Sandra Geplaatst: 30 juni 2008 Rapport Geplaatst: 30 juni 2008 Ik geloof er niks van dat het aan het dakje ligt. Ik denk juist wél dat het aan het dakje ligt. Voertuigen spawnen altijd een paar coordiaten hoger dan je hebt aangegeven in je AddStaticVehicle-regels. Waarscheinlijk spawnen ze in het dak, daardoor gaan ze kapot. Bij de respawn zoekt sa:mp automatisch een goede plek waar ze neergezet kunnen worden. Je ziet soms ook dat een voertuig ergens midden op de weg staat... Probeer eens om van de voertuigen die onder dat dakje staan, de z-coordinaat iets te verlagen. Misschien dat dat helpt Reageren
Juwayri Geplaatst: 1 juli 2008 Rapport Geplaatst: 1 juli 2008 (bewerkt) We kunnen nu wel allemaal leuk en aardig van alles in coördinaten veranderen, opnieuwe neerzetten e.d. maar je kunt natuurlijk ook gewoon de auto's kapot maken zodat ze respawnen (Ik weet dat je het anders hebt met createobject dacht ik of niet.) Maar als je zeg maar een rijtje auto's hebt: AddStaticVehicle(420,2100.7681,1397.8673,10.5988,359.9440,6,1); // taxi id auto 1 AddStaticVehicle(420,2100.8220,1408.3799,10.6163,180.6083,6,1); // taxi AddStaticVehicle(420,2107.0254,1408.6018,10.6024,181.8061,6,1); // taxi AddStaticVehicle(420,2113.5271,1408.9828,10.6047,179.3618,6,1); // taxi AddStaticVehicle(420,2116.7761,1409.0048,10.6031,179.0663,6,1); // taxi AddStaticVehicle(420,2110.4675,1408.7527,10.5991,182.2386,6,1); // taxi AddStaticVehicle(420,2110.4595,1397.9938,10.6030,1.1580,6,1); // taxi AddStaticVehicle(420,2113.7080,1398.0259,10.5851,359.1184,6,1); // taxi AddStaticVehicle(420,2107.2559,1397.8096,10.6015,359.4027,6,1); // taxi AddStaticVehicle(420,2103.9851,1397.8892,10.6010,1.0591,6,1); // taxi id auto 10 Dan tel je vanaf boven naar beneden en de hoeveelste auto het is in het rijtje is de id van de auto. DestroyVehicle(1); DestroyVehicle(2); DestroyVehicle(3); DestroyVehicle(4); DestroyVehicle(5); enz. DestroyVehicle(10); Ik weet dat het 100x makkelijker kan maar met loop e.d. ben ik niet zo goed dus misschien kan iemand anders dat even doen. Edit: Volgens mij komen bij DestroyVehicle de auto's niet meer terug. In dat geval moet je dit doen i.v.p. DestroyVehicle: SetVehicleHealth(1,100.0); SetVehicleHealth(2,100.0); SetVehicleHealth(3,100.0); SetVehicleHealth(4,100.0); SetVehicleHealth(5,100.0); enz. SetVehicleHealth(10,100.0); Bewerkt: 1 juli 2008 door Juwayri Reageren
.Timothy Geplaatst: 1 juli 2008 Rapport Geplaatst: 1 juli 2008 (bewerkt) DestroyVehicle(1); DestroyVehicle(2); DestroyVehicle(3); DestroyVehicle(4); DestroyVehicle(5); enz. DestroyVehicle(10); Zorg je er daarmee niet voor dat het voertuig verwijderd wordt, in plaats van dat deze kapot gaat? Bij mij weten moet je dan de SetVehicleHealth-functie gebruiken: i = 1; while(i < 10) { i++; SetVehicleHealth(i, 0); } Zoiets moet het dan worden, maar zeker ben ik niet.. @ hieronder: Tnx, was 'm vergeten Bewerkt: 1 juli 2008 door VWO-er Reageren
Simbad De Zeeman Geplaatst: 1 juli 2008 Rapport Geplaatst: 1 juli 2008 Ja bijna: i = 1; while(i < 10) { i++; SetVehicleHealth(i, 0); } Dacht ik Reageren
gizmoo2 Geplaatst: 1 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2008 (bewerkt) oke maar waar moet ik dit neerzetten = 1; while(i < 10) { i++; SetVehicleHealth(i, 0); } voor de rest snap ik et wel denk ik EDIT: ah nee laat maar mensen ze staan der al bedankt voor de reacties en voor de hulp thx gizmoo Bewerkt: 1 juli 2008 door gizmoo2 Reageren
