Jump to content

Rijhoogte en snelheid auto's veranderen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey iedereen!

Leuk forum !

Ik hoop dat mij topic op de juiste plaats staat want als nieuweling is het een beetje zoeken he ;)

Ik heb een probleem op SA: Enkele auto's (mod's oa Lambo gallado..) slepen tegen de grond wanneer ik er met rij, en halen dus geen deftige snelheid. ik denk toch zeker de mod goed geinstalleerd te hebben.

kan je dit niet ergens in het vehicels of handling bestand aanpassen ?

En ook had ik ergens gelezen dat je ook door ergens in het handling of vehicel bestand iets te wijzigen dat je zelf de snelheid van euto's/moto's/vliegtuigen enzo kunt kiezen ?

Groeten Bert !

Geplaatst:
Hey iedereen!

Leuk forum !

Ik hoop dat mij topic op de juiste plaats staat want als nieuweling is het een beetje zoeken he ;)

Ik heb een probleem op SA: Enkele auto's (mod's oa Lambo gallado..) slepen tegen de grond wanneer ik er met rij, en halen dus geen deftige snelheid. ik denk toch zeker de mod goed geinstalleerd te hebben.

En ook had ik ergens gelezen dat je ook door ergens in het handling of vehicel bestand iets te wijzigen dat je zelf de snelheid van euto's/moto's/vliegtuigen enzo kunt kiezen ?

Groeten Bert !

Uhm,

Waar heb je ze mee ingame gezet..

Hoe heb je ze ingame gezet..

Waar heb je hem gedownload..

En welke heb je gedownload..

Ik denk dat je hem verkeerd hebt gedownload

Geplaatst:
Hey iedereen!

Leuk forum !

Groeten Bert !

Uhm,

Heb de dff en de txd bestandjes vervangen met IMG tool 2.0

Ook de gegeven codes vervangen in de handling,carmod,.. bestanden zoals in de read me staat.

Heb ze van http://www.jvtdesign.net/ideal_sa/ maar zou me verbazen moest het hieraan liggen want de meeste ervan werken wel goed, en die heb ik op dezelfde manier in het spel gebracht (zoals hieboven omschreven)

het gaat over de audi rsq,ferrari f50,ford mustang lord tuning.

Heb er nog andere van die site en van deze en die slepen niet tegen de grond.

maar zou dat niet aangepast kunnen worden in een of ander bestand ?

Grzz

Geplaatst:
Hey iedereen!

Leuk forum !

Groeten Bert !

Uhm,

Ook de gegeven codes vervangen in de handling,carmod,.. bestanden zoals in de read me staat.

Heb ze van http://www.jvtdesign.net/ideal_sa/ maar zou me verbazen moest het hieraan liggen want de meeste ervan werken wel goed, en die heb ik op dezelfde manier in het spel gebracht (zoals hieboven omschreven)

Grzz

Kun je link geven van een van de auto's waar je het meeste last van hebt dat die de grond raakt?

En btw. Heb je met de img tool replace gedaan? Of eerst allebij de .txd en de .dff verwijdert en toen weer de nieuwe .dff en de nieuwe .txd geadd?

Geplaatst: (bewerkt)

Lang geleden dat ik hier geweest ben ;)

Je moet gewoon in de handling.cfg wat veranderen.

Zat er geen handling lijn bij de readme van de auto's die je gedownload hebt ?

Tom :cya:

PS: Dit staat ook in het verkeerd sub-forum.

Bewerkt: door .:TOM:.
Geplaatst:
Lang geleden dat ik hier geweest ben ;)

Je moet gewoon in de handling.cfg wat veranderen.

Zat er geen handling lijn bij de readme van de auto's die je gedownload hebt ?

Tom :cya:

PS: Dit staat ook in het verkeerd sub-forum.

Die handling lijn heb ik er telkens ingezet, maar ik ga toch wat proberen prutsen in die lijn en zien wat voor de hoogt is.

Groeten

Geplaatst:
Hey iedereen!

Leuk forum !

Groeten Bert !

Uhm,

Grzz

Kun je link geven van een van de auto's waar je het meeste last van hebt dat die de grond raakt?

En btw. Heb je met de img tool replace gedaan? Of eerst allebij de .txd en de .dff verwijdert en toen weer de nieuwe .dff en de nieuwe .txd geadd?

http://www.jvtdesign.net/ideal_sa/43_musta...5gt_lordtun.php

met deze het meeste last.

ik heb ze gereplaced, zoals in alle read me's aangegeven staat..

Grtzz

Geplaatst: (bewerkt)

Voor de snelheid kan je de master tutorial list checken(bovenaan het modding forum staat een link :puh:). Ik vind zelf de tutorial van Noedel het beste, aangezien die een bijna volledige beschrijving geeft. Ik edit zo m'n post voor een link...

