Jump to content

[DS] Simcity


gammie_

Recommended Posts

Hallo leden,

ik heb vanmiddag het spel: Simcity op de DS gekocht. Alleen ik heb al de tutorial gevolgd en ben nu bezig met een eigen stad te bouwen. Het loopt verder tot nu toe heel goed, alleen heb ik bij het balkje (WCI-meter) van: Woonwijken-Comercïele-Industriegebieden. Woonwijk die dus geel is gekleurd heel hoog is, maar betekend dit nou dat er woningen te kort komen of dat ik er te veel heb? Ik heb namelijk van Comercïele al heel veel gebouwd het grootste gedeelte is dan ook paars in mijn kaart. Maar in mijn WCI-meter is het juist heel klein, alsof ik te kort kom... Kan iemand mij helpen/raad geven?

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik weet het niet zeker, maar aangezien dit bij de vorige Simcity's (PC) ook zo was, denk ik dat het als volgt werkt. De WCI meter staat voor de vraag naar bepaalde gebieden. Dat komt ook overeen met jouw verhaal, aangezien je zegt dat de meter bij commercie, waarvan je al veel hebt, laag staat. Dit wil zeggen dat er genoeg gebieden zijn om aan de huidige vraag te voldoen.

Kennelijk is dit niet zo bij je woningen. Wijs wat meer residentieele zones aan, en de balk zal dalen.

Dus: Hoe hoger de balk hoe hoger de vraag, en dus het tekort!

Nog veel plezier en succes met het spel!

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt! Ik ga het zo even proberen... Want inderdaad die gele balk van woonwijken is zowat helemaal vol... Maar wat ik ook vreemd vind (of het hoort zo...) bij het hele stuk woonwijken die dus in mijn kaart geel is heb ik bijna geen huizen staan... Dit geld ook voor Industrie en Comercïele... Hoe kan dat? Want in mijn tekst (kranten) berichten staan wel positieve dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, je bedoelt dus dat je wel gebieden hebt toegewezen, maar dat er niets wordt gebouwd, ookal is de vraag hoog en de aantrekkelijkheid hoog?

Tja, dan zou ik zeggen dat het een randfactor is... Het kan een hoge criminaliteit zijn, te hoge belastingen voor nieuwe burgers, lage brandveligheid, teveel verkeersdrukte of (ik weet niet of dat in de DS versie een factor is) het ligt te ver van de rest af. Dus kijk hier naar, en misschien dat er iets tussenzit.

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, je bedoelt dus dat je wel gebieden hebt toegewezen, maar dat er niets wordt gebouwd, ookal is de vraag hoog en de aantrekkelijkheid hoog?

Tja, dan zou ik zeggen dat het een randfactor is... Het kan een hoge criminaliteit zijn, te hoge belastingen voor nieuwe burgers, lage brandveligheid, teveel verkeersdrukte of (ik weet niet of dat in de DS versie een factor is) het ligt te ver van de rest af. Dus kijk hier naar, en misschien dat er iets tussenzit.

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Hmm... Nee het vreemde is dat juist alles heel goed gaat... Ik heb ook alles redelijk dicht bij elkaar. De industrie is natuurlijk iets verder weg van de woonwijken. Maar ik heb voldoende politie, brandweer elektriciteit centrales en scholen... En ook wat ik al eerder zei, die berichten zijn allemaal positief van genoeg inkomsten, wegen zijn heel goed, politie genoeg op straat te vinden enz. Dus ik snap het niet echt meer... Want ik heb dus genoeg gele gebieden geplaatst maar ook dus voor industrie en comercïeel... Terwijl er nog steeds geen huizen/gebouwen de grond uit willen komen... Verder is mijn belasting ook niet belachelijk hoog of laag dat staat rond gemiddeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer anders een wat parken neer te zetten of, nog beter, een monumentje (of twee). Dat stimuleert de mensen altijd om in je wijken te gaan wonen. Mocht er niet meteen iets komen, dan zou ik het spel gewoon even op de snelste tijdstand zetten, dan komt er na een tijdje waarschijnlijk opeens een grote uitbarsting van nieuwe gebouwen.

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben net weer even helemaal opnieuw begonnen. Dus ik heb meteen als begin een klein stukje woonwijk + verderop industrie en comercïeel gebied. Verder bij de woonwijk op advies van NeoSyp wat groen geplaatst. Bij de comercïele en industrie één watertoren en één energie centralen, dit ook bij de woonwijk (aangezien die een stuk verder daarvan is) Alles verbonden met een normale weg en natuurlijk er tussen in nog politie en brandweer. Nu zet ik hem op het snelst dus afwachten maar... Oja ik heb trouwens nog geen optie om waterleidingen onder de grond te bouwen (of die er is weet ik niet, ook niet gezien in de tutorial) dus ik kan alleen nog maar zo'n watertoren neerzetten.

Edit: nu alweer de hele balk geel hoog... Moet ik dan nu meer woningen bouwen? (trouwens de gebouwen schieten nu wel de grond uit :eten: ) Moet ik verder nog de belasting voor woningen omhoog of omlaag zetten?

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, het is logisch da hoe hoger de belastingen, hoe minder snel men geneigd zal zijn om zich in jouw stad te vestigen. Houd het dus altijd op een peil waarmee je wel winst maakt, maar de sims niet ontevreden worden. En inderdaad, als die balk hoog staat, moet je daarvan weer bijbouwen. En zo gaat het steeds door.

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt. Alleen wel lastig ik heb al woonwijken erbij gebouwd en de belasting hoger gezet... Toch blijft die balk redelijk hoog. Maar dat zal wel afwachten zijn dan. Weet jij/iemand nog waar die aantal % achter die balk voor staat?

Edit: ik ben nu al wat verder, en mijn stad bestaat 25 jaar. Toch heb ik nog steeds een enorm hoge balk van woonwijken, terwijl ik nog steeds idioot veel bij bouw. Heb de belasting al hoog gezet... Verder gaat het super goed alles is tervreden en voorzien van stroom, water enz. Maar die gele balk wil maar niet zakken... Iemand nog tips?

Bewerkt: door Global
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 maanden later...
Edit: ik ben nu al wat verder, en mijn stad bestaat 25 jaar. Toch heb ik nog steeds een enorm hoge balk van woonwijken, terwijl ik nog steeds idioot veel bij bouw. Heb de belasting al hoog gezet... Verder gaat het super goed alles is tervreden en voorzien van stroom, water enz. Maar die gele balk wil maar niet zakken... Iemand nog tips?

Update je je woonwijken wel naar een woonwijk waar 'medium' gebouwen gemaakt mogen worden? En als je dat al hebt, kan je ook die 'medium' woonwijken upgraden naar een woonwijk waar flats gebouwd worden. Verder is het handig als je al en toe kijkt naar die knoppen, waar je kunt zien hoeveel/waar bijv. de luchtvervuiling is... Ook een goede tip, is veel parken/recreatie gebieden maken. Ook landmarks etc. zijn goed. De sims vinden het geweldig... Ik ben ook bezig met een stad, en ik heb nog maar 2 kleine woonwijken, maar daar wonen al zo'n 1000 mensen in.

EDIT: Oeps... Niet goed naar de datum gekeken... :(. Ik dacht dat het van 2 oktober was...

Bewerkt: door Wanted
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...