wesley123 Geplaatst: 17 juli 2008 Rapport Geplaatst: 17 juli 2008 hallo allemaal, Ik ben gisteren begonnen met een script dat een property aan gta sa toevoegd. Het script werkt helemaal(dat was voor mij nogal een verassing), dat je hem kon kopen heeft iemand anders voor mij gemaakt maar de :SAVE en :ASSET heb ik zelf gemaakt. Er zijn alleen 2 kleine probleempjes 1. De muziek blijft doorspelen ook als ik het huis gekocht hebt. 2. In plaats van een save-marker komt er een marker waarmee je een missie start. Weten jullie hoe je dit op moet lossen? Hier is het script: {$CLEO} //Gas station SF Paradiso :PROP_3 03A4: name_thread 'PROP_3' 0001: wait 10000 ms 0A95: enable_thread_saving 0@ = 1000000 0518: 1@ = create_available_asset_pickup 'PROP_3' at -2418.8955 970.8442 45.2969 price 0@ // Press ~k~~PED_ANSWER_PHONE~ to buy this property. 0570: 2@ = create_asset_radar_marker_with_icon 31 at -2418.8955 970.8442 45.2969 018B: set_marker 2@ radar_mode 2 :check 0001: wait 0 ms 00D6: if and 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false @check 00D6: if 0038: $ONMISSION == 0 // integer values 004D: jump_if_false @check 0002: jump @check2 :check2 0001: wait 200 ms 00D6: if 8214: not pickup 1@ picked_up 004D: jump_if_false @audio_ 0002: jump @check2 :audio_ 01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0 03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone 1 02A3: enable_widescreen 1 015F: set_camera_position -2408.0674 956.8489 48.5876 rotation 0.0 0.0 0.0 0160: set_camera_point_at -2408.0674 956.8489 48.5876 mode 2 00BA: show_text_styled GXT 'BUYPRO' time 5000 style 2 // Immobilie gekauft! 0394: play_music 2 0001: wait 5000 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 1 03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone 0 02A3: enable_widescreen 0 02EB: restore_camera_with_jumpcut 0373: set_camera_directly_behind_player 0164: disable_marker 2@ 004D: jump_if_false @SAVE 0002: jump @audio_ :SAVE 0570: 4@ = create_asset_radar_marker_with_icon 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969 018B: set_marker 4@ radar_mode 2 018B: set_marker 4@ with_icon 35 004D: jump_if_false @ASSET 0002: jump @SAVE :ASSET 04A6: 5@ = create_asset_money_pickup_at -2419.0056 973.118 45.2969 money 50000 10000 0002: jump @ASSET_2 :ASSET_2 0394: play_music 2 00BA: show_text_styled GXT 'ASS_ACQ' time 5000 style 6 // Asset acquired! 00BE: text_clear_all 0A93: end_custom_thread Het hele script werkt behalve de :SAVE waar er een foute marker komt. Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 17 juli 2008 Rapport Geplaatst: 17 juli 2008 (bewerkt) Er staat dat het witch_icon 35 is. Waarschijnlijk moet dat dan een ander nummer zijn. Edit: Misschien een beetje off-topic maar heb jij een werkende versie van Sannybuilder? Of gebruik je missionbuilder? Als het Sannybuilder is, wil je daar dan een .rar van maken en naar mij doorsturen a.u.b.? De versie die nu te downloaden is werkt niet bij mij. Bewerkt: 17 juli 2008 door warrock_123_321 Reageren
wesley123 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2008 daar had ik niet eens over nagedacht, ik zal ff het nummer veranderen en kijken of het dan werkt. P.S. PB me ff je e-mail want dan zend ik hem. Ik heb Sanny Builder 3.03 Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 17 juli 2008 Rapport Geplaatst: 17 juli 2008 daar had ik niet eens over nagedacht, ik zal ff het nummer veranderen en kijken of het dan werkt.P.S. PB me ff je e-mail want dan zend ik hem. Ik heb Sanny Builder 3.03 Ik heb trouwens nog iets raars gezien. Kijk hier maar eens naar: 00BA: show_text_styled GXT 'BUYPRO' time 5000 style 2 // Immobilie gekauft! Dat hoort volgens mij (ik weet het niet zeker) dit te zijn: 00BA: show_text_styled GXT 'ASS_ACQ' time 5000 style 6 // Asset acquired! Reageren
wesley123 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2008 nee dat klopt, die regel gaat namelijk over dat ik het huis heb gekocht en niet over dat ik een asset heb gehaald. Die savemarker wil ook niet lukken, ik heb verschillende lines geprobeert maar ik krijg alleen een help marker. Reageren