legalcops Geplaatst: 1 juli 2008 Rapport Geplaatst: 1 juli 2008 Ik geloof er niks van dat het aan het dakje ligt. Ten eerste is het hoog genoeg, eventueel met de Z-coordinaat wat verlagen heeft een auto zat ruimte om "te vallen" Daarbij, als het er wel aan lag zouden ze er bovenop komen te staan of erafrollen en ondersteboven op de straat liggen. en niet op een hoopje spawnen. Het lijkt me ook erg vreemd dat verkeerd om spawnen aan een dakje zou liggen. Het moet haast wel aan de coordinaten en/of rotatie liggen. Kheb nu geen tijd, ik ga morgen of overmorgen daar zelf even auto's neerzetten. ja dat klinkt allemaal logisch... maar als ik ze kapot maak en ze respawnen.. dan komen ze wel op de juiste plek te staan. nou, das gek wand bij respawn valle ze ook uit lucht meestal is het anderzom bij mij, alsi k ze odner gebouw zet, en ik vernietig er 1 dan staan ze daarna boven op het gebouw:P Reageren
WackoX Geplaatst: 5 juli 2008 Rapport Geplaatst: 5 juli 2008 (bewerkt) Je kan mischien doen zoiets als: new taxi1,taxi2,taxi3,taxi4,taxi5,taxi6,taxi7,taxi8,taxi9,taxi10; public OnGameModeInit() { taxi1 = CreateVehicle(420,2100.7681,1397.8673,10.5988,359.9440,6,1,120000); // taxi taxi2 = CreateVehicle(420,2100.8220,1408.3799,10.6163,180.6083,6,1,120000); // taxi taxi3 = CreateVehicle(420,2107.0254,1408.6018,10.6024,181.8061,6,1,120000); // taxi taxi4 = CreateVehicle(420,2113.5271,1408.9828,10.6047,179.3618,6,1,120000); // taxi taxi5 = CreateVehicle(420,2116.7761,1409.0048,10.6031,179.0663,6,1,120000); // taxi taxi6 = CreateVehicle(420,2110.4675,1408.7527,10.5991,182.2386,6,1,120000); // taxi taxi7 = CreateVehicle(420,2110.4595,1397.9938,10.6030,1.1580,6,1,120000); // taxi taxi8 = CreateVehicle(420,2113.7080,1398.0259,10.5851,359.1184,6,1,120000); // taxi taxi9 = CreateVehicle(420,2107.2559,1397.8096,10.6015,359.4027,6,1,120000); // taxi taxi10 = CreateVehicle(420,2103.9851,1397.8892,10.6010,1.0591,6,1,120000); // taxi return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new cmd[256]; if(strcmp(cmd, "/resettaxi", true) == 0) { SetVehicleToRespawn(taxi1); SetVehicleToRespawn(taxi2); SetVehicleToRespawn(taxi3); SetVehicleToRespawn(taxi4); SetVehicleToRespawn(taxi5); SetVehicleToRespawn(taxi6); SetVehicleToRespawn(taxi7); SetVehicleToRespawn(taxi8); SetVehicleToRespawn(taxi9); SetVehicleToRespawn(taxi10); return 1; } return 0; } Bewerkt: 5 juli 2008 door WackoX Reageren
recromancer Geplaatst: 3 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2008 weet iemand toevallig dat als er een auto hier bijv staat: AddStaticVehicle(429, 800.377197, 2653.169678, 180.739502,180,6,2); // en je pakt die auto en je rijd ermee weg dat het bijv over 1 minuut er weer staat :] alvast bedankt Grtz RecroMancer Reageren
Big Boss Geplaatst: 3 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2008 (bewerkt) SetVehicleHealth? OnGameModeInit() { for(new v = 0; v <= MAX_VEHICLES; v++) { SetVehicleNumberPlate(v, "SA-MP"); // optioneel, maar wel leuk :) SetVehicleToRespawn(v); } return 1; } Bewerkt: 3 oktober 2008 door Big Boss Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.