Jump to content

help me, hoe maak je RPG

Recommended Posts

Geplaatst:

ik snap het niet helemaal. kan iemand me helpen. ik heb RPG maker xp 1.02 gedownload maar ik wil nu een RPG maken maar dat lukt niet. ik heb het in een map staan maar in de map zitten alleen setups en niet een RPG maken

kan iemand me zeggen hoe je dat doet. ik heb wel alles geprobeerd te installeren maar er komt geen opstarten of zoiets te staan.

ALS IEMAND ME KAN HELPEN: REAGEER

alvast bedankt

Geplaatst:

*Zucht*

Die voorgekauwde programma´s zijn vaak hardstikke bagger. Neem nou bijvoorbeeld Game Maker, de bekendste gamemaker. Je kan niet eens de grote van jouw textures kiezen en het programeren is heel erg beperkt.

Je kan veel beter games maken op al bestaande engines. Je kan het beste op Moddb de engine zoeken die het best te programmeren is naar het spel wat jij wilt gaan maken. Je kan bijvoorbeeld moeilijk een rpg game maken op de idTech 3 engine. (dat is een engine voor first person shooters)

Geplaatst:

Err... Als je RPG Maker XP hebt gedownload, moet je die installeren, en dat doe je via Setup.exe. Als je daarop klikt zie je de installatie wizard. Na het installeren zie je als het goed is een icoontje op je bureaublad (of gewoon Start > Alle programma's > RPG Maker).

Of bedoel je dat je een RPG hebt gemaakt, en dat je het wilt afspelen? Als dit het geval is moet je je RPG game gewoon exporteren naar een map. Je ziet dan alleen maar 1 of 2 bestandjes. Als je erop klikt open je de game. Als je je RPG ook naar andere wilt gaan sturen, moet je de textures ook erin zetten. Ik weet alleen niet meer hoe je dit moet doen.. :N

Geplaatst:

ik heb alles al geinstalleerd maar er komt niets op bureaublad te staan en zelfs niet in de map

en is het normaal als het gedownload word naar mijn videos???

Geplaatst:
ik heb alles al geinstalleerd maar er komt niets op bureaublad te staan en zelfs niet in de map

en is het normaal als het gedownload word naar mijn videos???

Dat is te zien hoe jij het hebt ingesteld waar je gedownloade bestanden naartoe moeten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...