Jump to content

PC sluit niet juist af

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey!

Sinds eergister doet mijn PC vaagmet afsluiten.

Normaal als ik mijn PC ga afsluiten, zie je op het scherm, Afsluiten...(Ofsowiets ) in zn blauw scherm.

En daarna hoor je zn klein tikje vanuit je PC, en je PC is uit.

Maar dat is nu niet meer het geval.

Ik hoor het wel tikje, maar PC blijft vervolgens aan.

Ik heb hem zelfs een uur zo laten staan, maar gaat niet uit.

Hij blijft op Afsluiten... staan, en verder gebeurt er niks.

IK kan vervolgens wel de Aan/Uit knop 3 sec inhouden, en gaat hij wel uit.

Maar dat vind ik zwaar irritant, en lijkt me ook niet zo gezond voor de PC.

Weet iemand wat ik moet doen of wat ik kan doen?

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Het zou kunnen dat je een verouderde pc hebt, en dat hij dus dit soort kuren krijgt. Als dat niet het geval is, heb je een goeie antivirus en spyware scanner? Misschien is het dan handig als je je computer even volledig laat scannen. Wie weet zorgt een virus ervoor dat je systeem zich zelf niet meer goed afsluit.

Geplaatst:
Het zou kunnen dat je een verouderde pc hebt, en dat hij dus dit soort kuren krijgt. Als dat niet het geval is, heb je een goeie antivirus en spyware scanner? Misschien is het dan handig als je je computer even volledig laat scannen. Wie weet zorgt een virus ervoor dat je systeem zich zelf niet meer goed afsluit.

Heb geen virus,

En me PC is niet zo oud.. denk 1/2 jaar.

Geplaatst: (bewerkt)

Download TuneupUtilities2007 en ga dan naar: Cleanup & Repair > RegistryCleaner. Deze fixt vele fouten in het registry.

Lukt het nog steeds niet?

Controleer of je de nieuwste Windows updates hebt.

windowsupdate.microsoft.com (alleen via IE te bezoeken)

Niks gevonden, of lukt het nog steeds niet?

Download HijackThis. Na het installeren open je HijackThis en druk je op: ''Do a System scan and save a logfile''. Na het scannen opent hij een kladblok. Kopieer alle gegevens die hij in het kladblokje plaatst, en plaats het hier op Nucia (je moet er geregistreerd zijn). Als onderwerp ''Windows wordt niet afgesloten''. Plaats ook je systeemgegevens (besturingssysteem!). Je moet het daar plaatsen, want ik denk dat je hier geen Hijackhelpers vind. :N Als iemand een reactie post (kijk wel of het een hijackhelper is, wat 99% wel moet zijn), geeft hij als het goed is een paar zinnen/regels die je moet verwijderen. Let op: Hij kan ook zeggen dat jou logje in orde is maar dat denk ik niet.

Wanneer hij zegt dat je bijvoorbeeld regel ''040 HKEY blabla'' moet verwijderen, start je hijack, en dit keer doe je alleen: ''Do a system scan only''. Wanneer hij klaar is, zoek je die regel/regels op die de hijack helper je gegeven heeft, en verwijder je die.

VERWIJDER DUS ALLEEN REGELS DIE DE HIJACKHELPER JE GEGEVEN HEEFT!!!!!

Heel erg veel succes! :tu:

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:
Download TuneupUtilities2007 en ga dan naar: Cleanup & Repair > RegistryCleaner. Deze fixt vele fouten in het registry.

Lukt het nog steeds niet?

Controleer of je de nieuwste Windows updates hebt.

windowsupdate.microsoft.com (alleen via IE te bezoeken)

Niks gevonden, of lukt het nog steeds niet?

Download HijackThis. Na het installeren open je HijackThis en druk je op: ''Do a System scan and save a logfile''. Na het scannen opent hij een kladblok. Kopieer alle gegevens die hij in het kladblokje plaatst, en plaats het hier op Nucia (je moet er geregistreerd zijn). Als onderwerp ''Windows wordt niet afgesloten''. Plaats ook je systeemgegevens (besturingssysteem!). Je moet het daar plaatsen, want ik denk dat je hier geen Hijackhelpers vind. :N Als iemand een reactie post (kijk wel of het een hijackhelper is, wat 99% wel moet zijn), geeft hij als het goed is een paar zinnen/regels die je moet verwijderen. Let op: Hij kan ook zeggen dat jou logje in orde is maar dat denk ik niet.

Wanneer hij zegt dat je bijvoorbeeld regel ''040 HKEY blabla'' moet verwijderen, start je hijack, en dit keer doe je alleen: ''Do a system scan only''. Wanneer hij klaar is, zoek je die regel/regels op die de hijack helper je gegeven heeft, en verwijder je die.

VERWIJDER DUS ALLEEN REGELS DIE DE HIJACKHELPER JE GEGEVEN HEEFT!!!!!

Heel erg veel succes! :tu:

Ik zal eens doen wat je zei.

Ik ga eerst die software installeren, en daarna sluit ik me PC dus af, en morge doe ik hem pas weer aan.

Als ik het niet vergeet hore jullie nog van me!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...