Jump to content

Region code incorrect


StropStrikkers

Recommended Posts

hee

ik heb net gta 4 gehaald en kom direct probleem tegen

iets van dat de region code onjuist is, weet iem wat dit inhoud?? :D

thanx

of bestaat hier al een topic over?

je krijgt een region code volgens mij als je bijvoorbeeld een amrikaans consol hebt en een nederlands spel of anders om want nederland en amrika heb verschillende region code. Maar ik weet het niet zeker.

Link to comment
Delen op andere websites

hee

ik heb net gta 4 gehaald en kom direct probleem tegen

iets van dat de region code onjuist is, weet iem wat dit inhoud?? :D

thanx

of bestaat hier al een topic over?

je krijgt een region code volgens mij als je bijvoorbeeld een amrikaans consol hebt en een nederlands spel of anders om want nederland en amrika heb verschillende region code. Maar ik weet het niet zeker.

Wat Delano08 bedoelt, is dat je console moet corresponderen met de game dvd.

De wereld is op gamegebied opgedeeld in verschillende regio's: Europa, Azië, Amerika etc. Ik geloof dat ieder werelddeel zo ongeveer zijn eigen unieke regio code heeft. Het dvd'tje in de GTA IV hoes heeft ook zo'n regio code. Een Europese console kan geen dvd'tje uit Azië afspelen, en andersom.

Check of je op het hoesje kan ontdekken in welke regio je dvd is gemaakt. Waarschijnlijk is dit terug te halen uit een deel van de cijfers van de productiecode. Hier gaat even wat Google tijd in zitten! Doe hetzelfde met je console. Als je vaker online hebt kunnen gamen, dan klopt de regio code van je console in ieder geval wel, want LIVE en PSN werken ook met regio codes die dus weer overeen moeten komen met de regio code van je console.. Heb je de game bij een erkende winkel gekocht? Terug ermee en duidelijk aangeven dat je je geld terug wil. Geef ook aan dat de partij GTA IV games die de winkel heeft gekocht waarschijnlijk hetzelfde probleem gaat geven!

Is het het geval dat je console uit een andere regio komt, zou je kunnen proberen via de helpdesk van Sony/Microsoft, afhankelijk van welke console je hebt natuurlijk, hulp te krijgen. Tip is wel om dan enigzins te doen alsof je niet weet waar je over praat. Je hebt je console namelijk, als de regio ervan niet klopt, niet helemaal legaal verkregen of via derden. Je wil niet dat de maker dat weet.

Bel dus de helpdesk op en zeg maar dat een kennis van je, die er "meer verstand van heeft" naar heeft gekeken en dat hij er niet uitkwam. Vraag of ze jou console kunnen ophalen of dat je hem ergens ter reparatie kan afleveren.

Dit is even rot, dan zit je wel tijdelijk zonder console, maar de regiocode is waarschijnlijk voor de makers ervan simpel te wijzigen d.m.v. software of chip. Komen ze erachter nadat ze je console ter reparatie hebben aangenomen dat het aan je regio code ligt, is de kans groot dat ze het even voor je wijzigen ("het zal dan wel een distributiefout zijn, geleverd in de verkeerde regio door Take2") en je hem snel weer thuis hebt.

Succes! :tu:

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

hee

ik heb net gta 4 gehaald en kom direct probleem tegen

iets van dat de region code onjuist is, weet iem wat dit inhoud?? :D

thanx

of bestaat hier al een topic over?

je krijgt een region code volgens mij als je bijvoorbeeld een amrikaans consol hebt en een nederlands spel of anders om want nederland en amrika heb verschillende region code. Maar ik weet het niet zeker.

Wat Delano08 bedoelt, is dat je console moet corresponderen met de game dvd.

De wereld is op gamegebied opgedeeld in verschillende regio's: Europa, Azië, Amerika etc. Ik geloof dat ieder werelddeel zo ongeveer zijn eigen unieke regio code heeft. Het dvd'tje in de GTA IV hoes heeft ook zo'n regio code. Een Europese console kan geen dvd'tje uit Azië afspelen, en andersom.

