Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:
Ik geloof er niks van dat het aan het dakje ligt.

Ik denk juist wél dat het aan het dakje ligt.

Voertuigen spawnen altijd een paar coordiaten hoger dan je hebt aangegeven in je AddStaticVehicle-regels.

Waarscheinlijk spawnen ze in het dak, daardoor gaan ze kapot.

Bij de respawn zoekt sa:mp automatisch een goede plek waar ze neergezet kunnen worden.

Je ziet soms ook dat een voertuig ergens midden op de weg staat...

Probeer eens om van de voertuigen die onder dat dakje staan, de z-coordinaat iets te verlagen. Misschien dat dat helpt :)

Geplaatst: (bewerkt)

We kunnen nu wel allemaal leuk en aardig van alles in coördinaten veranderen, opnieuwe neerzetten e.d. maar je kunt natuurlijk ook gewoon de auto's kapot maken zodat ze respawnen ;)

(Ik weet dat je het anders hebt met createobject dacht ik of niet.)

Maar als je zeg maar een rijtje auto's hebt:

	AddStaticVehicle(420,2100.7681,1397.8673,10.5988,359.9440,6,1); // taxi   id auto 1
AddStaticVehicle(420,2100.8220,1408.3799,10.6163,180.6083,6,1); // taxi
AddStaticVehicle(420,2107.0254,1408.6018,10.6024,181.8061,6,1); // taxi
AddStaticVehicle(420,2113.5271,1408.9828,10.6047,179.3618,6,1); // taxi
AddStaticVehicle(420,2116.7761,1409.0048,10.6031,179.0663,6,1); // taxi
AddStaticVehicle(420,2110.4675,1408.7527,10.5991,182.2386,6,1); // taxi
AddStaticVehicle(420,2110.4595,1397.9938,10.6030,1.1580,6,1); // taxi
AddStaticVehicle(420,2113.7080,1398.0259,10.5851,359.1184,6,1); // taxi
AddStaticVehicle(420,2107.2559,1397.8096,10.6015,359.4027,6,1); // taxi
AddStaticVehicle(420,2103.9851,1397.8892,10.6010,1.0591,6,1); // taxi	   id auto 10

Dan tel je vanaf boven naar beneden en de hoeveelste auto het is in het rijtje is de id van de auto.

DestroyVehicle(1);
DestroyVehicle(2);
DestroyVehicle(3);
DestroyVehicle(4);
DestroyVehicle(5);
enz.
DestroyVehicle(10);

Ik weet dat het 100x makkelijker kan maar met loop e.d. ben ik niet zo goed dus misschien kan iemand anders dat even doen.

Edit:

Volgens mij komen bij DestroyVehicle de auto's niet meer terug.

In dat geval moet je dit doen i.v.p. DestroyVehicle:

SetVehicleHealth(1,100.0);
SetVehicleHealth(2,100.0);
SetVehicleHealth(3,100.0);
SetVehicleHealth(4,100.0);
SetVehicleHealth(5,100.0);
enz.
SetVehicleHealth(10,100.0);

Bewerkt: door Juwayri
Geplaatst: (bewerkt)
DestroyVehicle(1);
DestroyVehicle(2);
DestroyVehicle(3);
DestroyVehicle(4);
DestroyVehicle(5);
enz.
DestroyVehicle(10);

Zorg je er daarmee niet voor dat het voertuig verwijderd wordt, in plaats van dat deze kapot gaat? Bij mij weten moet je dan de SetVehicleHealth-functie gebruiken:

i = 1;
while(i < 10)
{
i++;
SetVehicleHealth(i, 0);
}

Zoiets moet het dan worden, maar zeker ben ik niet..

@ hieronder: Tnx, was 'm vergeten :puh:

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst: (bewerkt)

oke maar waar moet ik dit neerzetten

 = 1;
while(i < 10)
{
i++;
SetVehicleHealth(i, 0);
}

voor de rest snap ik et wel denk ik :)

EDIT: ah nee laat maar mensen ze staan der al

bedankt voor de reacties en voor de hulp :)_O_

thx gizmoo :cya:

Bewerkt: door gizmoo2
Geplaatst:
Ik geloof er niks van dat het aan het dakje ligt.

