lukte dus niet. Volgens mij door mijn NAT. Ik kreeg dat al eerder, dat er een bericht kwam dat mijn NAT/router te strikt is.

Mijn Xbox is aangesloten via een netwerk (internetkabel gaat via mijn pc naar m'n xbox, heeft verbinding en ik heb een modem). En als ik test connection doe dan staat er dus bij alles confirmed, maar bij NAT staat er strict. Weet iemand dit te verhelpen?

Hartelijk dank voor je help!

Naar deze site gaan en daar uit de lijst je model router aan klikken, dan bij de "X" xbox-live aanklikken en de uitleg volgen.

http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

Link to comment
Delen op andere websites

OK. Ik heb hier al eerder over gehoord, dat als je NAT strict is, dat het minder goed werkt. Ik wou dus met een paar vrienden ff online, dat lukte dus niet. Volgens mij door mijn NAT. Ik kreeg dat al eerder, dat er een bericht kwam dat mijn NAT/router te strikt is.

Mijn Xbox is aangesloten via een netwerk (internetkabel gaat via mijn pc naar m'n xbox, heeft verbinding en ik heb een modem). En als ik test connection doe dan staat er dus bij alles confirmed, maar bij NAT staat er strict. Weet iemand dit te verhelpen?

Hartelijk dank voor je help!

Naar deze site gaan en daar uit de lijst je model router aan klikken, dan bij de "X" xbox-live aanklikken en de uitleg volgen.

http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

Umm, of het ligt aan mij, maar volgens mij staat mijn router er niet tussen.

Heb 'm al, had verkeerd gekeken hoe ie hete

Bewerkt: door jellybee
Link to comment
Delen op andere websites

OK. Ik heb hier al eerder over gehoord, dat als je NAT strict is, dat het minder goed werkt. Ik wou dus met een paar vrienden ff online, dat lukte dus niet. Volgens mij door mijn NAT. Ik kreeg dat al eerder, dat er een bericht kwam dat mijn NAT/router te strikt is.

Mijn Xbox is aangesloten via een netwerk (internetkabel gaat via mijn pc naar m'n xbox, heeft verbinding en ik heb een modem). En als ik test connection doe dan staat er dus bij alles confirmed, maar bij NAT staat er strict. Weet iemand dit te verhelpen?

Hartelijk dank voor je help!

Naar deze site gaan en daar uit de lijst je model router aan klikken, dan bij de "X" xbox-live aanklikken en de uitleg volgen.

http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

Umm, of het ligt aan mij, maar volgens mij staat mijn router er niet tussen.

dat dacht ik eerst ook, maar ga eerst naar je router opties (192.168.0.1 in je adresbalk tikken), dan bij wachtwoord en gebruikers naam Admin invullen.

dan zul je ergens je router software nummer vinden die ook bij die lijst staat :puh:

ze gebruiken namelijk verschillende modellen met verschillend software :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja en in je router configuratie moet je de poorten 3074 en 88 openen. Weet niet meer precies welke want er is ook nog TCP3074 en UDP3074 of zoiets. Gewoon rustig de tijd voor nemen en de instructies op die site stap voor stap volgen. Ben er ook zo uit geraakt. Succes :tu:

Bewerkt: door Fruitcake
Link to comment
Delen op andere websites

Ja en in je router configuratie moet je de poorten 3074 en 88 openen. Weet niet meer precies welke want er is ook nog TCP3074 en UDP3074 of zoiets. Gewoon rustig de tijd voor nemen en de instructies op die site stap voor stap volgen. Ben er ook zo uit geraakt. Succes :tu:

Nou, het lukt niet. En de 'router' voor mijn 360 is mijn pc. Ik heb al die 88 en 3074 door gemapt naar m'n 360 maar het werkt niet mijn NAT staat nog steeds op Strict. Ik zocht op google, maar de meeste daarvan zijn ervoor als je router of modem direct naar je 360 gaat. Mijne gaat via een omweg van mijn pc naar m'n 360. Ik heb echt bijna alles opgevolgd maar ik snap er niks van en het lukt me echt niet.

