Jump to content

crosscable

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb gister mijn niewe pc gehaald en ben er erg blij mee. Nu wil ik alleen nog graag veel grote bestanden van mijn oude pc naar mijn niewe overzetten. Ik heb hier voor al een crosscable maar ik heb geen idee hoe ik nu een verbinding maak tussen de twee pc's.

Als iemand mij het uit wil leggen of een link naar een soort van duidelijke tutorial waar alles stap voor stap wort uitgelecht zou dat heel fijn zijn.

groeten Martijn

Geplaatst:

ik had al gegoogled maar kon niet iets duidelijks vinden. hiermoet het vast wel mee lukken maar ik kan niet vinden waar ik - Rechtermuisklik op LAN-verbinding - moet doen.

Geplaatst:

Typ in je adres balk: Netwerkverbindingen

Dan doe je op LAN-verbinding een rechtermuisklik -> eigenschappen ->

dubbelklik op internetprotocol

Dan vul je het volgende in:

pc1 (maakt niet uit welke):

ip-adres: 10.0.0.1

subnetmasker: 255.255.255.0

pc2 (de andere dus)

ip-adres: 10.0.0.2

subnetmasker: 255.255.255.0

Klik overal op OK, eventueel pc's opnieuw opstarten

Ga dan naar 'mijn netwerklocaties' en je zou de andere pc moeten zien staan en dan kun je aan de gedeelde mappen (mappen kun je delen door: rechtermuisklik op map/schijf -> eigenschappen -> Delen -> deze map delen aanvinken en een share-naam aanvinken)

ps: best beide pc's in zelfde werkgroep steken: rechtermuisklik op deze computer -> eigenschappen -> tabblad computernaam -> klik op wijzigen en vul bij werkgroep bij beide hetzelfde in, herstarten noodzakelijk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...