Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo allemaal,

Ik ben gisteren begonnen met een script dat een property aan gta sa toevoegd.

Het script werkt helemaal(dat was voor mij nogal een verassing), dat je hem kon kopen heeft iemand anders voor mij gemaakt maar de :SAVE en :ASSET heb ik zelf gemaakt. Er zijn alleen 2 kleine probleempjes

1. De muziek blijft doorspelen ook als ik het huis gekocht hebt.

2. In plaats van een save-marker komt er een marker waarmee je een missie start.

Weten jullie hoe je dit op moet lossen?

Hier is het script:

{$CLEO}

//Gas station SF Paradiso
:PROP_3
03A4: name_thread 'PROP_3'

0001: wait 10000 ms
0A95: enable_thread_saving
0@ = 1000000
0518: 1@ = create_available_asset_pickup 'PROP_3' at -2418.8955 970.8442 45.2969  price 0@ // Press ~k~~PED_ANSWER_PHONE~ to buy this property.
0570: 2@ = create_asset_radar_marker_with_icon 31 at -2418.8955 970.8442 45.2969
018B: set_marker 2@ radar_mode 2

:check
0001: wait 0 ms
00D6: if and
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false @check
00D6: if
0038:   $ONMISSION ==  0  // integer values
004D: jump_if_false @check
0002: jump @check2


:check2
0001: wait 200 ms
00D6: if
8214:   not pickup 1@ picked_up
004D: jump_if_false @audio_
0002: jump @check2


:audio_
01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0
03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone 1
02A3: enable_widescreen 1
015F: set_camera_position -2408.0674 956.8489 48.5876 rotation 0.0 0.0 0.0
0160: set_camera_point_at -2408.0674 956.8489 48.5876 mode 2

00BA: show_text_styled GXT 'BUYPRO' time 5000 style 2  // Immobilie gekauft!
0394: play_music 2
0001: wait 5000 ms
01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 1
03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone 0
02A3: enable_widescreen 0
02EB: restore_camera_with_jumpcut
0373: set_camera_directly_behind_player
0164: disable_marker 2@
004D: jump_if_false @SAVE
0002: jump @audio_

:SAVE
0570: 4@ = create_asset_radar_marker_with_icon 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969 
018B: set_marker 4@ radar_mode 2
018B: set_marker 4@ with_icon 35
004D: jump_if_false @ASSET
0002: jump @SAVE

:ASSET
04A6: 5@ = create_asset_money_pickup_at -2419.0056 973.118 45.2969 money 50000 10000 
0002: jump @ASSET_2

:ASSET_2
0394: play_music 2 
00BA: show_text_styled GXT 'ASS_ACQ' time 5000 style 6  // Asset acquired!
00BE: text_clear_all 
0A93: end_custom_thread

Het hele script werkt behalve de :SAVE waar er een foute marker komt.

Geplaatst: (bewerkt)

Er staat dat het witch_icon 35 is. Waarschijnlijk moet dat dan een ander nummer zijn.

Edit: Misschien een beetje off-topic maar heb jij een werkende versie van Sannybuilder? Of gebruik je missionbuilder? Als het Sannybuilder is, wil je daar dan een .rar van maken en naar mij doorsturen a.u.b.? De versie die nu te downloaden is werkt niet bij mij.

Bewerkt: door warrock_123_321
Geplaatst:

daar had ik niet eens over nagedacht, ik zal ff het nummer veranderen en kijken of het dan werkt.

P.S. PB me ff je e-mail want dan zend ik hem. Ik heb Sanny Builder 3.03

Geplaatst:
daar had ik niet eens over nagedacht, ik zal ff het nummer veranderen en kijken of het dan werkt.

P.S. PB me ff je e-mail want dan zend ik hem. Ik heb Sanny Builder 3.03

Ik heb trouwens nog iets raars gezien. Kijk hier maar eens naar:

00BA: show_text_styled GXT 'BUYPRO' time 5000 style 2  // Immobilie gekauft!

Dat hoort volgens mij (ik weet het niet zeker) dit te zijn:

00BA: show_text_styled GXT 'ASS_ACQ' time 5000 style 6  // Asset acquired!

Geplaatst:

nee dat klopt, die regel gaat namelijk over dat ik het huis heb gekocht en niet over dat ik een asset heb gehaald.

Die savemarker wil ook niet lukken, ik heb verschillende lines geprobeert maar ik krijg alleen een help marker.

Geplaatst:

Ik ben nu iets verder gegaan, ik heb bedacht dat ik ook die save marker (die er nog steeds niet komt) moet vernietigen als hij geraakt word en dat dan de save moet worden geladen, alleen dat doet hij niet. De save marker (dat nu een help marker is) word niet vernietigd als ik er op sta, er gebeurt niks mee.