Ten eerste is het hoog genoeg, eventueel met de Z-coordinaat wat verlagen heeft een auto zat ruimte om "te vallen"

Daarbij, als het er wel aan lag zouden ze er bovenop komen te staan of erafrollen en ondersteboven op de straat liggen. en niet op een hoopje spawnen. Het lijkt me ook erg vreemd dat verkeerd om spawnen aan een dakje zou liggen.

Het moet haast wel aan de coordinaten en/of rotatie liggen. Kheb nu geen tijd, ik ga morgen of overmorgen daar zelf even auto's neerzetten.

ja dat klinkt allemaal logisch... maar als ik ze kapot maak en ze respawnen..

dan komen ze wel op de juiste plek te staan.

nou, das gek wand bij respawn valle ze ook uit lucht meestal is het anderzom bij mij, alsi k ze odner gebouw zet, en ik vernietig er 1 dan staan ze daarna boven op het gebouw:P

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan mischien doen zoiets als:

new taxi1,taxi2,taxi3,taxi4,taxi5,taxi6,taxi7,taxi8,taxi9,taxi10;

public OnGameModeInit()
{
taxi1 =  CreateVehicle(420,2100.7681,1397.8673,10.5988,359.9440,6,1,120000); // taxi
taxi2 =  CreateVehicle(420,2100.8220,1408.3799,10.6163,180.6083,6,1,120000); // taxi
taxi3 =  CreateVehicle(420,2107.0254,1408.6018,10.6024,181.8061,6,1,120000); // taxi
taxi4 =  CreateVehicle(420,2113.5271,1408.9828,10.6047,179.3618,6,1,120000); // taxi
taxi5 =  CreateVehicle(420,2116.7761,1409.0048,10.6031,179.0663,6,1,120000); // taxi
taxi6 =  CreateVehicle(420,2110.4675,1408.7527,10.5991,182.2386,6,1,120000); // taxi
taxi7 =  CreateVehicle(420,2110.4595,1397.9938,10.6030,1.1580,6,1,120000); // taxi
taxi8 =  CreateVehicle(420,2113.7080,1398.0259,10.5851,359.1184,6,1,120000); // taxi
taxi9 =  CreateVehicle(420,2107.2559,1397.8096,10.6015,359.4027,6,1,120000); // taxi
taxi10 =  CreateVehicle(420,2103.9851,1397.8892,10.6010,1.0591,6,1,120000); // taxi
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new cmd[256];
if(strcmp(cmd, "/resettaxi", true) == 0)
{
	SetVehicleToRespawn(taxi1);
	  SetVehicleToRespawn(taxi2);
	  SetVehicleToRespawn(taxi3);
	  SetVehicleToRespawn(taxi4);
	  SetVehicleToRespawn(taxi5);
	  SetVehicleToRespawn(taxi6);
	  SetVehicleToRespawn(taxi7);
	  SetVehicleToRespawn(taxi8);
	  SetVehicleToRespawn(taxi9);
	  SetVehicleToRespawn(taxi10);
	return 1;
}
return 0;
}

Bewerkt: door WackoX
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

weet iemand toevallig dat als er een auto hier bijv staat:

AddStaticVehicle(429, 800.377197, 2653.169678, 180.739502,180,6,2); //

en je pakt die auto en je rijd ermee weg dat het bijv over 1 minuut er weer staat :]

alvast bedankt

Grtz RecroMancer

Geplaatst: (bewerkt)

SetVehicleHealth? :7

OnGameModeInit()
{
for(new v = 0; v <= MAX_VEHICLES; v++)
{
	SetVehicleNumberPlate(v, "SA-MP"); // optioneel, maar wel leuk :)
	SetVehicleToRespawn(v);
}
return 1; 
}

Bewerkt: door Big Boss

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...