Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hé allemaal,

Ik heb even een vraag. Telkens als ik mijn PS3 opstart dan komt er keer op keer het volgende: "Er is een beschikbare HDMI apparaat gedetecteerd. Wilt u video en audio uitvoeren met HDMI ?" en dan kan ik vervolgens kiezen uit 'ja' en 'nee' als ik op ja klik dan krijg ik gigantisch lang alleen maar zwart beeld. Wat houd dit nou in ? Want volgens mij heb ik al HDMI beeld. Ik heb gevraagt aan mijn vader of hij wel HDMI kabels had aangesloten en daarop zei hij 'ja'. Ik dacht dat HDMI 1080p had. Nu kijk ik bij beeldscherminstellingen en dan staat er: "Huidige invoerresolutie 576i. Wat slaat dit nou op ? Heeft mijn vader het nou verkeerd en heeft hij dus helemaal geen HDMI kabels aangesloten ? Hoe moet ik dit nou bekijken, want ik snap er totaal niets van.

>>> Door SummerBase: 't is HDMI, in plaats van HMDI. :puh:<<<

Bewerkt: door DSgregor

Volgens mij zie ik exact wat je fout doet. :puh: Als je ziet "hdmi gedetetecteerd etc." dan druk jij op overschakelen naar hdmi. Echter heb jij de tv dan nog op de AV ingang afgestemt. Wanneer je op ja drukt dan gaat de ps3 op de hdmi uitzenden. Dit doet hij dan dertig seconden en in die tijd moet jij met de tv overschakelen naar de hdmi ingang waar de ps3 inzit. Dan druk je (wanneer de tv op de juiste hdmi poort staat afgestemt) op bevestigen. Let wel dat als je tv twee of meer hdmi poorten heeft je wel de poort met de ps3 kiest.

Kort gezegt: Stem je tv af op de poort waar de ps3 inzit.

Bewerkt: door IV trailer

Maar ik heb mijn PS3 al met de tv verbonden met een HDMI kabel. Misschien weet je een oplossing als je weet wat voorn tv ik heb. Ik heb de SyncMaster 2032 MW van Samsung. Het is een klein simpel tv'tje die HDMI beschikt.

samsung.syncmaster2032mw.jpg

Ik heb bij deze tv de HDMI kabel in de ingang 'HDMI IN' zitten. Deze heb ik verbonden naar de PS3 in de poort 'HDMI out' .. Ik neem aan dat dit toch goed is ? Ik dacht dat HDMI beeld 1080i heeft ofzo. Maar nu kijk ik bij 'Beeldscherminstellingen' en dan staat er 'Huidige uitvoerresolutie 570i'. Wat doe ik verkeerd ? ( Of heb ik al HDMI beeld ? :puh: )

DSgregor:cya:

Als je je ps3 gebruikt dan zet je de tv toch op de av ingang? Wanneer je op "overschakelen naar hdmi" drukt dan moet je dat met je tv dus ook doen. Inplaats van av zet je de tv dus op hdmi. Dit moet je dan op het moment doen wanneer je op overschakelen drukt. Mijn reactie's zijn een beetje laat omdat ik op vakantie ben waardoor mijn service niet optimaal is. :puh:

Hier dus jouw opstelling:

schematl0.jpg

Je moet begrijpen dat wanneer je de ps3 op de hdmi kabel laat zenden je de tv daar ook op afstemt. Wat je nu dus waarschijnlijk doet is dit: Je laat de ps3 via de HDMI kabel uitzenden terwijl de tv nog op de AV kabel staat afgestemt. Dat kan dus niet. De ps3 gebruikt maar een kabel tegelijk.

Geplaatst:

En als jij nou eens gaat naar instellingen, en dan naar beeld instellingen, en dan dat menu opent. Nu krijg je als het goed is de keuze automatisch of geavanceert, kies voor geavanceert. Als je dit hebt gedaan, vink je de volgende vakjes aan: 576i en 720p. Als je nu wel beeld krijgt, gaat je TV maar tot 720p/1080i, als je geen beeld krijgt, dan heeft IV trailer gelijk.

Het is al gelukt heren. Ik heb nu 1080p echt super bedankt..;) P.s mag ik vragen wat het verschil is tussen 1080p en 1080i ? Of is daar geen verschil tussen ?

Nogmaals super bedankt !!

Geplaatst:
P.s mag ik vragen wat het verschil is tussen 1080p en 1080i ? Of is daar geen verschil tussen ?
Google is your friend ;)
1080P

Dit is kwalitatief het hoogst beschikbare video signaal voor HD televisies. Net als bij 1080i is het beeld opgebouwd uit 1080 vertikale lijnen en 1920 horizontale lijnen. Maar het verschil zit in de “p” wat de afkorting is voor ‘progressive scan’. De Nederlandse vertaling hiervoor is ‘volledige beeldtechniek’ wat inhoudt dat per beeldwissel alle lijnen van het scherm benut worden, en er een optimale gebruik wordt gemaakt van de pixels. 1080p wordt door de leveranciers van HDTV’s ook wel “Full High Definition”, “Full-HD” of “True High Definition” genoemd.

1080p is de hoogste kwaliteit die als standaard geldt bij het digitaal opnemen films. Een aantal scenes uit de film Starwars Episode lll zijn bijvoorbeeld in 1080p opgenomen.

1080i

1080i is een standaard video signaal voor HD televisies. Het beeld is hierbij opgebouwd uit 1080 vertikale lijnen met 1920 beeldpunten per lijn. De ‘i’ staat voor interlaced, dit wil zeggen dat deze standaard gebruik maakt van de ‘halve beeldtechniek.’ De vertikale beeldlijnen worden per beeldwissel steeds om en om benut. Dus hoewel 1080i meer beeldlijnen bezit, benut deze effectief per beeldwissel de helft van de pixels op de beeldlijn. Om die reden is het verschil tussen 1080i en 720p niet bijzonder groot. Verschil is wel dat de halve beeldtechniek (interlaced) twee maal minder bandbreedte inneemt dan de volledige beeldtechniek (progressive scan).

Hij liet me weten dat het probleem opgelost is door (zoals ik al zei) naar zijn HDMI poort te zappen. :puh:

Graag gedaan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Je hebt dan wel 1080p, maar veel zal je er niet van merken. Zo te zien is het een 20" scherm. Onder de 32" heb je niets aan 720p/1080p omdat dit gewoonweg te klein is. Kom je bij grotere tv's zal je het verschil wel merken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...