Sprunk Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 (bewerkt) Hallo. Hier waarschijnlijk de domste vraag die julie ooit hebben gehoord. Ik was weer eens GTA2 aan het spelen en toen kreeg in de missie "Grand theft auto". Zo het het spel zelf ook. Toen vroeg ik me opeens af wat grand theft auto nou zou kunnen betekenen. Dus nu de vraag: Betekend grand theft auto iets, is het een verzonnen naam of betekend het echt iets in het Frans bijvoorbeeld. "auto" kan ik nog wel eruit halen maar ik heb nooit Frans gehad (wel duits ) dus vandaar Ik heb het hier maar gepost, ik kon geen geschikt fora vinden! Bewerkt: 13 juli 2008 door tommatje Reageren
Pennywise The Clown Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 (bewerkt) Hallo.Hier waarschijnlijk de domste vraag die julie ooit hebben gehoord. Ik was weer eens GTA2 aan het spelen en toen kreeg in de missie "Grand theft auto". Zo het het spel zelf ook. Toen vroeg ik me opeens af wat grand theft auto nou zou kunnen betekenen. Dus nu de vraag: Betekend grand theft auto iets, is het een verzonnen naam of betekend het echt iets in het Frans bijvoorbeeld. "auto" kan ik nog wel eruit halen maar ik heb nooit Frans gehad (wel duits ) dus vandaar Ik heb het hier maar gepost, ik kon geen geschikt fora vinden! Ik heb dommere vragen gehoord in mijn leven, dus maak je niet dik. Aldus, ik heb gezocht, maar het is moeilijk te achterhalen wat de betekenis van Grand Theft Auto nou daadwerkelijk is. Nou is mijn engels niet ál te slecht, om in principe wel te weten wat de betekenis ongeveer inhoud. De term betekend min of meer 'autodiefstal, of carjacking'. @Hieronder... Zijn we met z'n alle scheel geworden, of is mijn post niet zichtbaar? Bewerkt: 13 juli 2008 door Pennywise The Clown Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 (bewerkt) Heel simpel: Grand Theft Auto is een amerikaanse term voor een autodiefstal! Edit: Na enig speurwerk met de zoekfunctie kwam ik het ook op WikiGTA tegen (hoe kan het ook anders): klik hier. Bewerkt: 13 juli 2008 door _KoE_Mzungu Reageren
Mr. Sugo Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 (bewerkt) Van WikiGTA: "Tijdens de ontwikkeling van Grand Theft Auto werd de naam 'Race and Chase' gebruikt, en later 'Cops and Robbers', voordat men op het idee van de huidige naam kwam." Haha (off-topic ) Bewerkt: 13 juli 2008 door Mr. Sugo Reageren
Wienish Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 Hallo.Hier waarschijnlijk de domste vraag die julie ooit hebben gehoord. Ik was weer eens GTA2 aan het spelen en toen kreeg in de missie "Grand theft auto". Zo het het spel zelf ook. Toen vroeg ik me opeens af wat grand theft auto nou zou kunnen betekenen. Dus nu de vraag: Betekend grand theft auto iets, is het een verzonnen naam of betekend het echt iets in het Frans bijvoorbeeld. "auto" kan ik nog wel eruit halen maar ik heb nooit Frans gehad (wel duits ) dus vandaar Ik heb het hier maar gepost, ik kon geen geschikt fora vinden! Dan zal ik je opweg helpen met Frans (is weliswaar mijn slechtste vak, maar het woordje Grand begrijp ik nog wel) Grand = Groot (Frans) Theft = Diefstal (Engels) Auto = Auto (Engels) Wat krijg je dan? Grote AutoDiefstal San Andreas :') Reageren
Velaro Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 (bewerkt) Hallo.Hier waarschijnlijk de domste vraag die julie ooit hebben gehoord. Ik was weer eens GTA2 aan het spelen en toen kreeg in de missie "Grand theft auto". Zo het het spel zelf ook. Toen vroeg ik me opeens af wat grand theft auto nou zou kunnen betekenen. Dus nu de vraag: Betekend grand theft auto iets, is het een verzonnen naam of betekend het echt iets in het Frans bijvoorbeeld. "auto" kan ik nog wel eruit halen maar ik heb nooit Frans gehad (wel duits ) dus vandaar Ik heb het hier maar gepost, ik kon geen geschikt fora vinden! Dan zal ik je opweg helpen met Frans (is weliswaar mijn slechtste vak, maar het woordje Grand begrijp ik nog wel) Grand = Groot (Frans) Theft = Diefstal (Engels) Auto = Auto (Engels) Wat krijg je dan? Grote AutoDiefstal San Andreas :') Het heeft niets met het Franse 'grand' te maken. 'Grand Theft Autro' is zoals Koe al zei gewoon een Amerikaanse term voor een autodiefstal. Steel maar eens een auto in GTA, dan hoor je soms op de politieradio ook eens 'Grand Theft Auto' horen voorbijgaan. Bewerkt: 13 juli 2008 door Velaro Reageren
Sprunk Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 Oke, allemaal bedankt. Ik dacht dat het Frans was maar dat is dus niet zo! Ik ben trouwens wel blij dat het niet een van de andere namen is geworden die op WiKiGTA staan Reageren
K.O. Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 Grand = Groot (Frans)Theft = Diefstal (Engels) Auto = Auto (Engels) Zoals al verteld is, is Grand Theft Auto gewoon een bestaande uitdrukking in het Engels, maar ik wil er desondanks even aan toevoegen dat het woord 'grand' (los gebruikt) ook gewoon een goed bestaand Engels woord is. Voor alle mogelijke betekenissen ga je maar naar mijnwoordenboek.nl (en dan krijg je een ontzettend lange lijst), maar de standaard betekenis is natuurlijk gewoon 'groot'. Reageren
