Sprunk Geplaatst: 8 juli 2008 Rapport Geplaatst: 8 juli 2008 Yoww, Ik heb speedfan geïnstalleerd en toen ik het opstartte begonnen mijn fans te draaien alsof ze een server van de bank moesten koelen! Maar toen heb ik het wat lager gezet want de buren kwamen klagen over de herrie... Nee ff seieus. Op hoeveel % moet ik mijn processor fan laten draaien, en op hoeveel procent staat hij standaard ingesteld door AMD? (AMD Athlon 64 X2 DuoCore Porcessor 3600+) En wat is het nu van het sneller laten draaien van de fan? En als je de fan sneller kan maken, is er dan misschien ook een progje wat je gehele processor sneller maakt, dus meer Mhz? Groeten van een no0b! Reageren
DJRobin Geplaatst: 10 juli 2008 Rapport Geplaatst: 10 juli 2008 (bewerkt) Dat hij zoveel geluid maakt geloof ik niet echt maargoed. Waarschijnlijk staat hij normaal op 75%, het nut is dat hij meer koelt en betere prestaties levert. Omdat er minder hitte is. Ja je processor kun je sneller maken dit doe je door overclocken daarvoor moet je dus een koele pc hebben. Want als je overclockt wordt je hele pc warmer en kan hij te heet worden. Dus ik raad het je aan je temp te controleren en je al het stof uit je pc te blazen. Om te overclocken moet je in alle gevallen naar je bios. Dit doe je door op (waarschijnlijk) f12 te drukken als je je pc opstart. Maar je kunt beter overclock-quides lezen want dit is bij ieder type processer anders. Nog een andere manier om over te clocken is door de energie waardes te veranderen. Dit raad ik je echter niet aan als je onervaren met overclocken bent kan dit je hele pc kapot maken. En is ook niet goed voor de levensduur. Als je je videokaart wilt overclocken kun je Rivatuner downloaden dit is heel gemakkelijk. Als je verder nog vragen hebt stel ze gerust ! Bewerkt: 10 juli 2008 door DJRobin Reageren
Sprunk Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 12 juli 2008 (bewerkt) Oke bedankt! Ik overdrijf wel een beetje met de herrie maar het was om aan te geven dat het niet erg stil is. Ik heb de snelheid op automatisch gezet dus kunnen ze zelf bepalen hoe znel ze willel/moeten draaien. En ik ga niet overclocken omdat ik er al over gelezen heb op internet en het is mij allemaal te riskant! Bewerkt: 12 juli 2008 door tommatje Reageren
FerryN Geplaatst: 12 juli 2008 Rapport Geplaatst: 12 juli 2008 Oke bedankt!Ik overdrijf wel een beetje met de herrie maar het was om aan te geven dat het niet erg stil is. Ik heb de snelheid op automatisch gezet dus kunnen ze zelf bepalen hoe znel ze willel/moeten draaien. En ik ga niet overclocken omdat ik er al over gelezen heb op internet en het is mij allemaal te riskant! Maar als je pc warm word, gaat hij ook sloom doen, dus je kunt hem wat koeler maken, soms word ie dan wat kouder en dus sneller. Tevens kun je een andere koeler op je processor zetten, dan kan hij nog koeler worden, en dus snelelr. Overclocken kun je beter achterwegen laten, veel te gevaarlijk. Later, Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.