Bewerkt: door jellybee
Link to comment
Delen op andere websites

wacht ff, hoe bedoel je dat je internet via je pc gaat?

Look, ik heb een modem. Zo'n internetkabel gaat dan naar mijn pc. Dat snapt iedereen wel. Maar dan doe ik een kabel in mijn pc en dat andere uiteinde gaat dan naar m'n 360. Na veel geploeter kan ik dus wel online op zo'n manier, alleen online spelen wordt moeilijker. Mijn NAT staat dus op strict. Daardoor kan ik niet tegen mensen die hun NAT op open of moderate heb staan.

Nog wat, als ik die kabel die van mijn modem naar mijn pc ga in mijn 360 duw, dan blijft het ook strict..

Link to comment
Delen op andere websites

wat voor modem heb je?

anders kan je altijd de klantenservice van Microsoft/de makers van je router emailen, daar zijn ze voor :puh:

Ik heb een alctatel/thomson speedtouch 546 v6, ik zal kijken of ik de makers kan mailen.

Link to comment
Delen op andere websites

wat voor modem heb je?

anders kan je altijd de klantenservice van Microsoft/de makers van je router emailen, daar zijn ze voor :puh:

Ik heb een alctatel/thomson speedtouch 546 v6, ik zal kijken of ik de makers kan mailen.

Ik denk dat je alcatel moet gaan bellen. Ik had gisteren toch ook problemen? Vraag het IP van je modem op. Als het meezit, heb je dan op http://<IPadres> de optie om UPnP aan te vinken. (Universal Plug and Play)

(Ik had zelfs de mogelijkheid om vervolgens deze specifiek toe te wijzen aan het apparaat xbox live.)

Link to comment
Delen op andere websites

wat voor modem heb je?

anders kan je altijd de klantenservice van Microsoft/de makers van je router emailen, daar zijn ze voor :puh:

Ik heb een alctatel/thomson speedtouch 546 v6, ik zal kijken of ik de makers kan mailen.

Ik denk dat je alcatel moet gaan bellen. Ik had gisteren toch ook problemen? Vraag het IP van je modem op. Als het meezit, heb je dan op http://<IPadres> de optie om UPnP aan te vinken. (Universal Plug and Play)

(Ik had zelfs de mogelijkheid om vervolgens deze specifiek toe te wijzen aan het apparaat xbox live.)

Ik weet het ip-adres van m'n modem wel. Alleen wat moet ik dan doen? UPnP aanvinken?

Link to comment
Delen op andere websites

Bij mij staat uPnP af en mijn NAT staat open. Denk dat je om te beginnen de xbox eerst is rechtstreeks moet aansluiten op je modem. Dan zit er in ieder geval geen firewall van je PC tussen.

Je hebt TCP 3074 en UDP 3074, en ook TCP 88 en UDP 88.

Ik heb bij mijn modem ook een optie voor "beide" aan te vinken en dan de 2 nummers, maar ik heb ze er alle 4 apart in gezet, omdat het anders niet werkte.

Je kunt als het nog niet lukt ook hier is je probleem uitleggen.

Is een goede forum voor xbox-live aansluitingen enz...

http://forum.xboxworld.nl/forumdisplay.php?f=4

Bewerkt: door Fruitcake
Link to comment
Delen op andere websites

in mijn modem kan ik geen poorten openen :puh:

btw, ik heb ook UPnP geselecteerd, maar volgens mijn PlayStation is ie unavailable...

Kijk is op deze site of hij erbij staat: http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

De instellingen voor het playstation-netwerk staan ook op de site.

UPnP heb je volgens mij niet nodig, dat dient om verschillende apparaten met elkaar te laten communiceren (bijvoorbeeld je computer met een externe dvd lezer of harddisk). Als je dit aan zet in je modem geef je andere computers via internet toestemming om bij jouw alles te veranderen. Lijkt mij gevaarlijk.

Ik heb het volledig af staan op mijn modem, en xbox-live werkt perfect.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...