Jump to content

Probleem met Service Pack [3] update

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

hier in huis staan 2 pc's. één van mijn pa en één van mij. Nou kwam mijn vader net aan met ''update je Windows XP even, ik heb namelijk een nieuwe update ''Servie Pack 3'' !'' Dus ik zet mijn pc'tje aan de update van Microsoft. Installatie en alles verloopt prima. Totdat mijn pc uitgaat en ik een blauw scherm met een lap tekst in het wit krijg... iets met ''Er is een beschadiging in het systeem opgelopen, herstart u pc''. Dus ik doe dat, waarna ik geen ''Service pack 3'' zie staan in ''systeeminformatie''. Dan maar even bij pa kijken of het bij hem is gelukt. En ja hoor hij heeft het probleemloos kunnen installeren en er staat gewoon ''Service pack 3'' i.p.v. 2. Hoe kan dit? Ik heb namelijk wel een legale versie van ''Windows XP Home editie'' en een officiële License sticker op mijn pc kast! Ik heb hier verder niet veel verstand van, dus hulp is welkom!

Geplaatst:

Als je nog je Windows CD hebt, dan kun je Windows proberen te herstellen. Dan zou alles het weer moeten doen.

Geplaatst:
Als je nog je Windows CD hebt, dan kun je Windows proberen te herstellen. Dan zou alles het weer moeten doen.

Ja die heb ik, maar alles doet het gewoon goed verder hoor. Alleen wil hij niet update naar Service Pack 3. Wat ik erg vreemd vind want bij mijn vader lukt dat dus wel gewoon...

Geplaatst:

Misschien is er een patch die dit probleem verhelpt ? Je zou een mail naar Microsoft kunnen sturen.

Geplaatst:

Ja die heb ik, maar alles doet het gewoon goed verder hoor. Alleen wil hij niet update naar Service Pack 3. Wat ik erg vreemd vind want bij mijn vader lukt dat dus wel gewoon...

Een service pack zijn noodzakelijke bestanden in een bundeltje. Wanneer een Service Pack ook zonder enige reden stopt of word beëindigd heb je kans dat je besturingssysteem zich anders gaat gedragen.

Wat je kunt doen is het volgende:

Ga naar Start => Alle Programma's => Systeem Werkset => Systeem Herstel.

Kijk dan of je een punt kan selecteren voor de Service Pack, want dan kun je misschien beschadigde bestanden herstellen. Als dit niet lukt moet je toch Windows opnieuw installeren, want je zit nu met een halve Service Pack om het zo maar te noemen.

Geplaatst:

Kijk dan of je een punt kan selecteren voor de Service Pack, want dan kun je misschien beschadigde bestanden herstellen. Als dit niet lukt moet je toch Windows opnieuw installeren, want je zit nu met een halve Service Pack om het zo maar te noemen.

Ik heb dit nog nooit gedaan. Maar als ik het open kan ik kwa datum die vanaf deze dag het minst verre is, is Donderdag... Alleen ik heb ondertussen in ''Mijn Favoriete'' van internet een aantal website's toegevoegd/opgeslagen en ik had gister of eergisteren een nieuwe signature gemaakt en ook opgeslagen in ''Mijn Documenten''. Dus als ik Systeem herstel naar Donderdag kies, raak ik dit dan allemaal kwijt? Wat kan ik dan het beste doen? Over die ''halve Service Pack'', bij Systeeminformatie staat gewoon Service Pack 2. Of maakt dat niks uit? Dat het toch nog ergens in mijn pc zit?

Iemand nog een idee waarom mijn pc hiermee de fout in gaat? Moet ik het dan als nog een keer proberen te update naar SP 3 of juist niet?

