Jump to content

Nederlandse Trein (Plan V) in SA krijgen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik heb in Google Sketchup een Plan V gemaakt.

Het was een beetje voor mijn interesse in treinen, maar ook met het idee om deze trein ooit nog eens in GTA SA te zetten.

Nu heb ik een aantal tutorials door zitten lezen, maar ik lees e.e.a. over een programma 3DS max, en daar kom ik niet echt verder mee.

Wie kan mij, als beginneling, een beetje op de rit zetten?

MVG, Robin

Geplaatst:

Ik kan je niet ver helpen, maar ik weet wel dat 3DS max een shareware programma is om 3d modellen te maken. Volgens anderen is het best een handing programma, maar ik gebruik het niet en kan daarom echt niet uitleggen hoe het werkt enzo :N

ps. ik heet ook Robin :tu:

Geplaatst:

Ach het hoeft van mij ook niet persé met 3ds max,

maar ik probeer het gewoon een bestandje uit Google's Ketchup ingame te krijgen :D

Dus is er iemand die er iets meer over weet dan deze 2 Robin's?

Geplaatst: (bewerkt)

Ach ja, een plaatje :tu:

Dan hebben jullie een beetje een idee van wat ik hier aan het prutsen ben :D

planvgtabh2.th.jpg

Het is mijn eerste 3D/Sketchup ervaring, maar oefening baart kunst zegt men ^_^

MVG Robin

P.S. Misschien al mensen die raad weten met een probleempje:

Ik ben er inmiddels achter, dat de treinen in GTA SA bestaan uit een loc, met daarachter wagons. Als iemand weet waar en hoe deze gegenereerd worden, zou ik daar graag meer over weten. Want een normale trein heeft alleen een voor en een achterkant (ABk/Bk) ABk wordt de loc, en Bk de ander. als er 2x achter elkaar een achterkant komt, is het niet zo realistisch meer :D

planvyx4.th.jpg

En nog een plaatje om te illustreren hoe het moet gaan rijden. Links loc/ABk, rechts wagon/Bk.

Bewerkt: door Catman
Geplaatst:

Sorry hoor.. De textures zuigen te hard..! mechien kun je ze overnemen met lijntjes en dan een betere kleur geven.. Btw alle vlakken moeten wit zijn.. Je kan het het beste met de push/pull dikker maken.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Zijn er eventueel al mensen terug van vakantie die mij hiermee kunnen helpen? Het is namelijk best al een tijdje stil hier :duh:

Het is niet de moeite waard om jou model ingame te zetten. Practisch onmogelijk zelfs, want SA wil objecten verdeeld in onderdelen (deur, wielen etc) en jou model is slechts een doos met de textures van een trein erop. Op de voorkant na dan. Daarnaast zal dit ingame ook een foeilelijk resutaat geven.

Bewerkt: door Wazuup
  • 2 maanden later...
Ach ja, een plaatje :tu:

Dan hebben jullie een beetje een idee van wat ik hier aan het prutsen ben :D

planvgtabh2.th.jpg

Het is mijn eerste 3D/Sketchup ervaring, maar oefening baart kunst zegt men ^_^

MVG Robin

P.S. Misschien al mensen die raad weten met een probleempje:

Ik ben er inmiddels achter, dat de treinen in GTA SA bestaan uit een loc, met daarachter wagons. Als iemand weet waar en hoe deze gegenereerd worden, zou ik daar graag meer over weten. Want een normale trein heeft alleen een voor en een achterkant (ABk/Bk) ABk wordt de loc, en Bk de ander. als er 2x achter elkaar een achterkant komt, is het niet zo realistisch meer :D

planvyx4.th.jpg

En nog een plaatje om te illustreren hoe het moet gaan rijden. Links loc/ABk, rechts wagon/Bk.

ik vind hem heel leuk maar ik kan je jammer genoeg nog geen eens een huisje maken

(als hij af is wil je dan een downloadje op de site zetten dan kan ik hem in mijn sa doen)

Bewerkt: door gerben126

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...