EDIT: Click!

Hieronder is de 160.0 de topsnelheid, het getal onder de letter N dus. (En nee, de N is niet de N vanaf het begin genummert, want de E is overgeslagen. xD)

LANDSTAL	 1700.0	5008.3   2.5	   0.0 0.0 -0.3  85  0.75 0.85 0.5	  5 160.0 25.0 20.0 4 D 	6.2   0.60 0 35.0	  2.4  0.08  0.0   0.28 -0.14 0.5  0.25		0.27 0.23 25000 	20			500002		0  1	0

Voor de hoogte kan ik je vertellen dat je bij de suspension upper of lower limit moet zitten in de handlinglijn. Bovenin de handlinglijn zit een legenda zeg maar, waarin je kan zien wat alles doet. Velocity is dus de max. snelheid, en suspension upper limit en lower limit is dus van de rijhoogte enzo. Dat zijn de kleine letters d en e(dus niet de D en E, maar de d en e), de kleine letters beginnen zoals je ziet na de V. Zorg wel dat je een backup maakt van je handlinglijn(al kan je de mod ook gewoon opnieuw downloaden) dat als je per ongeluk een verkeerd cijfertje veranderd, dat je gewoon opnieuw kan beginnen.

Je moet maar even kijken welke je moet hebben, de upper of de lower limit, ik denk zelf de upper, aangezien de lower volgens mij is hoever de wielen naar beneden zakken als je in de lucht zit bij een jump enzo. Je moet gewoon wat proberen, en niet te snel opgeven :7.

Probeer vooral logisch na te denken bij het modden van die handling lijnen, aangezien je in het begin waarschijnlijk denkt "what de fuck moet ik hiervan begrijpen? :|" By the way: ik heb het idee dat al die beschrijvingen van R* bij de "flags" niet kloppen, dus daar kan je beter niet mee gaan kloten. Aangezien ze het hebben over 8 digits, terwijl er vaak maar iets van 6 of 5 staan....

EDIT2: Je topic staat btw bijna goed hoor, had alleen bij "overige hulp" gemoeten, en niet bij SCM-hulp. SCM is namelijk scripten enzo, en dat is dit niet xD.

@Hieronder: No problem :)

EDIT4: Even wat veranderd, zag dat ik midden in een zin met een andere zin begon xD

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:
Voor de snelheid kan je de master tutorial list checken(bovenaan het modding forum staat een link :puh:). Ik vind zelf de tutorial van Noedel het beste, aangezien die een bijna volledige beschrijving geeft. Ik edit zo m'n post voor een link...

EDIT: Click!

Hieronder is de 160.0 de topsnelheid, het getal onder de letter N dus. (En nee, de N is niet de N vanaf het begin genummert, want de E is overgeslagen. xD)

LANDSTAL	 1700.0	5008.3   2.5	   0.0 0.0 -0.3  85  0.75 0.85 0.5	  5 160.0 25.0 20.0 4 D 	6.2   0.60 0 35.0	  2.4  0.08  0.0   0.28 -0.14 0.5  0.25		0.27 0.23 25000 	20			500002		0  1	0

Voor de hoogte kan ik je vertellen dat je bij de suspension upper of lower limit moet zitten in de handlinglijn. Bovenin de handlinglijn zit een legenda zeg maar, waarin je kan zien wat alles doet. Velocity is dus de max. snelheid, en suspension upper limit en lower limit is dus van de rijhoogte enzo. Dat zijn de kleine letters d en e(dus niet de D en E, maar de d en e), de kleine letters beginnen zoals je ziet na de V. Zorg wel dat je een backup maakt van je handlinglijn(al kan je de mod ook gewoon opnieuw downloaden) dat als je per ongeluk een verkeerd cijfertje veranderd, dat je gewoon opnieuw kan beginnen.

Probeer vooral logisch na te denken bij het modden van die handling lijnen, aangezien je in het begin waarschijnlijk denkt "what de fuck moet ik hiervan begrijpen? :|" By the way: ik heb het idee dat al die beschrijvingen van R* bij de "flags" niet kloppen, dus daar kan je beter niet mee gaan kloten. Aangezien ze het hebben over 8 digits, terwijl er vaak maar Je moet maar even kijken welke je moet hebben, de upper of de lower limit, ik denk zelf de upper, aangezien de lower volgens mij is hoever de wielen naar beneden zakken als je in de lucht zit bij een jump enzo. Je moet gewoon wat proberen, en niet te snel opgeven :7.

EDIT2: Je topic staat btw bijna goed hoor, had alleen bij "overige hulp" gemoeten, en niet bij SCM-hulp. SCM is namelijk scripten enzo, en dat is dit niet xD.

Bedankt voor de goede en duidelijke uitleg, ik ga dadelijk wat proberen!

Groeten Bert !

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...