Check of je op het hoesje kan ontdekken in welke regio je dvd is gemaakt. Waarschijnlijk is dit terug te halen uit een deel van de cijfers van de productiecode. Hier gaat even wat Google tijd in zitten! Doe hetzelfde met je console. Als je vaker online hebt kunnen gamen, dan klopt de regio code van je console in ieder geval wel, want LIVE en PSN werken ook met regio codes. Heb je de game bij een erkende winkel gekocht? Terug ermee en duidelijk aangeven dat je je geld terug wil. Geef ook aan dat de partij GTA IV games die de winkel heeft gekocht waarschijnlijk hetzelfde probleem gaat geven!

Is het het geval dat je console uit een andere regio komt, zou je kunnen proberen via de helpdesk van Sony/Microsoft, afhankelijk van welke console je hebt natuurlijk, hulp te krijgen. Tip is wel om dan enigzins te doen alsof je niet weet waar je over praat. Je hebt je console namelijk, als de regio ervan niet klopt, niet helemaal legaal verkregen of via derden. Je wil niet dat de maker dat weet.

Bel dus de helpdesk op en zeg maar dat een kennis van je, die er "meer verstand van heeft" naar heeft gekeken en dat hij er niet uitkwam. Vraag of ze jou console kunnen ophalen of dat je hem ergens ter reparatie kan afleveren.

Dit is even rot, dan zit je wel tijdelijk zonder console, maar de regiocode is waarschijnlijk voor de makers ervan simpel te wijzigen d.m.v. software of chip. Komen ze erachter nadat ze je console ter reparatie hebben aangenomen dat het aan je regio code ligt, is de kans groot dat ze het even voor je wijzigen en je hem snel weer thuis hebt.

Succes! :tu:

Dat bedoelde ik ook alleen jij legt het wat beter uit :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

hee

ik heb net gta 4 gehaald en kom direct probleem tegen

iets van dat de region code onjuist is, weet iem wat dit inhoud?? :D

thanx

of bestaat hier al een topic over?

je krijgt een region code volgens mij als je bijvoorbeeld een amrikaans consol hebt en een nederlands spel of anders om want nederland en amrika heb verschillende region code. Maar ik weet het niet zeker.

Wat Delano08 bedoelt, is dat je console moet corresponderen met de game dvd.

De wereld is op gamegebied opgedeeld in verschillende regio's: Europa, Azië, Amerika etc. Ik geloof dat ieder werelddeel zo ongeveer zijn eigen unieke regio code heeft. Het dvd'tje in de GTA IV hoes heeft ook zo'n regio code. Een Europese console kan geen dvd'tje uit Azië afspelen, en andersom.

Check of je op het hoesje kan ontdekken in welke regio je dvd is gemaakt. Waarschijnlijk is dit terug te halen uit een deel van de cijfers van de productiecode. Hier gaat even wat Google tijd in zitten! Doe hetzelfde met je console. Als je vaker online hebt kunnen gamen, dan klopt de regio code van je console in ieder geval wel, want LIVE en PSN werken ook met regio codes die dus weer overeen moeten komen met de regio code van je console.. Heb je de game bij een erkende winkel gekocht? Terug ermee en duidelijk aangeven dat je je geld terug wil. Geef ook aan dat de partij GTA IV games die de winkel heeft gekocht waarschijnlijk hetzelfde probleem gaat geven!

Is het het geval dat je console uit een andere regio komt, zou je kunnen proberen via de helpdesk van Sony/Microsoft, afhankelijk van welke console je hebt natuurlijk, hulp te krijgen. Tip is wel om dan enigzins te doen alsof je niet weet waar je over praat. Je hebt je console namelijk, als de regio ervan niet klopt, niet helemaal legaal verkregen of via derden. Je wil niet dat de maker dat weet.

Bel dus de helpdesk op en zeg maar dat een kennis van je, die er "meer verstand van heeft" naar heeft gekeken en dat hij er niet uitkwam. Vraag of ze jou console kunnen ophalen of dat je hem ergens ter reparatie kan afleveren.

