Jump to content

[Tut] Het maken van een eiland in 10 stappen!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Makkelijk en snel een eiland maken!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga jullie uitleggen hoe je snel en gemakelijk een mooi eiland kan maken met Google Sketchup. Het zijn precies 10 stappen die misschien wel lang kunnen duren maar je leert overal van. We gaan werken met de Follow-me tool gebruiken, ken je deze tool nog niet? Kijk dan >hier< voor een tutorial!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Textures:

graem1.pngroctl5.png

Benodigdheden:

Google Sketchup, voor het maken van het eiland.

Stap 1: Als eerste openen we Google Sketchup

Stap 2: We gaan de vorm van het eiland bepalen, dat doen we door een plat vlak te maken. Zoals op de screen.

tut1je6.png

Stap 3: Oke, nu hebben we al iets. Nu gaan we het een meer natuurlijke vorm geven. We gaan die tekenen. Ga naar Draw > Freehand. Teken zo dicht mogelijk langs de rand. Let op! Als je een te scherpe punt maakt kan dit lelijk worden zoals mijn vorige eiland! Dit heb ik nu:

tut2hd4.png

Stap 4: Nu verwijderen we de randen die we niet nodig hebben. Het kan er een beetje gek uitzien maar we zijn nog niet klaar. Dit heb ik:

tut3jw6.png

Stap 5: Maar je eiland wat groter met de Push/Pull. Tools > Push/Pull. Dit heb ik tot nu toe:

tut4cy4.png

Stap 6: Nu gaan we de zijkant aanleggen. Het kan er mechien een beetje gek uitzien hoe ik het doe maar het is wel de makelijkste manier! Kies een lijntje uit aan de zijkant en zet er een vierkant/rechthoek langs zoals op de screen. Dit heb ik nu:

tut5oo0.png

Stap 7: We gaan nu eigenlijk het zelfde doen als stap 3! Dus pak weer je Freehand. En teken een een mooie zijkant! Dit heb ik:

tut6sd9.png

Stap 8: We verwijderen nu de onnodige lijnen. Dit heb ik:

tut7ak0.png

Stap 9: Dit is het lastigste of moeilijkste deel voor mensen met niet zo veel ervaring! We gaan de folow me tool gebruiken! Klik hier als je nog niet weet hoe je de follow me tool moet gebruiken! De tutorial is geschreven door Puma. Maar we gaan verder met het maken van het eiland! Zorg dat je met de follow me tool om heel je eiland gaat. Ik heb het gedaan en dit is mijn resultaat:

tut8uc3.jpg

Stap 10: Nu nog wat textures en klaar ben je. Klik >hier< voor een gemakkelijke tutorial om goed te textureren! Mijn eind resultaat: [Het gras is wel een beetje plat]

tut9bo5.png

Deze tutorial is voledig gemaakt in kladblok door Timske. Het gebruiken van deze tutorial op je website zonder toestemming is verboden!!!

Credits gaan naar Timske voor het maken van de tutorial!

Succes en maak er wat van!

Bewerkt: door Timske
eey gassie

hoe moet je dat eiland dan in sa zetten??

greetz

Voor het ingame zetten van models vanuit Sketchup zijn verschillende tutorials te vinden in de Master Tutorial List.

Simpele maar duidelijke tutorial met een goede outcome. Super, Tim! Zorg alleen wel in het vervolg dat er geen spelfouten in je tutorials zitten ;) Dat staat gewoon wat netter, al is het niet echt storend.

Bewerkt: door Galiorix
  • 2 weken later...
Erg leuke tutorial, mooi uitgelegd. Ik heb hem toegevoegd aan de MTL :Y .

Vet :7

Iemand al geprobeerd?

EDIT: @ hieronder, ik zet ze er boven wel bij

Bewerkt: door Timske
Geplaatst:
Erg leuke tutorial, mooi uitgelegd. Ik heb hem toegevoegd aan de MTL :Y .

Vet :7

Iemand al geprobeerd?

Kan je misschien de BMP sturen van dat gras en steen? :tu:

Geplaatst:

Ik heb gemerkt dat als er scherpe hoeken in je eiland zijn, dat er dan fouten in het model komen.

Ik heb nog geen oplossing gevonden, maar het is wel vervelend.

Geplaatst:

Je moet het aan de andere kant zien, als je het bij San Andreas in het water zet dan valt het niet zo snel op. Want ik ga bij me GTA Peek City Stories een strand erbij maken en dus de hotels van Vice City naar San Andreas over zetten. :tu:

• 8 maanden later...
Geplaatst:

ik laat het wel over aan jullie ^_^ anders kan ik me pc mischien wel bij de straat zetten 8)

:bier: tot gta

Geplaatst:
ik laat het wel over aan jullie ^_^ anders kan ik me pc mischien wel bij de straat zetten 8)

:bier: tot gta

Ik snap het nut van je post niet. Post iets nuttigs, of post niets! :duh:

• 4 weken later...
Geplaatst:

tis een goede tutorial. Maar het is zo standaart. Bijna iedereen maakt zon eilandje met alleen gras en rotsen, Er moet ook overgangstextures worden gebruikt en wegen, en natuurlijk een keer wat anders dan dat nette tuintjes gras, we praten hier uberhaupt over natuur. dit soort eilandjes zien er zo handgemaakt uit. maar het is een goed begin.

Ik zal eens een tutorial maken over het modellen van een geavanceerder eiland in 3ds max. tot laterz

greetz.

Tim

Geplaatst:
tis een goede tutorial. Maar het is zo standaart. Bijna iedereen maakt zon eilandje met alleen gras en rotsen, Er moet ook overgangstextures worden gebruikt en wegen, en natuurlijk een keer wat anders dan dat nette tuintjes gras, we praten hier uberhaupt over natuur. dit soort eilandjes zien er zo handgemaakt uit. maar het is een goed begin.

Ik zal eens een tutorial maken over het modellen van een geavanceerder eiland in 3ds max. tot laterz

greetz.

Tim

Ja ik weet het, maar dit is het begin voor een nieuwe moddeler. Met overgangen heb je meestal photoshop etc. nodig. En dat platheid kunnen ze zelf ook verhogen enzo. Dus wat andere dingen op doen enzo.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...