Jump to content

Verbinding probleem (360)

Recommended Posts

Geplaatst:
maar volgens mijn PlayStation is ie unavailable...

net had je nog een xbox ? :o

Misschien heeft ie een xbox en een ps... Lucky Hayte! :puh:

Maargoed, Jellybee heeft dit probleem ook in een PB naar mij toe gestuurd. Hij dacht dat hij een modem heeft, maar ik heb hem al terug gestuurd dat de Alctatel/Thomson Speedtouch 546 v6 dus echt een router is + de links naar de correcte tutorials op portforward.com, dus zal het nu eindelijk eens lukken voor hem hoop ik... Ook heb ik het advies gegeven om de Xbox niet via z'n PC aan te sluiten maar direct op de router.

Geplaatst: (bewerkt)
in mijn modem kan ik geen poorten openen :puh:

btw, ik heb ook UPnP geselecteerd, maar volgens mijn PlayStation is ie unavailable...

Kijk is op deze site of hij erbij staat: http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

De instellingen voor het playstation-netwerk staan ook op de site.

UPnP heb je volgens mij niet nodig, dat dient om verschillende apparaten met elkaar te laten communiceren (bijvoorbeeld je computer met een externe dvd lezer of harddisk). Als je dit aan zet in je modem geef je andere computers via internet toestemming om bij jouw alles te veranderen. Lijkt mij gevaarlijk.

Ik heb het volledig af staan op mijn modem, en xbox-live werkt perfect.

UPnP dient om verschillende apparaten te laten communiceren via het internet. Oftewel meerdere 360's communiceren met één host. UPnP zorgt ervoor dat alles wat je gebruikt, je 360, eventuele cam, je headset, can communiceren via één kanaal met alle andere gamers op datzelfde kanaal. Als je dit aanzet, met specifieke toewijzing, in mijn geval de toewijzing aan het IP van mijn 360 met de toewijzing XBOX LIVE, staat communicatie open om te gamen via de toegewezen apparaten en software. Ik heb het aangevinkt, NAT is OPEN.

Verder kan er echt geen hond bij mij iets veranderen, ik wens je succes! Op mijn router zitten twee wireless laptops, een wired printer en de 360, ook wired. Maar aan de firewall / beveiligingsinstellingen verandert niets!

Bewerkt: door Jacky-2007
Geplaatst:
UPnP dient om verschillende apparaten te laten communiceren via het internet. Oftewel meerdere 360's communiceren met één host. UPnP zorgt ervoor dat alles wat je gebruikt, je 360, eventuele cam, je headset, can communiceren via één kanaal met alle andere gamers op datzelfde kanaal. Als je dit aanzet, met specifieke toewijzing, in mijn geval de toewijzing aan het IP van mijn 360 met de toewijzing XBOX LIVE, staat communicatie open om te gamen via de toegewezen apparaten en software. Ik heb het aangevinkt, NAT is OPEN.

Verder kan er echt geen hond bij mij iets veranderen, ik wens je succes! Op mijn router zitten twee wireless laptops, een wired printer en de 360, ook wired. Maar aan de firewall / beveiligingsinstellingen verandert niets!

UPnP dient om verschillende apparaten te laten communiceren van verschillende fabrikanten. Alles wat de xbox doet op internet gaat via xbox-live en heeft daarvoor geen UPnP nodig want zowel de xbox als de servers van live komen van dezelfde fabrikant. Bij mij staat UPnP af en NAT staat open. Als dit bij jouw niet het geval is heb je ergens anders iets verkeerd staan in de instellingen van je modem.

En als iemand iets wil veranderen bij jouw kom je daar pas achter als het te laat is. Door die UPnP aan te zetten in je modem maak je het veel gemakkelijker voor iemand anders om de boel bij jouw te veranderen. Zeker voor je computer want die kan via internet overal heen en met UPnP aan gaat het ook andersom.

Geplaatst: (bewerkt)
maar volgens mijn PlayStation is ie unavailable...

net had je nog een xbox ? :o

Jongens! Het is allemaal gelukt! Mijn NAT is open en kan nu gewoon normaal spelen. Heb al een paar potjes gespeeld!

@ Theoberg: Hayte had eerst tegen mij over Microflop, en daarna ging hij het zelf ook vragen voor z'n PS.

EDIT: ik edite want dat ding poste 'm ineens, weet niet waarom :bonk:

Bewerkt: door jellybee
Geplaatst:

Ik had deze melding laatst ook voor de 1e keer op Playstation 3.

Daarna niet meer gehad (hopen dat het nie nog een keer komt).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...