wesley123 Geplaatst: 17 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2008 Ik ben nu iets verder gegaan, ik heb bedacht dat ik ook die save marker (die er nog steeds niet komt) moet vernietigen als hij geraakt word en dat dan de save moet worden geladen, alleen dat doet hij niet. De save marker (dat nu een help marker is) word niet vernietigd als ik er op sta, er gebeurt niks mee. Dit is de code nu: {$CLEO} //Gas station SF Paradiso :PROP_3 03A4: name_thread 'PROP_3' 0001: wait 10000 ms 0A95: enable_thread_saving 0@ = 1000000 0518: 1@ = create_available_asset_pickup 'PROP_3' at -2418.8955 970.8442 45.2969 price 0@ // Press ~k~~PED_ANSWER_PHONE~ to buy this property. 0570: 2@ = create_asset_radar_marker_with_icon 31 at -2418.8955 970.8442 45.2969 018B: set_marker 2@ radar_mode 2 :check 0001: wait 0 ms 00D6: if and 0256: player $PLAYER_CHAR defined 004D: jump_if_false @check 00D6: if 0038: $ONMISSION == 0 // integer values 004D: jump_if_false @check 0002: jump @check2 :check2 0001: wait 200 ms 00D6: if 8214: not pickup 1@ picked_up 004D: jump_if_false @audio_ 0002: jump @check2 :audio_ 01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0 03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone 1 02A3: enable_widescreen 1 015F: set_camera_position -2408.0674 956.8489 48.5876 rotation 0.0 0.0 0.0 0160: set_camera_point_at -2408.0674 956.8489 48.5876 mode 2 00BA: show_text_styled GXT 'BUYPRO' time 5000 style 2 // Immobilie gekauft! 0001: wait 5000 ms 01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 1 03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone 0 02A3: enable_widescreen 0 02EB: restore_camera_with_jumpcut 0373: set_camera_directly_behind_player 0164: disable_marker 2@ 004D: jump_if_false @SAVE 0002: jump @audio_ :SAVE 0213: $SAVE = create_pickup #PICKUPSAVE type 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969 04CE: $2588 = create_icon_marker_without_sphere 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969 018B: set_marker $2588 radar_mode 2 0214: pickup $SAVE picked_up 0001: wait 0 ms 00D6: if 0038: $SAVE_EXIST == 0 004D: jump_if_false @ASSET 0050: gosub @REMOVE_PICKUP :ASSET 04A6: 5@ = create_asset_money_pickup_at -2419.0056 973.118 45.2969 money 50000 10000 0002: jump @ASSET_2 :ASSET_2 00BA: show_text_styled GXT 'ASS_ACQ' time 5000 style 6 // Asset acquired! 00BE: text_clear_all 0A93: end_custom_thread :REMOVE_PICKUP 0215: destroy_pickup $2588 004D: jump_if_true @SHOW_SAVE 0051: return :SHOW_SAVE 0004: $ONMISSION = 1 01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0 03D8: show_save_screen :GO_SAVE 00D6: if 83D9: not save_done 004D: jump_if_false @SAVE 0001: wait 0 ms 0002: jump @GO_SAVE Wat is het probleem? Reageren
Crypteq Geplaatst: 17 juli 2008 Rapport Geplaatst: 17 juli 2008 (bewerkt) Wat is het probleem? ik kijk wel ff, edit straks... edit: kan op dit moment t niet vinden, heb nu geen tijd meer, sorry Bewerkt: 17 juli 2008 door BC7 Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 juli 2008 Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 0214: pickup $SAVE picked_up Waar is de lus? Repait-wait-until of if-jump_if_false, moet je gebruiken bij deze opcode. 0213: $SAVE = create_pickup #PICKUPSAVE type 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969 Doet deze het wel? Aangezien "type 35" erg raar is, daar hoort het getal 1, 3 of 15 te staan. 04CE: $2588 = create_icon_marker_without_sphere 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969 Hmm, vreemd. Rockstar gebruikt namelijk deze opcode nooit in verband met nummer 35. Met sphere eveneens niet. Wel de onderstaande opcode, misschien de oplossing van het probleem. 0570: $1733 = create_asset_radar_marker_with_icon 35 at $SAVE_PICKUPS_X[16] $SAVE_PICKUPS_Y[16] $SAVE_PICKUPS_Z[16] Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 18 juli 2008 Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 (bewerkt) 0A93: end_custom_thread Dit is misschien een erg domme opmerking maar hoort dit niet aan het einde te staan? Bewerkt: 18 juli 2008 door warrock_123_321 Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 18 juli 2008 Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 De code komt daar niet, want het volgende is een lus, en als de lus "doorbreekt", gaat hij naar eerder in het script. :GO_SAVE 00D6: if 83D9: not save_done 004D: jump_if_false @SAVE 0001: wait 0 ms 0002: jump @GO_SAVE Hij leest de code dus nooit bij het einde. En al was dit een fout, dan zou het nog niet de fout zijn waar de topicstarter het over had. Reageren
wesley123 Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 Mijn fouten zijn vooral dat ik scripts niet aan elkaar kan binden, het is alleen gelukt met de asset. Op gtaforums.com heeft iemand dat vertelt want ik kon echt niet ontdekken waar de fout zat, hij heeft een script geschreven die bij hem wel werkt maar bij mij niet. Als iemand gewoon ff een savescript voor me kan schrijven dan probeer ik hem wel toe te voegen en zie ik wel of het werkt. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.