Dit is even rot, dan zit je wel tijdelijk zonder console, maar de regiocode is waarschijnlijk voor de makers ervan simpel te wijzigen d.m.v. software of chip. Komen ze erachter nadat ze je console ter reparatie hebben aangenomen dat het aan je regio code ligt, is de kans groot dat ze het even voor je wijzigen ("het zal dan wel een distributiefout zijn, geleverd in de verkeerde regio door Take2") en je hem snel weer thuis hebt.

Succes! :tu:

Jaa klopt, ik heb het via ebay gehaald.

maar kan je nu nog is kort uitleggen wat ik het beste kan doen??

alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je nou je console of de game via ebay?

de game

Dan is de oplossing simpel maar duur voor je. Ga naar de winkel en koop weer de game, net als je console, gewoon legaal. Dan weet je zeker dat de game de juiste regiocode heeft.

Probeer via Ebay in ieder geval of je de verkoper zover kan krijgen om de game terug te nemen. Ebay is weliswaar wereldwijd, maar hij had in principe moeten vermelden voor welke regio de game bestemd was. Lukt dat niet, meldt dan in ieder geval bij de helpdesk van Ebay dat deze aanbieder je geflest heeft. Dan kan hij geblokkeerd worden om te voorkomen dat er nog meer mensen in deze lage streek trappen... :duh:

Veel succes ermee!

Bewerkt: door Joriz
Onnodige gequote weggehaald
Link to comment
Delen op andere websites

hee

ik heb net gta 4 gehaald en kom direct probleem tegen

iets van dat de region code onjuist is, weet iem wat dit inhoud?? :D

thanx

of bestaat hier al een topic over?

je krijgt een region code volgens mij als je bijvoorbeeld een amrikaans consol hebt en een nederlands spel of anders om want nederland en amrika heb verschillende region code. Maar ik weet het niet zeker.

Wat Delano08 bedoelt, is dat je console moet corresponderen met de game dvd.

De wereld is op gamegebied opgedeeld in verschillende regio's: Europa, Azië, Amerika etc. Ik geloof dat ieder werelddeel zo ongeveer zijn eigen unieke regio code heeft. Het dvd'tje in de GTA IV hoes heeft ook zo'n regio code. Een Europese console kan geen dvd'tje uit Azië afspelen, en andersom.

Check of je op het hoesje kan ontdekken in welke regio je dvd is gemaakt. Waarschijnlijk is dit terug te halen uit een deel van de cijfers van de productiecode. Hier gaat even wat Google tijd in zitten! Doe hetzelfde met je console. Als je vaker online hebt kunnen gamen, dan klopt de regio code van je console in ieder geval wel, want LIVE en PSN werken ook met regio codes die dus weer overeen moeten komen met de regio code van je console.. Heb je de game bij een erkende winkel gekocht? Terug ermee en duidelijk aangeven dat je je geld terug wil. Geef ook aan dat de partij GTA IV games die de winkel heeft gekocht waarschijnlijk hetzelfde probleem gaat geven!

Is het het geval dat je console uit een andere regio komt, zou je kunnen proberen via de helpdesk van Sony/Microsoft, afhankelijk van welke console je hebt natuurlijk, hulp te krijgen. Tip is wel om dan enigzins te doen alsof je niet weet waar je over praat. Je hebt je console namelijk, als de regio ervan niet klopt, niet helemaal legaal verkregen of via derden. Je wil niet dat de maker dat weet.

Bel dus de helpdesk op en zeg maar dat een kennis van je, die er "meer verstand van heeft" naar heeft gekeken en dat hij er niet uitkwam. Vraag of ze jou console kunnen ophalen of dat je hem ergens ter reparatie kan afleveren.

Dit is even rot, dan zit je wel tijdelijk zonder console, maar de regiocode is waarschijnlijk voor de makers ervan simpel te wijzigen d.m.v. software of chip. Komen ze erachter nadat ze je console ter reparatie hebben aangenomen dat het aan je regio code ligt, is de kans groot dat ze het even voor je wijzigen ("het zal dan wel een distributiefout zijn, geleverd in de verkeerde regio door Take2") en je hem snel weer thuis hebt.

