Sprunk Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 Heey, Mijn broertje loopt constant te klagen over dat zijn PC sloom is. Dat is ook zo want hij heeft heel heel oude PC. specs: Intel Celeron 900Mhz 448MB RAM SiS 300/305 met 32MB geheugen Kortom, een echt overleden PC. Hij kan GTA VC op 800x600 met mischien 10 Fps spelen Hij heeft Windows XP Pro. Heeft iemand ideën, suggesties om deze PC wat sneller te maken zonder nieuwe processor etc. Dus geen nieuwe hardware erin maar puur softwarematig? Alvast bedankt, ook namens mijn brother Reageren
GTA Haas Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 Probeer de Computer van jou Broer opnieuw te installeren, mischien dat ie dan sneller zou gaan? En als dat niet werkt ga dan naar een Computerwinkel en vraag daar Advies. Want ik weet niet echt veel over dit soort situaties :$ Reageren
Sprunk Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 Hij is pas helemaal geformatteerd en opnieuw geinstaleerd Reageren
Gangsta Geplaatst: 13 juli 2008 Rapport Geplaatst: 13 juli 2008 (bewerkt) - Maak je registry schoon met een programma zoals Tuneup Utilities 2007 (http://www.tune-up.com/download/tu2007/). Het scannen kan langzaam zijn, omdat je 32 MB RAM hebt, maar als hij klaar is, is je computer vast wel ietsjes sneller. Na het installeren van tuneup start je hem op, en dan: Clean up & Repair > Registry Cleaner. Als je klaar bent, raad ik je aan om Diskcleaner ook eens even op te starten. - Verwijder start-up programma's. Je computer start dan wat sneller op. Start Tuneup op > Customize & Analyze > Tuneup Startup Manager > En verwijder programma's die je KENT en niet gebruikt. Let op: Verwijder geen belangerijke programma's zoals antivirus troep & beveiliging of programma's die je niet kent. - Scan je PC eens met adaware 2007 free edition. http://www.snapfiles.com/get/adaware.html - Sluit tijdens het gamen, alle programma's uit behalve je internet beveiliging. Ik kan je niet echt helpen met het spelen van Vice City op 20/30 FPS. Ligt gewoon aan je hardware. Je kan proberen álles op laag te zetten.. @Hierboven. Ow.. -_-'. Je kan het altijd proberen ^^^^. emo.gif Bewerkt: 13 juli 2008 door Gangsta Reageren
Sprunk Geplaatst: 14 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juli 2008 Ik heb hier nog Windows 98 liggen, een echte klassieker dus. Zal deze PC sneller worden met Windows 98??? Dat zat er standaard al op alleen wilde ik (toen ik die PC nog had) graag XP. Alleen nu ik een snelle PC heb merk ik pas hoe sloom dat ding nu is Maar geeft Microsoft nog updates en support voor Windows 98? Reageren
gta_rulez Geplaatst: 14 juli 2008 Rapport Geplaatst: 14 juli 2008 Hij zal zeker sneller worden ja, maar er verschijnen geen updates meer voor. Reageren
Sprunk Geplaatst: 14 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juli 2008 Nou het is 98 SE maar alle reed bestaande updates zijn toch nog wel te downloaden??? Dat hoop ik tenminste.... Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 15 juli 2008 Rapport Geplaatst: 15 juli 2008 bekijk anders deze tips nog even: http://www.microsoft.com/netherlands/onder...owssneller.aspx Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 15 juli 2008 Rapport Geplaatst: 15 juli 2008 Of ga je processor overclocken. Reageren
Backsmash Geplaatst: 15 juli 2008 Rapport Geplaatst: 15 juli 2008 Of ga je processor overclocken. Denk dat dat geen optie is. Dit spul is al zo verouderd. Het probleem ligt denk ik vooral aan de videokaart. Op het moment heb je voor gamen alleen maar ATI en Nvidia. Dit is een SiS kaartje, wat al niet zo heel erg bekend is, en het is maar 32 mb. Maar ook als je gaat vergelijken met de systeemeisen van Vice City, zie je ook dat hij er niet aan komt. Dus dit kan ook al wat verklaren. 1.2GHz Intel Celeron 128 MB of RAM 8 speed CD / DVD drive 915 MB of free hard disk space (+ 635 MB if video card does NOT support DirectX Texture Compression) 32 MB video card with DirectX 9.0 compatible drivers ("GeForce" or better) Sound Card with DirectX 9.0 compatible drivers Keyboard & Mouse Zn processor is te traag, t geheugen is genoeg, cd speler zal ook wel goed gaan, harddisk is ook geen probleem, alleen de videokaart. Deze is volgens mij al vrij oud, en voldoet dus niet aan de eisen (ze willen graag een Nvidia kaart, maar Ati draait ook gewoon. Na wat info op internet gezocht te hebben is het dus een AGP kaart. De goedkoopste kaarten zitten dan tussen de 30 en 40 euro. Aangezien de processor ook niet goed genoeg is zou deze ook moeten vervangen worden, maar dan heb ik nog niet genoeg informatie voor. Al met al zou ik niet eens meer proberen om nog geld hier aan uit te geven. Je kan het beste kijken op marktplaats etc. of je niet een leuk systeempje voor een leuke prijs kan kopen. Reageren
blokzeil1 Geplaatst: 15 juli 2008 Rapport Geplaatst: 15 juli 2008 ik zou zeggen nieuw pc je kan wel blijven vervangen maar op een ogenblik is het veel goed koper om nieuw pc te kopen oja ik geef je een tip koop er eentje uit Duitsland in Duitsland zijn pc hardware en software erg goed koop! (daar komt mijn pc ook van daae voor 600eurotjes ken hem verkopen voor 900) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.