Wang-Cars Geplaatst: 18 juli 2008 Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 Hallo allemaal, Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Nick, kom uit het Drentse stadje Emmen en speel al een paar jaar GTA. Nou heb ik me laatst een verdiept in het modden van auto's. Het ging allemaal goed, dacht ik. Totdat ik het resultaat wou bekijken. Mijn GTA San Andreas doet het niet meer. Heeft iemand hier een oplossing voor? Weet iemand hoe het komt? Grtz, Nick Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 18 juli 2008 Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 Je zou ons kunnen helpen met het oplossen van je probleem door te zeggen wat je hebt gedaan voor het spel het niet meer deed. Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 juli 2008 Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 Je zou ons kunnen helpen met het oplossen van je probleem door te zeggen wat je hebt gedaan voor het spel het niet meer deed. Nou heb ik me laatst een verdiept in het modden van auto's. Het ging allemaal goed, dacht ik. Totdat ik het resultaat wou bekijken. Mijn GTA San Andreas doet het niet meer. Nick aka Wang-Cars is dus bezig geweest met modden van auto's..Heb je wel de ReadMe helemaal uitgelezen, Nick? Misschien ben je een regel in 'handling.cfg' (dat bestand vind je in je 'data'-map in je GTA San Andreas-map) vergeten. In de ReadMe kan je wel zien wat er dan moet komen te staan. Als je dat vergeten bent, raad ik je aan dat toe te voegen en het spel weer te testen. Werkt het nog niet, kan het aan je versie (qua modden, niet qua savegames!) liggen van GTA San Andreas. Om te zien welke versie je hebt, moet je naar GTA San Andreas gaan en in het begin- of pauzescherm kijken, rechtsonderin: Wat staat er Welke versie heb je Kan je modden Niets V1 Ja V1.01 V1.01 Nee V2.00 V2.00 Nee Als je één van de laatste versies bezit, zul je moeten patchen. Download de patch. Start hem op (screen) en kies een paar maal 'Next' (screen). Als er wordt gevraagd om de locatie van GTA San Andreas (screen), zal er een locatie staan. Die locatie is de locatie die standaard bij de installatie wordt gebruikt. Als je GTA San Andreas hier ook daadwerkelijk hebt geïnstalleerd, kan je verder gaan. Anders moet je hem opzoeken door op '...' te drukken (screen). Ga verder, laat de patch z'n werk doen en sluit af met 'Exit'. Mogelijk zal je modificatie nu wel werken. Reageren
Wang-Cars Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 (bewerkt) Hartstikke bedankt voor de tips. Hij is nu de Patch aan het downloaden (Ik bezit dus één van de latere versies) Dom van me om het eerst niet ff door te lezen (Ik denk dat ik nog niet helemaal wakker was!). Heeft iemand nog tips om mijn GTA weer tot leven te wekken? Edit: Op de één of andere manier doet mijn GTA het weer. Dankjewel allemaal! Bewerkt: 18 juli 2008 door Wang-Cars Reageren
Wang-Cars Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 (bewerkt) Ik heb trouwens nog een klein vraagje, Ik kan nu mijn mapje niet meer openen met mijn auto's erin. (Locatie: C/Program Files/Rockstar Games/ TA San Andreas/models/gta3) Weet iemand hoe ik deze kan openen zodat ik auto's kan modden? Toegevoegd: Ik heb trouwens wel overal gezocht naar info, maar kon niks vinden. Als ik er overheen heb gelezen spijt me dat! Bewerkt: 18 juli 2008 door Wang-Cars Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 juli 2008 Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 Waarschijnlijk staat de 'Alleen lezen'-functie van je GTA San Andreas-map nog aan. Klik rechts op je map, kies 'Eigenschappen' en vink 'Alleen lezen' uit. Reageren
Wang-Cars Geplaatst: 18 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juli 2008 Daar had ik zelf ook al aangedacht. Hij geeft de foutmelding dat ie het DIR bestand niet kan vinden. Iemand een idee? Reageren
Donwell Geplaatst: 19 juli 2008 Rapport Geplaatst: 19 juli 2008 Open je het bestand wel met de tool die ervoor bestemd is, de IMGTool? Overigens, het vinkje met Alleen lezen wordt vaak terug aangevinkt. Vink hem uit bij de hoofd map die zich in de map Rockstar Games bevind, druk op 'Toepassen' en kies de mogelijkheid Toepassen op alle submappen en bestanden. Hierna zal hij gewoon moeten werken, ongeacht hij staat aangevinkt of niet. Reageren
Wang-Cars Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2008 (bewerkt) Ik open hem inderdaad met de IMG Tool. Maar hij vinkt steeds terug en geeft nog steeds de foutmelding Unable to find DIR File. Raar... Bewerkt: 19 juli 2008 door Wang-Cars Reageren
Ghost_Rider Geplaatst: 19 juli 2008 Rapport Geplaatst: 19 juli 2008 Probeer eens gta3.img na het bureaublad te verplaatsen en dáár alleen lezen uit te schakelen. Bij de meeste mensen kunnen ze gewoon dingen toevoegen dus misschien jij ook. Als je hebt toegevoegd moet je het bestand weer terug zetten in de models map. Reageren
Wang-Cars Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2008 Nee, hij geeft nog steeds de fout: Unable to find DIR File. Terwijl ik hem wel open met IMG Tool. Raar. Reageren
.Timothy Geplaatst: 19 juli 2008 Rapport Geplaatst: 19 juli 2008 Een probleem wat me nu te binnen schiet, is dat je meerdere gebruikersaccounts hebt. Waarschijnlijk is er iets ingesteld waardoor je bepaalde machtigingen niet hebt, en IMG Tool dan automatisch ook niet. Als je op een niet-administrator account zit, raad ik je aan eens op een administrator-account in te loggen. Hopen dat dit de oplossing is.. Reageren
Wang-Cars Geplaatst: 19 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2008 Is de oplossing ook niet, ik ben Administrator en tevens enige account op deze computer. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.