Succes! :tu:

Jaa klopt, ik heb het via ebay gehaald.

maar kan je nu nog is kort uitleggen wat ik het beste kan doen??

alvast bedankt

Heb je nou je console of de game via ebay?

de game

Dan is de oplossing simpel maar duur voor je. Ga naar de winkel en koop weer de game, net als je console, gewoon legaal. Dan weet je zeker dat de game de juiste regiocode heeft.

Probeer via Ebay in ieder geval of je de verkoper zover kan krijgen om de game terug te nemen. Ebay is weliswaar wereldwijd, maar hij had in principe moeten vermelden voor welke regio de game bestemd was. Lukt dat niet, meldt dan in ieder geval bij de helpdesk van Ebay dat deze aanbieder je geflest heeft. Dan kan hij geblokkeerd worden om te voorkomen dat er nog meer mensen in deze lage streek trappen... :duh:

Veel succes ermee!

dankje

Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens hea

Kan ik dan wel via Engeland GTA 4 halen of is dat ook niet mogelijk??

Jouw probleem is, dat jij een NTFC spel hebt gekocht, maar je moet een PAL spel hebben.

Het verschil daarin is, dat Amerika en Azië een ander soort TV gebruikt, met een ander soort formaat en frequentie, en die van Europa weer anders is.

Daarom zijn die regiocodes er, omdat conflict te 'verhelpen'.

Ik heb op mijn PS3, 3 accounts, 1 Europese, 1 Amerikaanse en 1 Japanse, ik had een Amerikaanse demo gedownload, en toen ik die afspeelde, kreeg ik zwart- wit beeld.

En bij een Japanse kreeg ik sneeuw door het beeld.

Reden voor die accounts is dat er demo's eerder in Japan en Amerika komen dan in Europa.

Je moet kijken of die Engelse game PAL is, is deze PAL, dan zou hij het gewoon op je Xbox 360 moeten doen.

Later,

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens hea

Kan ik dan wel via Engeland GTA 4 halen of is dat ook niet mogelijk??

Jouw probleem is, dat jij een NTFS spel hebt gekocht, maar je moet een PAL spel hebben.

Het verschil daarin is, dat Amerika en Azië een ander soort TV gebruikt, met een ander soort formaat en frequentie, en die van Europa weer anders is.

Daarom zijn die regiocodes er, omdat conflict te 'verhelpen'.

Ik heb op mijn PS3, 3 accounts, 1 Europese, 1 Amerikaanse en 1 Japanse, ik had een Amerikaanse demo gedownload, en toen ik die afspeelde, kreeg ik zwart- wit beeld.

En bij een Japanse kreeg ik sneeuw door het beeld.

Reden voor die accounts is dat er demo's eerder in Japan en Amerika komen dan in Europa.

Je moet kijken of die Engelse game PAL is, is deze PAL, dan zou hij het gewoon op je Xbox 360 moeten doen.

Later,

Om het even te corrigeren. NTFS is een bestandsysteem voor de partitaties in je computer. Jij hebt het over NTSC. Want een bestandsysteem vind je niet in een TV. :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Okee dankje

Ik zie nu trouwens wel dat mn zusje alles in de prullenbak heeft gegooid

waar ook nog een kaartje bijzat, met een baddisc ofzo

Kan ik dit ook gebruiken?

Link to comment
Delen op andere websites

maar een makkelijker manier om te zien uit welke regio je spel komt:

pak de achterkant van het doosje, dan zie je gele icoontjes (hoeveelheid hangt af van het spel) dan moet je naar het gele icoontje met de tv kijken (meestal de laatste in de gele rij (niet de paars/blauwe), dan zie je daaronder twee blokjes. In het linker blokje hoort PAL te staan, staat dit er niet, dan heb je het verkeerde regio spel, staat het er wel, maar doet hij het niet, dan is er of een ander CD in het hoesje gedaan, of je PS3 klopt niet...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...