Timske Geplaatst: 14 juli 2008 Rapport Geplaatst: 14 juli 2008 (bewerkt) Hallo.Hier waarschijnlijk de domste vraag die julie ooit hebben gehoord. Ik was weer eens GTA2 aan het spelen en toen kreeg in de missie "Grand theft auto". Zo het het spel zelf ook. Toen vroeg ik me opeens af wat grand theft auto nou zou kunnen betekenen. Dus nu de vraag: Betekend grand theft auto iets, is het een verzonnen naam of betekend het echt iets in het Frans bijvoorbeeld. "auto" kan ik nog wel eruit halen maar ik heb nooit Frans gehad (wel duits ) dus vandaar Ik heb het hier maar gepost, ik kon geen geschikt fora vinden! Dan zal ik je opweg helpen met Frans (is weliswaar mijn slechtste vak, maar het woordje Grand begrijp ik nog wel) Grand = Groot (Frans) Theft = Diefstal (Engels) Auto = Auto (Engels) Wat krijg je dan? Grote AutoDiefstal San Andreas :') Volgens mij is Grand gewoon Engels.. Wat het precies betekent weet ik niet, je kan ook op WikiPedia kijken volgens mij en dan Grand Theft Auto intypen EDIT: MEchien kun je het >Hier< vinden Bewerkt: 14 juli 2008 door Timske Reageren
WaRioRZ Geplaatst: 14 juli 2008 Rapport Geplaatst: 14 juli 2008 Die naam is niet echt toepasselijk, gta IV draait niet echt om auto diefstal of wel? Reageren
.Timothy Geplaatst: 14 juli 2008 Rapport Geplaatst: 14 juli 2008 (bewerkt) Die naam is niet echt toepasselijk, gta IV draait niet echt om auto diefstal of wel? Zou jij, als je om dit spel als gamemaker bekend staat, de naam in één keer veranderen omdat de naam niet helemaal klopt? Het draait inderdaad naast autodiefstal ook om andere dingen, maar ze hebben deze naam gekozen. Waarom? Mail Rockstar Bewerkt: 14 juli 2008 door VWO-er Reageren
Black Vegetable Geplaatst: 14 juli 2008 Rapport Geplaatst: 14 juli 2008 De eerste GTA draaide wel om autodiefstal. Denk bvb. aan de missies van Liberty City die je krijgt van uit gestolen auto's. Ook is er vanaf GTA 3 al in iedere GTA al een import/export oddjob. Nee wacht ff : weet niet zeker of IV ook een import/export heeft. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 juli 2008 Rapport Geplaatst: 14 juli 2008 De eerste GTA draaide wel om autodiefstal. Denk bvb. aan de missies van Liberty City die je krijgt van uit gestolen auto's. Ook is er vanaf GTA 3 al in iedere GTA al een import/export oddjob. Nee wacht ff : weet niet zeker of IV ook een import/export heeft. GTA Vice City, LCS en VCS hebben geen Import/Export Oddjob:) Reageren
Black Vegetable Geplaatst: 15 juli 2008 Rapport Geplaatst: 15 juli 2008 De eerste GTA draaide wel om autodiefstal. Denk bvb. aan de missies van Liberty City die je krijgt van uit gestolen auto's. Ook is er vanaf GTA 3 al in iedere GTA al een import/export oddjob. Nee wacht ff : weet niet zeker of IV ook een import/export heeft. GTA Vice City, LCS en VCS hebben geen Import/Export Oddjob:) Toch wel: Vice City: je moet hier bij Sunshine Garage auto's zoeken en in een garage plaatsen. http://nl.wikigta.org/wiki/Import_Garage_%28GTA_Vice_City%29 LCS: je moet hier voertuigen stelen en verzamelen voor de Car-razy Car wedstrijd van Love Media. http://nl.wikigta.org/wiki/Love_Media_%28G...City_Stories%29 VCS: je moet hier voertuigen verzamelen voor de Civil Asset Forfeiture Compound, dat een jachthaven wil beginnen (ook de eerste import/export waar je boten moet verzamelen) http://nl.wikigta.org/wiki/Civil_Asset_For...City_Stories%29 Zo zie je wel dat ook GTA VC, LCS en VCS zulke missies hebben, al heten ze niet altijd Import/Export Reageren
MegaPilot Geplaatst: 15 juli 2008 Rapport Geplaatst: 15 juli 2008 De eerste GTA draaide wel om autodiefstal. Denk bvb. aan de missies van Liberty City die je krijgt van uit gestolen auto's. Ook is er vanaf GTA 3 al in iedere GTA al een import/export oddjob. Nee wacht ff : weet niet zeker of IV ook een import/export heeft. GTA Vice City, LCS en VCS hebben geen Import/Export Oddjob:) Toch wel: Vice City: je moet hier bij Sunshine Garage auto's zoeken en in een garage plaatsen. http://nl.wikigta.org/wiki/Import_Garage_%28GTA_Vice_City%29 LCS: je moet hier voertuigen stelen en verzamelen voor de Car-razy Car wedstrijd van Love Media. http://nl.wikigta.org/wiki/Love_Media_%28G...City_Stories%29 VCS: je moet hier voertuigen verzamelen voor de Civil Asset Forfeiture Compound, dat een jachthaven wil beginnen (ook de eerste import/export waar je boten moet verzamelen) http://nl.wikigta.org/wiki/Civil_Asset_For...City_Stories%29 Zo zie je wel dat ook GTA VC, LCS en VCS zulke missies hebben, al heten ze niet altijd Import/Export Mijn excuses 'k Dacht dat hij bedoelde een missie die Import/Export heette Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.