Dit is de code nu:

{$CLEO}

//Gas station SF Paradiso
:PROP_3
03A4: name_thread 'PROP_3'

0001: wait 10000 ms
0A95: enable_thread_saving
0@ = 1000000
0518: 1@ = create_available_asset_pickup 'PROP_3' at -2418.8955 970.8442 45.2969  price 0@ // Press ~k~~PED_ANSWER_PHONE~ to buy this property.
0570: 2@ = create_asset_radar_marker_with_icon 31 at -2418.8955 970.8442 45.2969
018B: set_marker 2@ radar_mode 2

:check
0001: wait 0 ms
00D6: if and
0256:   player $PLAYER_CHAR defined
004D: jump_if_false @check
00D6: if
0038:   $ONMISSION ==  0  // integer values
004D: jump_if_false @check
0002: jump @check2


:check2
0001: wait 200 ms
00D6: if
8214:   not pickup 1@ picked_up
004D: jump_if_false @audio_
0002: jump @check2


:audio_
01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0
03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone 1
02A3: enable_widescreen 1
015F: set_camera_position -2408.0674 956.8489 48.5876 rotation 0.0 0.0 0.0
0160: set_camera_point_at -2408.0674 956.8489 48.5876 mode 2

00BA: show_text_styled GXT 'BUYPRO' time 5000 style 2  // Immobilie gekauft!
0001: wait 5000 ms
01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 1
03BF: set_player $PLAYER_CHAR ignored_by_everyone 0
02A3: enable_widescreen 0
02EB: restore_camera_with_jumpcut
0373: set_camera_directly_behind_player
0164: disable_marker 2@
004D: jump_if_false @SAVE
0002: jump @audio_

:SAVE
0213: $SAVE = create_pickup #PICKUPSAVE type 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969
04CE: $2588 = create_icon_marker_without_sphere 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969 
018B: set_marker $2588 radar_mode 2
0214: pickup $SAVE picked_up  
0001: wait 0 ms
00D6: if
0038: $SAVE_EXIST == 0
004D: jump_if_false @ASSET
0050: gosub @REMOVE_PICKUP

:ASSET
04A6: 5@ = create_asset_money_pickup_at -2419.0056 973.118 45.2969 money 50000 10000 
0002: jump @ASSET_2

:ASSET_2 
00BA: show_text_styled GXT 'ASS_ACQ' time 5000 style 6  // Asset acquired!
00BE: text_clear_all 
0A93: end_custom_thread

:REMOVE_PICKUP
0215: destroy_pickup $2588
004D: jump_if_true @SHOW_SAVE
0051: return

:SHOW_SAVE
0004: $ONMISSION = 1 
01B4: set_player $PLAYER_CHAR can_move 0 
03D8: show_save_screen 

:GO_SAVE
00D6: if 
83D9:   not save_done 
004D: jump_if_false @SAVE 
0001: wait 0 ms 
0002: jump @GO_SAVE

Wat is het probleem?

Geplaatst: (bewerkt)
Wat is het probleem?

ik kijk wel ff, edit straks...

edit: kan op dit moment t niet vinden, heb nu geen tijd meer, sorry

Bewerkt: door BC7
Geplaatst:

0214: pickup $SAVE picked_up

Waar is de lus? Repait-wait-until of if-jump_if_false, moet je gebruiken bij deze opcode.

0213: $SAVE = create_pickup #PICKUPSAVE type 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969

Doet deze het wel? Aangezien "type 35" erg raar is, daar hoort het getal 1, 3 of 15 te staan.

04CE: $2588 = create_icon_marker_without_sphere 35 at -2418.8955 970.8442 45.2969

Hmm, vreemd. Rockstar gebruikt namelijk deze opcode nooit in verband met nummer 35. Met sphere eveneens niet. Wel de onderstaande opcode, misschien de oplossing van het probleem.

0570: $1733 = create_asset_radar_marker_with_icon 35 at $SAVE_PICKUPS_X[16] $SAVE_PICKUPS_Y[16] $SAVE_PICKUPS_Z[16]

Geplaatst: (bewerkt)

0A93: end_custom_thread

Dit is misschien een erg domme opmerking maar hoort dit niet aan het einde te staan?

Bewerkt: door warrock_123_321
Geplaatst:

De code komt daar niet, want het volgende is een lus, en als de lus "doorbreekt", gaat hij naar eerder in het script.

:GO_SAVE
00D6: if
83D9:   not save_done
004D: jump_if_false @SAVE
0001: wait 0 ms
0002: jump @GO_SAVE

Hij leest de code dus nooit bij het einde. En al was dit een fout, dan zou het nog niet de fout zijn waar de topicstarter het over had.

Geplaatst:

Mijn fouten zijn vooral dat ik scripts niet aan elkaar kan binden, het is alleen gelukt met de asset.

Op gtaforums.com heeft iemand dat vertelt want ik kon echt niet ontdekken waar de fout zat, hij heeft een script geschreven die bij hem wel werkt maar bij mij niet.

Als iemand gewoon ff een savescript voor me kan schrijven dan probeer ik hem wel toe te voegen en zie ik wel of het werkt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...