Jump to content

Probleem: spelen zonder registreren

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een gamemode en daarin zit geen account-systeem.

Nu heb ik XtremeAdmin2 als filterscript en daarin zit wel een account-systeem.

Als ik inlog met een nog niet geregistreerd account, dan staat er wel dat het account nog niet bestaat, dus dat je moet registreren, maar ik kan gewoon een class selecteren en spelen zonder te registreren.

Hoe kan ik dat oplossen?

Geplaatst: (bewerkt)

boven aan je script eerst even

forward OnPlayerRequestSpawn(playerid);

public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
if(!logged[playerid]) {
GameTextForPlayer(playerid,"~r~Je moet eerst inloggen voordat je kan spelen!",5000,3);
return 0;
	}
	else
	{
		  return 1;
	}
}

of met een goede uitlijning:

http://pastebin.com/m24070541

Bewerkt: door jovu123
Geplaatst:
boven aan je script eerst even
forward OnPlayerRequestSpawn(playerid);

public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
if(!logged[playerid]) {
GameTextForPlayer(playerid,"~r~Je moet eerst inloggen voordat je kan spelen!",5000,3);
return 0;
	}
	else
	{
		  return 1;
	}
}

of met een goede uitlijning:

http://pastebin.com/m24070541

Als ik het op deze manier doe krijg ik deze foutmeldingen:

(Besef wel dat het account-systeem niet in de gamemode zelf zit maar in het filterscript van XtremeAdmin2.)

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp\gamemodes\allnone.pwn(4653) : error 017: undefined symbol "logged"

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp\gamemodes\allnone.pwn(4653) : warning 215: expression has no effect

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp\gamemodes\allnone.pwn(4653) : error 001: expected token: ";", but found "]"

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp\gamemodes\allnone.pwn(4653) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp\gamemodes\allnone.pwn(4653) : fatal error 107: too many error messages on one line

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

4 Errors.

Geplaatst:

De eerste error is makkelijk op te lossen.

Zet dit boven aan je script:

new logged[MAX_PLAYERS];

Heb je nog nog errors? Of andere?

Geplaatst:
De eerste error is makkelijk op te lossen.

Zet dit boven aan je script:

new logged[MAX_PLAYERS];

Heb je nog nog errors? Of andere?

Ja, de andere 3 die nog overbljven;)

Verder alleen een aantal warnings.

Geplaatst:

Bij de command /login moet je even zetten:

logged[playerid] = 1;

En bij OnPlayerConnect even

logged[playerid] = 0;

Geplaatst:

logged[playerid] = 1;

logged[playerid] = 0;

Maar die command staat in XtremAdmin2, moet ik het daar neerzetten?

@ Juwayri: er blijft alleen nog een warning over:

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp\gamemodes\allnone.pwn(8947) : warning 203: symbol is never used: "logged"

Geplaatst:

Als je je xtremeadmin even naar mij opstuurt, maak ik hem wel even zo dat het echt werkt..

Kan via de PM.

Geplaatst:
@ Juwayri: er blijft alleen nog een warning over:

C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp\gamemodes\allnone.pwn(8947) : warning 203: symbol is never used: "logged"

Die error is er omdat je Logged nog niet gebruikt. Als je het script even naar mij of jovu opstuurd of dit gewoon doet:

logged[playerid] = 1;

logged[playerid] = 0;

Geplaatst:

Even over het "verplicht registreren":

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het niet zo doen. Ik heb zelf de ervaring dat er heel veel mensen afhaken omdat ze het registreren niet snappen. Wat ervoor zorgt dat je weer minder spelers op je server hebt. (het doel is voor jouw als server eigenaar tenslotte veel spelers te hebben, toch?)

Als ze eerst gewoon kunnen spelen zullen ze later toch wel registreren omdat ze dan waarschijnlijk geld/level e.d. kunnen behouden.

Geplaatst:

Zo lastig is dat niet. En als je om de zoveel tijd een berichtje voorbij laat gaan waarin staat hoe je moet registreren als je niet geregistreerd bent dan moet dat niet zo'n probleem zijn. En als ze het dan nog niet snappen dan zijn het noobs en dan komen ze toch sowieso niet meer terug op je server.

Geplaatst:
Even over het "verplicht registreren":

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het niet zo doen. Ik heb zelf de ervaring dat er heel veel mensen afhaken omdat ze het registreren niet snappen. Wat ervoor zorgt dat je weer minder spelers op je server hebt. (het doel is voor jouw als server eigenaar tenslotte veel spelers te hebben, toch?)

Als ze eerst gewoon kunnen spelen zullen ze later toch wel registreren omdat ze dan waarschijnlijk geld/level e.d. kunnen behouden.

Trouwens, ik heb nog iets gevonden in het script; het script maakt gebruik van zogenaamde "stats" die geladen wordt zodra de speler de server joint.

Het probleem is dan dat de server de stats opslaat zonder dat je je hoeft te registreren.

De server kijkt gewoon naar de naam, en dan laadt hij de stats die bij die naam hoort (dus zonder dat de speler zich geregistreerd heeft).

Geplaatst:

dan moet je V-admin downloaden dan kan je je zelf /register [wachtwoord] en je kan zien wie je gekickt heb allemaal en je kan je zelf admin lvl 1 t/m lvl 10

Geplaatst:
dan moet je V-admin downloaden dan kan je je zelf /register [wachtwoord] en je kan zien wie je gekickt heb allemaal en je kan je zelf admin lvl 1 t/m lvl 10

Dat kan ook allemaal in Xtreme Admin2, en dat is het probleem niet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...