Jump to content

PSP firmwire

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik heb nu al bijna 24 maanden mijn PSP en ik heb fw 2.81. Ik heb geen internet op mijn psp. Ik download een fw via internet en er zit een bestandje in genaamd: EBOOT.PHB ofzoiets (Correct me if I'm wrong...). Maar hoe moet ik dan EBOOT.PHB dan naar mijn PSP zetten. Ja, met usb natuurlijk. Maar hoe?

fw = firmwire

Geplaatst: (bewerkt)

Zelf weet ik het niet, maar als je naar deze site gaat staat alles uitgelegd. Dan moet jij bij tutorials kijken geloof ik.

Bewerkt: door Daan007
Geplaatst:
Zelf weet ik het niet, maar als je naar deze site gaat staat alles uitgelegd. Dan moet jij bij tutorials kijken geloof ik.

Staat er niet tussen. Iemand nog iets?

Geplaatst:

Volgens mij moet de EBOOT in de root van je memory stick. De root is de eerste ''map'' die je ervoor krijgt als je je psp aan de computer hangt.

updaten moet zo ga naar map PSP en dan GAME en daar maak je een map met UPDATE en daar plak je EBOOT.PHB in.

Bewerkt: door Big Playahh
Geplaatst:

Ik update mijn Firmware gewoon als ik een nieuwe game koop... Die bevat vaak een hogere Firmware dan ik op mijn PSP heb, helaas heb ik al een paar maanden geen nieuwe game gekocht dus blijf ik op Firmware 3.51

Geplaatst:
Ik update mijn Firmware gewoon als ik een nieuwe game koop... Die bevat vaak een hogere Firmware dan ik op mijn PSP heb, helaas heb ik al een paar maanden geen nieuwe game gekocht dus blijf ik op Firmware 3.51

Ik heb 2.81

Ik zal het even uitleggen. Je kon dit eigenlijk ook vinden op de officiele site. :)

Ga eerst naar deze pagina en klik onderaan even op akkoord om de nieuwste firmware te downloaden. Daarna volg je simpelweg deze stappen van de officiele site: www.playstation.nl of www.playstation.be. Ik heb ze even gekopieerd voor je. ;)

1. Plaats een Memory Stick Duo met voldoende vrije ruimte in je PSP.
  2. Sluit je PSP met een USB-kabel met Mini-B-aansluiting op je pc aan.
  3. Zet je PSP aan, ga naar Instellingen > [uSB-verbinding] in het Beginmenu en druk op de ×-toets om de USB-modus te activeren. De pc herkent je PSP als een extern schijfstation.
  4. Open dit station als een map op je pc en maak als je dit nog niet hebt gedaan hierin een map voor de updategegevens aan. Maak met behulp van je pc een map met de naam PSP op de Memory Stick Duo aan. Maak in deze PSP-map een map met de naam GAME aan. Maak in deze GAME-map een map met de naam UPDATE aan (de naam van deze map is hoofdlettergevoelig en moet met hoofdletters worden geschreven).
  5. Selecteer Nu downloaden in het gedeelte over PSP-systeemsoftware op http://eu.playstation.com en klik op Akkoord. Sla het bestand op in de UPDATE-map op je Memory Stick Duo als dit door de pc wordt aangegeven.
  6. Koppel als het bestand is gedownload je PSP van de pc los.
  7. Steek de wisselstroomadapter in je PSP en druk op de ○-toets om de USB-modus uit te schakelen. Ga vervolgens naar Game > [Memory Stick] en selecteer de updategegevens.
  8. Volg de aanwijzingen op het scherm op om de installatie te voltooien.
  9. Als de installatie is voltooid, kun je de updategegevens van je Memory Stick Duo verwijderen.

Nu zou het moeten lukken! Veel succes! 8)

Bewerkt: door Velaro
Geplaatst:
Ik zal het even uitleggen. Je kon dit eigenlijk ook vinden op de officiele site. :)

Ga eerst naar deze pagina en klik onderaan even op akkoord om de nieuwste firmware te downloaden. Daarna volg je simpelweg deze stappen van de officiele site: www.playstation.nl of www.playstation.be. Ik heb ze even gekopieerd voor je. ;)

1. Plaats een Memory Stick Duo met voldoende vrije ruimte in je PSP.
  2. Sluit je PSP met een USB-kabel met Mini-B-aansluiting op je pc aan.
  3. Zet je PSP aan, ga naar Instellingen > [uSB-verbinding] in het Beginmenu en druk op de ×-toets om de USB-modus te activeren. De pc herkent je PSP als een extern schijfstation.
  4. Open dit station als een map op je pc en maak als je dit nog niet hebt gedaan hierin een map voor de updategegevens aan. Maak met behulp van je pc een map met de naam PSP op de Memory Stick Duo aan. Maak in deze PSP-map een map met de naam GAME aan. Maak in deze GAME-map een map met de naam UPDATE aan (de naam van deze map is hoofdlettergevoelig en moet met hoofdletters worden geschreven).
  5. Selecteer Nu downloaden in het gedeelte over PSP-systeemsoftware op http://eu.playstation.com en klik op Akkoord. Sla het bestand op in de UPDATE-map op je Memory Stick Duo als dit door de pc wordt aangegeven.
  6. Koppel als het bestand is gedownload je PSP van de pc los.
  7. Steek de wisselstroomadapter in je PSP en druk op de ○-toets om de USB-modus uit te schakelen. Ga vervolgens naar Game > [Memory Stick] en selecteer de updategegevens.
  8. Volg de aanwijzingen op het scherm op om de installatie te voltooien.
  9. Als de installatie is voltooid, kun je de updategegevens van je Memory Stick Duo verwijderen.

Nu zou het moeten lukken! Veel succes! 8)

Bedankt, zal het eens proberen te verwerken in mijn systeem!

Vraagje: Is een Mini-B kabel een PSP naar PC kabel?

Geplaatst:

Ik heb 2.81

Dan kan je een game kopen die pas is uitgebracht, en dan is de kans groot dat je een Firmware update moet doen naar bijvoorbeeld 3.40 ofzo

Geplaatst:

Wat is nou eigenlijk het nut van iedere keer de filmware updaten. Komen er dan nieuwe functies bij ofzo. En zo ja, welke dan?

Geplaatst:

Als je Firmwire niet update, kun je de nieuwste spellen niet spelen. ;) Dit is i.v.p. met beveiliging geloof ik.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...