Jump to content

Afmeting grafische kaart


Sprunk

Recommended Posts

Hey,

Hoe kun je in je PC opmeten welke kaart erin past. Dus niet dat als ik een kaart koop dat mijn kast te klein is.

Ik heb een Acer Power M8, mini tower.

greetz :cya:

<<EDIT>>

Ik heb nog een vraag, en een nieuw topic openen is een beetje kansloos.

Ik heb een jaar geleden mijn processor eens uit mijn PC gehaald en toen zijn er een paar pins afgebroken. Ik heb de processor terug geplaats en mijn PC werk nog exact even snel etc. Hoe kan dat dan, die pins zitten er toch niet voor de lol op? Mijn PC werkt echt niet minder snel ofzo maar ik dacht er zo eens over na en ik vind het toch wel een beetje vreemd. Weet iemand hoe dit kan?

Greetz :cya:

Bewerkt: door tommatje
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    13

  • Nemean^inf

    11

  • ikt

    3

  • gammie_

    1

Over je eerste vraag. De meeste grafische kaarten zijn wel ongeveer de zelfde afmetingen hoor. Er zullen niet absurt grote kaarten worden gemaakt. Maar als je het toch graag wilt weten. Meet met een centimeter gewoon je oude grafische kaart op.

Je tweede vraag: Waarschijnlijk heb je geluk gehad met die pinnetjes en zijn diegene afgebroken die niet zo van belang zijn. Ik hoor het wel vaker dat de pc nog goed werkt ondanks dat er een pinnetje is afgeproken. In iedergeval moet je niet te vaak je proccesor eruit gaan halen. De kans dat je bij een volgende keer wel een pinnetje perrongeluk breekt kan fataal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Over je eerste vraag. De meeste grafische kaarten zijn wel ongeveer de zelfde afmetingen hoor. Er zullen niet absurt grote kaarten worden gemaakt. Maar als je het toch graag wilt weten. Meet met een centimeter gewoon je oude grafische kaart op.

Er worden wel degelijk absurd grote kaarten gemaakt. Voorbeeldje: HD3850, die van mij is ietsje kleiner als 25cm. En dit is niet eens een high end kaart (ook niet slecht). Het hangt ervan af welke grafische kaart je gaat kopen. Meet een stukje van je kast waar je grafische kaart inzit en ga dan wat rond zoeken naar geen grafische kaart die jij wilt hebben. Kijk wat de afmetingen zijn, past het? Koop hem. Zo niet? Kijk voor een ander.

Let er wel op dat de rest van je computer niet achterblijft. Dit houd dus in dat bijvoorbeeld je processor je grafische kaart niet kan bijbenen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik kan mijn oude grafische kaart niet opmeten omdat het een onboard kaart is. Dus wilkde ik weten vanaf welke plek tot waar ik nou precies moet meten. Ik zelf schat dat ik vanaf einde PCI-E slot nog ong 5 CM over heb voordat ik de kabels van de DVD drives ect tegenkom.

Ik heb een AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor, socket AM2. Is die processor goed genoeg om een goede grafische kaart bij te benen?

Bewerkt: door tommatje
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, ik kan mijn oude grafische kaart niet opmeten omdat het een onboard kaart is. Dus wilkde ik weten vanaf welke plek tot waar ik nou precies moet meten. Ik zelf schat dat ik vanaf einde PCI-E slot nog ong 5 CM over heb voordat ik de kabels van de DVD drives ect tegenkom.

Ik heb een AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor, socket AM2. Is die processor goed genoeg om een goede grafische kaart bij te benen?

Op zich moet je het wel kunnen bij houden met zo'n processor.

Kijk op je moederbord wat voor sleuf je hebt. Je hebt namelijk: PCI, PCI-E en AGP. Als je dit weet kan ik je nog wel een goeie grafische kaart aanraden.

De meeste systemen die een AMD Processor hebben worden vaak geleverd met een AGP Ati kaart. Maar dat hoeft niet.

Kijk eens rond op www.alternate.nl :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een PCI-E slot. Mijn Mobo is van Acer want dit is een acer PC.

Nu heb ik een Nvidia Geforce 6100.

Alternate ken ik al maar ik ben bang dat ik ook een nieuwe voeding nodig heb (heb nu 250w :duh: ) en een nieuwe kast want een nieuwe kaart gaat niet in deze minitower passen.

Groeten,

Tommy

Link to comment
Delen op andere websites

Ikt zijn plaatje is een Quad SLi dat wilt zeggen: Een 9800Gx2 bestaat eigenlijk uit 2 grafische kaarten, dus wanneer je 2 van deze bakken in je kast hebt, heb je dus soortelijk 4 grafische kaarten. En ze vreten dus ook veel stroom.

Back to topic:

Je kast ziet er aardig stoffig uit, maak hem eerst schoon.

Rustig met een stofzuiger, even je zelf ontladen.

Maar als ik jou was zou ik geen grote kaart nemen die worden nog al warm en maken de temperatuur in de kast erg groot.

Kijk eens voor een 8800GS of 8800GT al hoewel de laatste nog best groot is, geeft deze wel weer een goeie presentatie.

Nogmaals: Kijk even rond op www.alternate.nl

PS: Meet de afstand van de bovenste stofplaat naar de HDD.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is omenabij de 20 CM, ietjes meer. Ik zal ook nog even bij alternate kijken ^_^

Maar is mijn voeding goed genoeg? 250W?

En dan nog iets, ik heb een VGA beeldscherm en al die kaarten gaan met een DVI uitgang. Dus ik kan helemaal geen nieuwe kaart kopen :roll:

Bewerkt: door tommatje
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt nog een opzet stuk voor dat type aansluiting.

Ik zou ook kijken voor een nieuwe voeding van rond de 4-500 WATT.

Ik zou als ik jou was voor de 8500GT die gaat er wel in. 8800GT word te groot.

Link to comment
Delen op andere websites

Is de 8500GT dan wel een goede kaart om een game als SA op very high te kunnen draaien met 1280*1024? Veel zwardere games speel ik niet maar als de kaart een goede game als Crysis op medium kan hendelen is ie voor mij wel goed genoeg.

BTW, wat is SLI? ik zie het overal staat maar ik heb geen idee

Bewerkt: door tommatje
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter een 8600 nemen, 8500 zijn over het algemeen toch iets minder. Of een 8800, nog beter. :puh: (Over GT, GS, GTX heb ik niet echt verstand, maar daar zijn ook verschillen tussen.)

Link to comment
Delen op andere websites

SLi is een optie die je kan inschakelen zodat je gebruikt maakt van de rekenkracht van 2 grafische kaarten.

Dus simpel gezegd je hebt 1 grafische kaart waar mee je gamed, maar zet je een 2e er in kan hij dus met meer rekenkracht werken. Dit houdt dus niet in: 100 (Rekenkracht) + 100 (Rekenkracht) = 200 rekenkracht.

Op zich kan je een 8600 ook wel een goeie keus, maar de 8500GT heeft 2 versies, Passief (met een koelblok) of met een fan. het is maar wat je fijn vind. Heb zelf de 8500GT in mijn bezit gehad. Redelijke kaart om binnen in je budget te blijven.

@ Thundercover, ik heb zelf een redelijk grote kast en de 8800GT is best groot. Dus ik zou niet zo maar verwachten dat hij daar 1,2,3 in past.

>>> Door Thundercover: Ja, gelijk heb je. :roll: Maar ik zou toch eerder de 8600 dan 8500 nemen, over die laatste heb ik niet veel positieve dingen gelezen.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...