Geplaatst:

Ik heb dit nog nooit gedaan. Maar als ik het open kan ik kwa datum die vanaf deze dag het minst verre is, is Donderdag... Alleen ik heb ondertussen in ''Mijn Favoriete'' van internet een aantal website's toegevoegd/opgeslagen en ik had gister of eergisteren een nieuwe signature gemaakt en ook opgeslagen in ''Mijn Documenten''. Dus als ik Systeem herstel naar Donderdag kies, raak ik dit dan allemaal kwijt? Wat kan ik dan het beste doen? Over die ''halve Service Pack'', bij Systeeminformatie staat gewoon Service Pack 2. Of maakt dat niks uit? Dat het toch nog ergens in mijn pc zit?

Iemand nog een idee waarom mijn pc hiermee de fout in gaat? Moet ik het dan als nog een keer proberen te update naar SP 3 of juist niet?

Je hebt tijdens het uitvoeren van een installatie wel degelijk beveiligingssoftware onderdelen geïnstalleerd.

Heb je geen externe harde schijf of een usb stick? Bewaar dan die informatie. Boven die kan je het ook op een andere partitie zetten, hij hersteld alleen de C schijf. :)

Even ter verduidelijking, mijn vader ging op mijn laptop even op internet kijken. Er kwam een melding dat er een nieuwe Service Pack was (Vista Service Pack 1). Mijn vader ging deze installeren, en dacht bij zijn eigen.. ik heb geen zin meer ik stop er maar mee. Dus deed de laptop uit en legde hem terug. De installatie was dus niet voltooid, en mijn besturingssysteem werd niet geladen. Ik heb hem dus terug moeten stellen naar de Fabrieks staat.

Geplaatst:
Je hebt tijdens het uitvoeren van een installatie wel degelijk beveiligingssoftware onderdelen geïnstalleerd.

Heb je geen externe harde schijf of een usb stick? Bewaar dan die informatie. Boven die kan je het ook op een andere partitie zetten, hij hersteld alleen de C schijf. :)

Ik heb inderdaad nog ergens een usb stickje, die dan maar even opzoeken.

Even ter verduidelijking, mijn vader ging op mijn laptop even op internet kijken. Er kwam een melding dat er een nieuwe Service Pack was (Vista Service Pack 1). Mijn vader ging deze installeren, en dacht bij zijn eigen.. ik heb geen zin meer ik stop er maar mee. Dus deed de laptop uit en legde hem terug. De installatie was dus niet voltooid, en mijn besturingssysteem werd niet geladen. Ik heb hem dus terug moeten stellen naar de Fabrieks staat.

Ik heb de installatie gewoon afgemaakt hoor. Heb verder al die tijd nergens aan gezeten. Maar kan ik het nog een keer proberen te installeren of moet ik dit voortaan maar achter wegen laten?

Geplaatst:

Heb je ook al gekeken bij update geschiedenis? Even naar je Windows Update pagina en kijken of er staat dat SP3 voltooid is.

Geplaatst:
Heb je ook al gekeken bij update geschiedenis? Even naar je Windows Update pagina en kijken of er staat dat SP3 voltooid is.

Vreemd, maar ik zie de ''Service Pack 3 update'' er helemaal niet tussen staan... Het waren namelijk 2 verschillende: ''Hulpprogramma voor Windows Genuine Advantagevalidatie'' en die SP 3. Maar de enigste die bij Zaterdag 5 juli 2008 staat is dat ''hulpprogramma...''

Geplaatst:

Download hem opnieuw en kijk wat voor meldingen hij geeft. Geeft hij niks en installeert hij ook niet. Ga dan zoals ik zei Systeem herstel doen en installeer hem weer. :)

Geplaatst: (bewerkt)
Download hem opnieuw en kijk wat voor meldingen hij geeft. Geeft hij niks en installeert hij ook niet. Ga dan zoals ik zei Systeem herstel doen en installeer hem weer. :)

Het is gelukt! Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd en alles werkt prima, geen foutmeldingen. En bij systeeminformatie staat nu Service Pack 3 ^_^ Bedankt voor je hulp.

Edit: Waar dient de nieuwe service pack (3) eigenlijk voor? Ben daar wel benieuwd naar :D

Bewerkt: door Global
  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...