gizmoo2 Geplaatst: 27 juni 2008 Rapport Geplaatst: 27 juni 2008 ten 1e zoek ik de id's van alle personages.. ten 2e hoe maak je bv je naam groen als je zegmaar een personage van grovestreet neemt en paars van ballas gang en net zo bij de andere gangs... en een gewoon wit kleur voor mensen die gewoon over straat lopen in het spel zelf en als je iemand killt dat je naam dan oranje is.. ik hoop dat jullie een beetje weten wat ik bedoel gizmoo2 Reageren
Juwayri Geplaatst: 27 juni 2008 Rapport Geplaatst: 27 juni 2008 (bewerkt) Om een kleur te veranderen gebruik je: SetPlayerColor(playerid, JEKLEUR); En dan moet je een kleur define en de naam van de define of de HEX code van de kleur bij JEKLEUR zetten. Ik heb hier voor jou een paar defines van de kleuren die je wilde (zet ze bovenaan je script): #define COLOR_ORANGE 0xFFA500AA #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA #define COLOR_PURPLE 0x9900FFAA #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA JEKLEUR is dan in jou geval COLOR_ORANGE, COLOR_GREEN, COLOR_PURPLE of COLOR_WHITE. En dan heb je hier een heleboel skins: Veel Skins Als je wilt dat de speler oranje word als hij iemand kilt zet je bij de OnPlayerDeath-CallBack SetPlayerColor(killerid, COLOR_ORANGE); Dat van wit zou je dan bij de OnPlayerSpawn-CallBack neer kunnen zetten en dan eerst in het script kunnen vragen of ze geen Grove of Ballas zijn. Bewerkt: 27 juni 2008 door Juwayri Reageren
gizmoo2 Geplaatst: 27 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juni 2008 Om een kleur te veranderen gebruik je: SetPlayerColor(playerid, JEKLEUR); En dan moet je een kleur define en de naam van de define of de HEX code van de kleur bij JEKLEUR zetten. Ik heb hier voor jou een paar defines van de kleuren die je wilde (zet ze bovenaan je script): #define COLOR_ORANGE 0xFFA500AA #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA #define COLOR_PURPLE 0x9900FFAA #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA JEKLEUR is dan in jou geval COLOR_ORANGE, COLOR_GREEN, COLOR_PURPLE of COLOR_WHITE. En dan heb je hier een heleboel skins: Veel Skins Als je wilt dat de speler oranje word als hij iemand kilt zet je bij de OnPlayerDeath-CallBack SetPlayerColor(killerid, COLOR_ORANGE); Dat van wit zou je dan bij de OnPlayerSpawn-CallBack neer kunnen zetten en dan eerst in het script kunnen vragen of ze geen Grove of Ballas zijn. oke bedankt Reageren
gizmoo2 Geplaatst: 28 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2008 zou je miss een voorbeeld kunnen geven dan van 1 van de grove members? AddPlayerClass(105, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); kijk dit heb ik nu gewoon en als ik die in et groen wil zetten moet ik dat er dan voor zetten ofzow? of ergens anders Reageren
Ophion Geplaatst: 28 juni 2008 Rapport Geplaatst: 28 juni 2008 Als je deze tutorial even goed doorleest, vind je je antwoord vanzelf wel Succes he Reageren
Sandra Geplaatst: 29 juni 2008 Rapport Geplaatst: 29 juni 2008 Nog een simpel voorbeeldje: public OnPlayerSpawn(playerid) { new skin = GetPlayerSkin(playerid); switch(skin) { case 0..101: SetPlayerColor(playerid, 0xFFFFFFAA); //Normale Skins (Wit) case 102..104: SetPlayerColor(playerid, 0x800080AA); //Balla's Skins (Paars) case 105..107: SetPlayerColor(playerid, 0x00FF00AA); //Grove Skins (Groen) case 108..255: SetPlayerColor(playerid, 0xFFFFFFAA); //Normale Skins (Wit) } return 1; } Reageren
gizmoo2 Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 Nog een simpel voorbeeldje: public OnPlayerSpawn(playerid) { new skin = GetPlayerSkin(playerid); switch(skin) { case 0..101: SetPlayerColor(playerid, 0xFFFFFFAA); //Normale Skins (Wit) case 102..104: SetPlayerColor(playerid, 0x800080AA); //Balla's Skins (Paars) case 105..107: SetPlayerColor(playerid, 0x00FF00AA); //Grove Skins (Groen) case 108..255: SetPlayerColor(playerid, 0xFFFFFFAA); //Normale Skins (Wit) } return 1; } hmm.. ik denk niet egt dat dat goed is... want als ik compile dan geeft ie "In Pawn Compiler library is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak" en als ik de server start dan zegt ie Script[gamemodes/mijnscript.amx]: Run time error 17 "invailid/unsupported P-code Failed to load 'gamodes/mijnscript.amx' script in dat zwarte schermpje ik moet denk ik vast wat boven aan de script zetten ofzow maar kweet niet wat gr gizmoo Reageren
Sandra Geplaatst: 30 juni 2008 Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 Bij mij doet die code het gewoon Ook ingame doet die het perfect Reageren
gizmoo2 Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 (bewerkt) ik he et nu in een andere script gedaan en nu komt er dit C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(176) : error 003: declaration of a local variable must appear in a compound block C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(177) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(179) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(180) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(181) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(182) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(184) : error 010: invalid function or declaration Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 7 Errors. moet er ook niets boven aan et script ofzow? Bewerkt: 30 juni 2008 door gizmoo2 Reageren
Sandra Geplaatst: 30 juni 2008 Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 Nee. Weet je zeker dat die errors over mijn code gaan? Reageren
gizmoo2 Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 Nee.Weet je zeker dat die errors over mijn code gaan? ehm ja want als ik ze weghaal dan heb ik geen error Reageren
Remcconen Geplaatst: 30 juni 2008 Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 Nee.Weet je zeker dat die errors over mijn code gaan? ehm ja want als ik ze weghaal dan heb ik geen error Heb je wel 256 skins? Skin 1 t/m 101 worden wit Skin 102 t/m 104 worden paars Skin 105 t/m 107 worden groen Skin 108 t/m 255 worden wit Je moet dus wel 255 skins hebben als ik het goed heb. Heb je dat neit dan moet je de getallen achter "case" aanpassen Reageren
gizmoo2 Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 ehm nee ik heb geen 255 skins... zou het daar aan liggen? Reageren
Sandra Geplaatst: 30 juni 2008 Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 Nee dat maakt niet uit. De skinID het id van de skin (duh ) Bijvoorbeeld: ID 0 = CJ ID 102 t/m 104 zijn balla's skins ID 105 t/m 107 zijn Grovestreet skins De andere ID's zijn weer andere skins. Ik denk dat het probleem op een andere plek in je script zit. Kan je hem anders eens op www.plaatscode.be zetten en de link hier posten? Reageren
gizmoo2 Geplaatst: 30 juni 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 wat moet ik dan precies sturen het hele script of een klein stukje of iets anders... (srry maar snap et ff niet goed :$ ) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.