Jump to content

Welke antivirus is de beste?


ikt

Recommended Posts

Hoi allemaal :D

Ik zoek een nieuwe antivirus, omdat Symantec mij meerdere keren zelf de virussen op liet ruimen. Het maakt niet zoveel uit of het wel of niet betaald is, als het maar goed is, niet al te veel systeembronnen in beslag neemt, en zelf wel de virussen opruimt, mits die de toestemming van de gebruiker heeft. Want ik heb geen zin om vertrouwde software opnieuw te downloaden en te instaleren omdat een antivirusprogramma het zonder te zeggen op heeft geruimd. het zou ook handig zijn om een overzichtelijke configuratievenster te hebben, met alle opties overzichtelijk geplaatst (het enige goede van Syamtec). Nou, welke raden jullie mij aan? ^_^

Bvd. :D

Met vriendelijke groeten: ikt

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm.. Ik raad jou eigenlijk ook Avast aan. Waarom? Ik heb er ten eerste nog nooit problemen mee gehad. Met AVG had ik altijd dat bij het update mijn pc slomer werdt (dit duurt ongeveer een half uur tot een uur). Heb gemerkt sinds ik Avast heb dat mijn pc altijd even snel blijft. Waarschijnlijk (denk ik) houd Avast zich constant up to date. Daarnaast scant hij ook je pc maar dit doet hij zonder dat je hier ook maar iets van merkt! Meestal hoor je dan een computer stem aan het einde van de dag/avond zeggen: ''Your antivirus is up to date''.

Als je toch voor Avast kiest kun je die hier downloaden: download.com/Avast-Home-Edition

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb NOD32 op een andere computer gezien, en de interface lijkt mij wat onlogisch. avast! (zo schrijf je het dacht ik) lijkt wel wat, maar het menu is niet zo heel erg uitgebreid, je kunt meer doen door met de rechtermuis op het icoontje te klikken. (Ja, ik heb avast! op andere computer, maar misschien zijn er betere :puh:)

AVG gebruik ik niet, omdat die zowat alles als virus aangeeft als hij eenmaal op mijn computer is beland. :puh:

Nog meer opties? No Norton please. Die heb ik ookal gebruikt. Ik heb alleen maar slechte dingen over virusscanners gehoord, en niet positieve dingen, dus ik weet wat ik moet mijden, maar niet wat ik moet kiezen 0_0

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt er een hele discussie over gaan houden, maar Avast en AVG zijn ongeveer even goed. Het is net wat je prettiger vindt werken. Alvast en AVG zijn allebei gratis. Over NOD32 weet ik niets.

Ik gebruik zelf Avast, en een vriend van me gebruikt AVG. We zijn er beide heel tevreden mee, dus je moet maar even kijken wat je het prettigst vindt.

Zowel Avast als AVG vangen zo'n beetje alle virussen. Avast heeft bijna dagelijks updates, AVG heeft per dag soms wel eens 3 updates. Met AVG heb je dus altijd beveiliging tegen de laatste virussen, maar als je updates download is je computer dus weer wat trager. Met Avast heb je dat maar 1 keer in de 1 of 2 dagen.

Je moet dus maar kijken wat je prettiger vindt, succes met kiezen.

mvg

Marco

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het proberen :D

Edi: ik heb gekozen: avast! antivirus. :)

Ik ben ook wel benieuwd, vertel ook nog even hoe Avast! Jou bevalt. Oja nog een tip: Let erop dat je geluidsboxen niet super hard aan staan. Ik ben me de eerste keer kapot geschrokken, toen ik in ene een man hoorde zeggen: ''Your antivirus is up to date'' :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik bedoelde 'Edit'. Want dubbelposten is lomp xD

Hij werkt wel goed, maar hij neemt ongeveer net zoveel system resources in beslag :puh: Verder is die wel ok, ik ga een keer wel een paar virussen binnenhalen, en ook nog niet-virussen die soms voor virussen aan worden gezien :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
Ik raad jou eigenlijk ook Avast aan. Waarom? Ik heb er ten eerste nog nooit problemen mee gehad. Met AVG had ik altijd dat bij het update mijn pc slomer werdt (dit duurt ongeveer een half uur tot een uur).

Goed, voor de mensen die dit topic dan nog lezen, het updaten van AVG duurt echt geen half uur, bij mij hooguit 2 minuten :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...