kees1991 Geplaatst: 26 juni 2008 Rapport Geplaatst: 26 juni 2008 Hoi, Ik heb gister mijn niewe pc gehaald en ben er erg blij mee. Nu wil ik alleen nog graag veel grote bestanden van mijn oude pc naar mijn niewe overzetten. Ik heb hier voor al een crosscable maar ik heb geen idee hoe ik nu een verbinding maak tussen de twee pc's. Als iemand mij het uit wil leggen of een link naar een soort van duidelijke tutorial waar alles stap voor stap wort uitgelecht zou dat heel fijn zijn. groeten Martijn Reageren
kees1991 Geplaatst: 26 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juni 2008 ik had al gegoogled maar kon niet iets duidelijks vinden. hiermoet het vast wel mee lukken maar ik kan niet vinden waar ik - Rechtermuisklik op LAN-verbinding - moet doen. Reageren
ArticLight Geplaatst: 26 juni 2008 Rapport Geplaatst: 26 juni 2008 Typ in je adres balk: Netwerkverbindingen Dan doe je op LAN-verbinding een rechtermuisklik -> eigenschappen -> dubbelklik op internetprotocolDan vul je het volgende in: pc1 (maakt niet uit welke): ip-adres: 10.0.0.1 subnetmasker: 255.255.255.0 pc2 (de andere dus) ip-adres: 10.0.0.2 subnetmasker: 255.255.255.0 Klik overal op OK, eventueel pc's opnieuw opstarten Ga dan naar 'mijn netwerklocaties' en je zou de andere pc moeten zien staan en dan kun je aan de gedeelde mappen (mappen kun je delen door: rechtermuisklik op map/schijf -> eigenschappen -> Delen -> deze map delen aanvinken en een share-naam aanvinken) ps: best beide pc's in zelfde werkgroep steken: rechtermuisklik op deze computer -> eigenschappen -> tabblad computernaam -> klik op wijzigen en vul bij werkgroep bij beide hetzelfde in, herstarten noodzakelijk Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.