Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben bezig met een site, maar ik zou graag me eige layout willen maken. Helaas ben ik niet zo'n prof met het maken van layouts.

Ik heb het wel is geprobeerd om het te maken en de hele layout geupload op me webhost, maar dan kan ik er niet op typen.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik op me zelf gemaakte layout typen, en ook links naar me pagina's maken?

Geplaatst:
Ik ben bezig met een site, maar ik zou graag me eige layout willen maken. Helaas ben ik niet zo'n prof met het maken van layouts.

Ik heb het wel is geprobeerd om het te maken en de hele layout geupload op me webhost, maar dan kan ik er niet op typen.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik op me zelf gemaakte layout typen, en ook links naar me pagina's maken?

Frontpage ook heel handig ;) moet je bij de computer gekocht hebben(dat hebben de meesten ook B) ) open het in frontpage, bewerk het en zet het online wil je het later bewereken? open het weer ;)

Geplaatst: (bewerkt)

<html> 

<title>pagina titel</title>
<head> alle javascript dingen en meta tags

</head>
<body>
layout:
<BODY BACKGROUND="http://www.site.com/layout.jpeg">
hier zie je alles

<center><b>Welkom!</b>
dit is mijn eerste pagina</center>
link:
<A HREF="http://www.jouwsite.com/">sitenaam of link naam</A>
</body>
</html>

zo ziet een extreem simpele site eruit,als je dat kan helpen

ik heb alle codes die er normaal in zitten erbij gedaan,zodat je zeker weet waar het moet komen :)

Bewerkt: door ironfist99
Geplaatst:
<html> 

<title>pagina titel</title>
<head> alle javascript dingen en meta tags

</head>
<body>
layout:
<BODY BACKGROUND="http://www.site.com/layout.jpeg">
hier zie je alles

<center><b>Welkom!</b>
dit is mijn eerste pagina</center>
link:
<A HREF="http://www.jouwsite.com/">sitenaam of link naam</A>
</body>
</html>

zo ziet een extreem simpele site eruit,als je dat kan helpen

ik heb alle codes die er normaal in zitten erbij gedaan,zodat je zeker weet waar het moet komen :)

Wel een leuk scriptje. Maar je moet ook je menu plaatsen en ik denk echt dat je dat me i-frames moet doen. En de I-frames plaatsen met cordinaten.

Ewoud

Ik heb dus wat zitten experimenteren maar ik kom er niet uit, ik wil om te beginnen gewoon een simpel layoutje. Gewoon een menutje in een blokje en een pagina's 'blad'.

Ik heb dat dus in paint gemaakt en het geopend in Frontpage, maar ik kan er maar niks optypen.

Dus mijn vraag is: hoe kan ik zelf een menutje met eeen kleurtje en een pagina 'blad' maken en er dus zelf wat op typen?

Bewerkt: door barry
Je moet je layout gesliced hebben en dan moet je i frames gebruiken. Voorzover ik weet.

ewoud

Iframes zijn echt het ergste wat je een browser aan kan doen! (vooral de nieuwe generatie zoals Firefox, Opera etc.)

OF de iframe laadt niet, OF hij laadt maar half <_< Sorry hoor, dat is geen gezicht.

Daarom raad ik ook eerst gewoon een tut aan om HTML te leren.

XHTML (in combinatie met een externe CSS) is zelfs nog makkelijker en de source is veel schoner wat ervoor zorgt dat browsers de site sneller kunnen lezen en dus ook weergeven ;) In 9 van de 10 gevallen worden er geen tabellen gebruikt!

XHTML tut (al is het wel Engels)

Even Googlen en je kan diverse Nederlandse vinden .. ga je daarna pas zorgen maken over een layout. Zonder kennis van enige opmaaktaal kom je nl. nog niet ver!

Je hebt je layout en dan .. ?

Mooie voorbeelden van XHTML + CSS sites zijn op CSS Zengarden te vinden (bekijk de source, die is bij alle voorbeelden hetzelfde, het is een kwestie van CSS!)

Bewerkt: door Funktipus
Geplaatst:

Mijn tips:

1. Gebruik geen Microsoft Frontpage, download daar voor de Macromedia Dreamweaver.

Waarom geen Frontpage?

Frontpage voegt codes aan toe die helemaal niet nodig zijn en met Frontpage kan je geen PHP pagina's maken.

2. Begin eerst met simpele dingen zo als:

3. Ga dan iets verder in de HTML:

<html>

<head>

<title>

HTML-code 4.1 - Een tabel maken

</title>

</head>

<body>

<table border=1 bordercolor=#000000>

<tr>

<td>

1.1

</td>

<td>

1.2

</td>

</tr>

<tr>

<td>

2.1

</td>

<td>

2.2

</td>

</tr>

</table>

</body>

</html>

4. Begin dan wat met PHP:

<?php

mysql_connect("host","user","password");

mysql_select_db("databasenaam");

$select = "SELECT * FROM tabel";

$query = mysql_query($select)or die(mysql_error());

?>

Je zult langzaam steeds meer achterkomen hoe het in elkaar zit.

Geplaatst:
Waarom geen Frontpage?

Frontpage voegt codes aan toe die helemaal niet nodig zijn

Daar heeft Dreamweaver ook last van als je de WYSIWYG methode gebruikt ;)

DW is makkelijk voor CSS, maar voor de overige opmaak houd ik het altijd bij Kladblok.

En ik blijf erbij: ipv. tabellen > div's gebruiken

Geplaatst:
Daar heeft Dreamweaver ook last van als je de WYSIWYG methode gebruikt ;)

DW is makkelijk voor CSS, maar voor de overige opmaak houd ik het altijd bij Kladblok.

Frontpage heeft meer last van dan Dreamweaver, en met Dreamweaver kan je tenminste PHP pagina's enzo openen waar Frontpage moeilijk over doet tenzij je PHP plug in hebt.

Geplaatst:

:lol: Naja, ieder zo zijn eigen voorkeur, maar ik denk dat het gros er wel mee eens is: geen Frontpage gebruiken.

(en Kladblok = alles in 1 (al moet je dan wel alles uit je hoofd doen), maar dat is een kwestie van wat je zelf makkelijker vindt natuurlijk)

Maar iig. is enige kennis over de opmaak wel handig voordat je daadwerkelijk die layout wil publishen ;)

Geplaatst:

En ik zag daar ergens het naam " paint " staan, als je een layout met paint maakt is best maar layout met photoshop is nog beter ;)

Als je een layout met kladblok wil maken moet je idd veel van die code's uit je hoofd kennen voor mij zijn dat beetje te veel.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Sorry dat ik hier nog in reageer maar ik mag geen 2 toppics over hetzelfde onderwerp maken dus:

Ik heb een layout met photoshop gemaakt en geslict, maar als ik nu met frontpage erin wil typen begint die layout uit elkaar te vallen.

Kan iemand mij helpen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...