Jump to content

Internet "sharen"

Recommended Posts

Geplaatst:

Internet "Sharen"

In dit topic leg ik uit hoe je internet kan sharen.

Dit is erg handig als je niet dichtbij een router zit en je geen draadloze verbinding hebt. En toch online wil op bijvoorbeeld je xbox 360.

Wat je als eerst moet doen is een Ethernet kabel (bijgeleverd bij xbox 360) trekken vanaf de achterkant van je pc naar de achterkant van je xbox 360.

Ga nu naar Start en klik op netwerklocaties. En in de balk links in dat venster zie je "netwerkverbindingen weergeven staan" klik daarop.

In dit venster zie je al je verbindingen ook die van je xbox naar pc. Wil je precies weten welke dat is moet je de ethernet stekker even eruit halen en kijk je waarbij het rode kruis verschijnt dat is die van je xbox.

Ga naar de eigenschappen van die connectie en klik op internet-protocol (TCP/IP) en dan op eigenschappen.

Nu kom je in een venster waar o.a het ip adres staan en dns. Verander dit naar je eigensmaak.

Sluit alles af en ga naar de eigenschappen van de connectie waar het internet uit komt. Ga naar het tabblad geavanceerd.

En klik op het vakje van de eerste optie zodat er een vinkje staat.

Nu heb je je internet geshared tussen je computer en je xbox en kan je online spelen.

(Pics komen nog.)

Geplaatst:
Internet "Sharen"

In dit topic leg ik uit hoe je internet kan sharen.

Dit is erg handig als je niet dichtbij een router zit en je geen draadloze verbinding hebt. En toch online wil op bijvoorbeeld je xbox 360.

Wat je als eerst moet doen is een Ethernet kabel (bijgeleverd bij xbox 360) trekken vanaf de achterkant van je pc naar de achterkant van je xbox 360.

Ga nu naar Start en klik op netwerklocaties. En in de balk links in dat venster zie je "netwerkverbindingen weergeven staan" klik daarop.

In dit venster zie je al je verbindingen ook die van je xbox naar pc. Wil je precies weten welke dat is moet je de ethernet stekker even eruit halen en kijk je waarbij het rode kruis verschijnt dat is die van je xbox.

Ga naar de eigenschappen van die connectie en klik op internet-protocol (TCP/IP) en dan op eigenschappen.

Nu kom je in een venster waar o.a het ip adres staan en dns. Verander dit naar je eigensmaak.

Sluit alles af en ga naar de eigenschappen van de connectie waar het internet uit komt. Ga naar het tabblad geavanceerd.

En klik op het vakje van de eerste optie zodat er een vinkje staat.

Nu heb je je internet geshared tussen je computer en je xbox en kan je online spelen.

(Pics komen nog.)

Maar hoe krijgt je pc internet als zijn ethernetpoort als bezet is door de Xbox 360, en geen draadloos hebt? :?

Geplaatst:

2 ethernet aansluitingen hebben;) Het is ook mogelijk om van sommigen draadloze wifi ontvangers acces points te maken(dus 1 internet kabel naar je pc en de pc verstuurd het dradloos naar je ps3,x360,nds etc.).

Geplaatst:

Of andersom moet ook wel kunnen. Kabel van je Xbox naar pc, en dan via netwerkkaartje naar router.

Geplaatst:

Ik heb precies hetzelfde wat jij hebt beschreven, en ik krijg altijd: connection lost returning to single player, hoe bedoel je eigenlijk: "vul het in naar eigensmaak"

Ik kan btw wel een match in call of duty 4 of halo 3 joinen.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik kan moeilijk uitleggen hoe jij het moet invullen als ik jou ip gateway enz niet weet.

IP moet bijna hetzelfde zijn als de ip die op je computer gebruikt. Is je ip op de computer bijvoorbeeld 192.168.176.13

Dan moet je dat ip veranderen naar 192.68.72.(cijfer tussen 2 en de 255)

Primair dns moet hetzelfde zijn als je gateway en je second dns kan bijvoorbeeld 192.68.72.2

Wat je gateway/ip is kan je vinden als je naar start > uitvoeren > cmd intypen> ipconfig/all intypen

En omdat je mischien geen games kan joinen in gta komt mischien omdat je NAT op strict staat dat moet je even checken als je zo'n test op je xbox doet. En dan moet je even melden wat er bij NAT staat.

Bewerkt: door Devsio

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...