Mr. Sugo Geplaatst: 18 juli 2008 Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 (bewerkt) Beste leden, Ik ben momenteel bezig met een eigen server voor GTA VC:MP. Ik ben al een heel eind, al zeg ik het zelf, voor een beginner. Maar zoals iedereen heb ik wat vragen. 1. Hoe kan ik auto's op een bepaalde plek neerzetten? (ik weet hoe je de coordinaten krijgt) OPGELOST! 2. Ik begin automatisch met een stubby shotgun, een boksbeugel, en een pistol, hoe haal ik dit weg? OPGELOST! 3. Hoe kan ik een eigen command toevoegen? 4. Hoe kan ik eigen text toevoegen aan mijn server? In het begin bijvoorbeeld, Zie je alleen maar staan Connecting to server... en dan Connection succes blabla". En dan bijvoorbeeld, "Welcome to my server" ofzo als welkomstbericht. 5. Als ik kijk in de VC:MP client, bij het tablad "Internetb", zie ik mijn server niet staan, ik ging naar het tabblad "Favorites" klikte op "Add Server" en typte daar "localhost: 5192". Nu staat de server wel in mijn favorieten maar niet bij de servers bij het tabblad "Internet". Ook is mijn server IP adres 127.0.0.1:5192, wat standaard is. Ben ik de enige die dat ziet of ziet de rest ook gewoon 127.0.0.1:5192, en niet mijn IP Adres zoals bij andere servers.? Ik heb nu mijn server IP veranderd naar mijn IP adres, maar ik ben erachter gekomen dat de server alleen toegangbaar is voor mensen die aangesloten zitten op mijn router. Hoe kan ik ervoor zorgen dat iedereen over de hele wereld op mijn server kan spelen? Alvast enorm bedankt voor de hulp! M.v.g, Mr. Sugo. Bewerkt: 18 juli 2008 door Mr. Sugo Reageren
Ophion Geplaatst: 18 juli 2008 Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 (bewerkt) 1. In je script staat waarschijnlijk een kopje genaamt "OnGameModeInit". In dit kopje kun je een lijn toevoegen met de parameters: " AddStaticVehicle(modelid, X, Y, Z, rotatie, color1, color2); " Ik leg ze even uit: Modelid, dit is het vehicle id van de auto die je wil toevoegen. Om ze te vinden kun je >DEZE< link gebruiken. X, Y en Z zijn je coordinaten die je hebt opgezocht. rotatie is de rotatie (slim..). Dit gebeurt met 0 t/m 360 graden. color1, color2 zijn de kleuren. Dit kun je opzoeken met >DEZE< link. -1 is het ID voor een random kleur. 2. Dan moet je even kijken bij de commando: "/login" als hij zo heet. Misschien staat er wel iets van GivePlayerWeapon Als je die verwijdert, krijg je dus geen wapens meer. Hier kan ik niet zo veel bij uitleggen, maar als je het script even naar mij via de PM toestuurt, kan ik wat meer voor je doen . 3. Hier is een goede tutorial over. Zoals ik nu zie heb je nog niet veel script ervaring. Om dit op te bouwen moet je veel script lijnen lezen. Tutorials helpen natuurlijk ook! >LINK< 4. Je kan bij het kopje "OnPlayerConnect" een lijn toevoegen met de parameters: "SendClientMessage(playerid, kleur, "Hier je bericht"); Ook hierbij kun je de tutorial van Sandra gebruiken, zie de link bij vraag 3. 5. Probeer eens deze stappen te volgen. 1. Staat je server aan en blijft hij open staan? 2. Geeft je server enkele foutmeldingen? 3. Probeer eens te kijken of je toch echt wel de server "127.0.0.1:7777" hebt toegevoegt. Volgens mij is je port verkeert. 4. Probeer eens in je server te typen: "changemode sftdm". Kijk dan eens of het werkt. Veel succes. EDIT: Moet nog wakker worden.. dit is voor SA:MP. Excuus Bewerkt: 18 juli 2008 door jovu123 Reageren
Mr. Sugo Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 Moet nog wakker worden.. dit is voor SA:MP. Jammer Reageren
iefen Geplaatst: 21 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 21 oktober 2008 kan je ff zeggen waarvan je de info voor hoe je een server maakt want ik wil ook server maken! vc:mp Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.