Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil graag de TXD`s Editen van de elegy.

En ik wil dus nieuwe Vinyl`s Maken daarvoor.

Ik heb al het een en ander geporbeerd, maar ik heb bleuprints nodig van die auto`s,

Weet iemand waar ik die kan vinden, en heeft iemand een tutorial om nieuwe paintjobs te maken voor cars

Geplaatst:

Als je de layout bedoelt van de paintjob, die is er niet. Rockstar heeft geen lay-outs vrijgegeven, je moet dus zelf uitzoeken hoe de auto geskinned is. Helaas is die niet geskinned zoals met normaal zou doen (het volledige top/front/back/sides), hij is namelijk 'plaatsbesparend' geskinned. Dat wil zeggen dat sommige stukken elkaar overlappen. Ik herinner me dat Dhr. Gybrus een tutorial heeft gemaakt. Helaas is deze zonder afbeeldingen, maar het 'zou' moeten lukken.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:

Voor TXD-modding heb je geen 3dsMax nodig :7 ..>>> Door DaBeast: Klopt, mar het is wel makkelijker met :) .<<< Voertuigen die een paintjob hebben, hebben altijd txd's met een cijfer erachter met de paintjobs daarin.

Stel, je wilt de paintjob van de Elegy modden, dan zoek je dus op "elegy1.txd", "elegy2.txd" en "elegy3.txd". Een .txd-bestand kun je openen met TXDWorkshop, check even de programma's lijst die ik vorige week heb aangemaakt voor een download.

Verder verwijs ik je door naar mijn tutorial over TXD-modding voor eventuele verdere informatie over hoe je de .txd-bestanden bewerkt met TXDWorkshop (je kunt dus de stukken met de MapViewer etc. overslaan).

Wanneer je eindelijk de paintjob in .bmp formaat hebt, kun je het beste even ingame gaan kijken hoe de paintjob op de auto is geplakt. Zodoende zul je zien (als je de paintjob met ingame beelden vergelijkt en eventueel andere paintjobs erbij pakt om te zorgen dat je idee over hoe de paintjob over de auto geplakt zit ook klopt) dat de zijkant vaak onderin de paintjobtexture zit, het 'bovenaanzicht' in het midden (de zijkant en bovenkant zitten als het ware aan elkaar geplakt en worden ingame gespiegeld, ik raad je dus aan geen teksten erop te zetten, gezien het feit die dus aan een kant van de auto in spiegelbeeld komen te staan) en de achterkant bovenin (zie onderstaande afbeelding).

elegy1body256ax7.jpg

Dit doe ik even uit mijn hoofd, ik weet dus niet zeker of het klopt, maar dat zou je dus even zelf kunnen uitzoeken.

Succes met modden!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...