Jump to content

Wij zijn geïnspireerd door GTA IV”, aldus criminelen

Sjorszzz

Recommended Posts

Zes jongeren tussen de 14 en 18 jaar oud zijn opgepakt in New York omdat ze onrust aan het stoken waren in de stad. “Wij zijn geïnspireerd door GTA IV”, zo luidde hun verklaring.

De groep jongeren overviel onder andere een klant in een supermarkt, bestolen een autobestuurder en sloegen een passerend busje met een honkbalknuppel. Dit wist de Amerikaanse nieuwssite Newsday te melden.

Supermarktmedewerker

Eén van de slachtoffers was de medewerker van de plaatselijke supermarkt in Nassau County, New York. Hij was net klaar met werken en stond op de bus te wachten toen hij in zijn rug werd geduwd om vervolgens geschopt en geslagen te worden door de jongens.

Hierbij werden enkele tanden op barbaarse wijze uit zijn mond verwijderd. De relschoppers gingen er vervolgens vandoor met een klein geldbedrag en de mobiele telefoon van het slachtoffer.

Een pakje sigaretten

Het volgende slachtoffer was een vrouwelijke automobilist. Ze werd gedwongen uit te stappen terwijl de jongens haar auto leeghaalden. Deze keer gingen ze er enkel vandoor met een pakje sigaretten terwijl de vrouw het alarmnummer belde. Vervolgens werd er met een honkbalknuppel vakkundig op een busje ingeslagen dat toevallig langs kwam rijden.

Grand Theft Auto

Hierna konden de jongens gearresteerd worden en kwam er een einde aan hun misdaadverhaal. “Er is vastgesteld dat de jongens een videogame, Grand Theft Auto, nadeden”, aldus Anthony Repalone, het hoofd van het politiekorps van Nassau County.

“Dit hebben de jongens zelf toegegeven. We vermoeden dat er meer slachtoffers zijn dan alleen deze drie.”

Bron: http://www.nu.nl/news/1631242/210/&%23...criminelen.html

Wat vind je hiervan???

Ik zelf vind dit echt niet meer normaal, zelfs niet voor jongens van 14 jaar!

Deze jongens moeten ze er echt niet vanaf laten komen met een soort Halt straf!

Is veel te licht en dit zegt ook wat over die jongens dat ze niet zo slim zijn want dit kun je toch zelf wel bedenken dat je dat niet moet doen.

En dat ze zeggen dat ze op het idee zijn gekomen door Grant Theft Auto IV vind ik zelf wel heel erge onzin.

Lekker makkelijk een spelletje de schuld geven!!!

Het is inderdaad geen spel voor kinderen want die weten dan niet zo goed of het wel of niet normaal is wat er in een spel als deze gebeurd normaal is.

Ik zelf vind het heerlijk om lekker de crimineel uit te hangen in deze soort game,s want dan kan het en niemand heeft er last van dus dan is het leuk maar anders ook absoluut niet!!! :@

Hoe denk jij hier over als dit soort dingen gebeuren en ze een spelletje de schuld geven?

Delen op andere websites

Hmm ik heb overal gezocht of dit artikel er al was hier op het forum maar niks kunnen vinden om eerlijk te zijn.

Ben je niet in de war met een ander artikel die er op lijkt? Want die zijn er wel. ^_^

Bewerkt: door Sjorszzz
Delen op andere websites

Hmm ik heb overal gezocht of dit artikel er al was hier op het forum maar niks kunnen vinden om eerlijk te zijn.

Ben je niet in de war met een ander artikel die er op lijkt? Want die zijn er wel. ^_^

Nee, het ging over precies hetzelfde artikel, maar dat maakt weinig uit. Één van die kids was vast lid van een of andere vage anti geweld organisatie ofzo, of zwaar christelijk... Van die types die erop uit zijn om een game te verpesten. Of gewoon dom genoeg om het na te doen, natuurlijk. However, onderwerp is al uitvoerig besproken! :tu: Rare lui, sommige amerikanen..

Delen op andere websites

Vind je het gek, mensen hebben hoe dan ook een zondebok nodig :duh: . Typisch van onze wereld. Heb je zowat in alle culturen. Neem zogenaamde 'heksen', als er wat gebeurde, kozen ze iemand uit en verbrande ze die (ging natuurlijk niet precies zo, het is ook maar een voorbeeld).

Doet me ook denken als je de missie Ruff Rider hebt voltooid, komt er op de Liberty Tree te staan 'video game violence becomes real': 'The Police knows Jayvon[/font] was a drug dealer with many enemy's, but we already know the reasons are pixels and joysticks.' :7

Delen op andere websites

Nja heb je wel gelijk in.

Waarschijnlijk zijn die kinderen een beetje gestoord in hun kop letterlijk & figuurlijk dan. :bonk:

Als ouder moet je toch ook wel weten hoe je kind is.

Aloewel er al veel kinderen via de kredietkaart hun aankopen doen op internet zonder dat de ouders er iets van weten.

Delen op andere websites

dus omdat zie niet slim genoeg te zijn om een spel niet met de realiteit te kunnen scheiden moet het spel glijk invloed rijk zijn ik vind zelf dat ik minder agressief wordt want ik kan het af reageren op de mensen in het spel en niet me buurman :D

:cya:

Delen op andere websites

dus omdat zie niet slim genoeg te zijn om een spel niet met de realiteit te kunnen scheiden moet het spel glijk invloed rijk zijn

Wat zeg je hier nou, want ik snap er niks van xD

ik vind zelf dat ik minder agressief wordt want ik kan het af reageren op de mensen in het spel en niet me buurman :D

:cya:

Ja vind ik ook maarja ik ben zowiezo bijna nooit agressief :puh:

Delen op andere websites

ik ben nu zelf [verwijderd uit privacyoverwegingen]jaar en heb al bijna elke gta gespeeld maar ik heb er geen last van.

maar denk nu zelf eens na waarom zijn zo'n spelletjes als gta gemaakt?

om te doen wat je in het echt juist niet mag/kan doen. dat betekend dat je je juist niet op die spelletjes mag laten inspireren.

Dus wat ik van die kinderen in NY daar denk is dat ze echt eens een les beheersing moeten hebben en ook moeten kunnen inzien dat wat er in een spelletje gebeurt niet kan en dat men daarom juist zo van die games maakt.

Bewerkt: door portu7112
Delen op andere websites

• 3 weken later...

ik haat het als mensen dingen gaan doen en dan zeggen dat ze het van gta hebben.dat zeggen ze gewoon om er vanaf te kome stomme K*T mensen, zijn niet eens oud genoeg om gta te spelen (al was ik 7 toen ik mn eerste gta kocht :7 )daardoor gaan mense zeggen dat gta slegt is! :duh: f*cking gays

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...