Ferre Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Reactie op je pb (ik kan het nu niet controleren, ik doe het uit mijn hoofd): 1. Met de upload functie kun je volgens mij allerlei bestanden uploaden. Anders raad ik RapidShare of MegaUpload aan. Even zoeken in het admin menu. 2. Je kunt een pagina instellen die je ziet als je op de frontpage komt. Dit moet bij Options als ik het goed heb. Het is even zoeken. 3. Ik ben niet zo'n held in plugins. De kalender functie werkte bij mij ook nooit goed. Een paar chille plugins zijn de Wordpress.com stats (API key nodig, kun je opvragen) en Lightbox (super mooi systeem). Veel plezier met je blog, en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel. Reageren
gammie_ Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 (bewerkt) Reactie op je pb (ik kan het nu niet controleren, ik doe het uit mijn hoofd):1. Met de upload functie kun je volgens mij allerlei bestanden uploaden. Anders raad ik RapidShare of MegaUpload aan. Even zoeken in het admin menu. Ik heb er al naar gezogd, maar kan het als nog niet vinden... Ik zie namelijk nergens ''upload'' of iets wat erop lijkt. Als ik via RapidShare mijn bestand (trainer) upload voor Mafia, dan heb ik onder ''schrijven'' van ''bericht'' of ''pagina'' een Link, dan krijg ik net als op het Gtaforum een Url balkje, ik heb dus geprobeerd daar de link van mijn download van Rapidshare in te zetten, maar vervolgens komt hij niet in mijn bericht of alleen de lange url code... 2. Je kunt een pagina instellen die je ziet als je op de frontpage komt. Dit moet bij Options als ik het goed heb. Het is even zoeken. Ik heb alleen bij ''settings'' > Lezen: ''Front page displays'' gezien, daar kan ik dan een rondje zetten in: ''je laatste berichten'' en in ''Een statische pagina'', dan kan ik kiezen uit de volgorde van mijn pagina's (ook handig trouwens hoor ) alleen wil ik mijn ''berichten'' op de hoofdpagina (of hoe je het noemen wilt) in een andere volgorde, maar die optie kan ik niet vinden...3. Ik ben niet zo'n held in plugins. De kalender functie werkte bij mij ook nooit goed. Een paar chille plugins zijn de Wordpress.com stats (API key nodig, kun je opvragen) en Lightbox (super mooi systeem). Ik heb een Lightbox gevonden, alleen zijn er verschillende downloads. Tevens weet ik ook niet waar ik die download dan zou moeten plaatsen, of gaat dat automatisch? Bewerkt: 21 juli 2008 door Global Reageren
Ferre Geplaatst: 22 juli 2008 Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 (bewerkt) Reactie op je pb (ik kan het nu niet controleren, ik doe het uit mijn hoofd):1. Met de upload functie kun je volgens mij allerlei bestanden uploaden. Anders raad ik RapidShare of MegaUpload aan. Even zoeken in het admin menu. Ik heb er al naar gezogd, maar kan het als nog niet vinden... Ik zie namelijk nergens ''upload'' of iets wat erop lijkt. Als ik via RapidShare mijn bestand (trainer) upload voor Mafia, dan heb ik onder ''schrijven'' van ''bericht'' of ''pagina'' een Link, dan krijg ik net als op het Gtaforum een Url balkje, ik heb dus geprobeerd daar de link van mijn download van Rapidshare in te zetten, maar vervolgens komt hij niet in mijn bericht of alleen de lange url code... Uuuh wtf? Doe gewoon insert link. 2. Je kunt een pagina instellen die je ziet als je op de frontpage komt. Dit moet bij Options als ik het goed heb. Het is even zoeken. Ik heb alleen bij ''settings'' > Lezen: ''Front page displays'' gezien, daar kan ik dan een rondje zetten in: ''je laatste berichten'' en in ''Een statische pagina'', dan kan ik kiezen uit de volgorde van mijn pagina's (ook handig trouwens hoor ) alleen wil ik mijn ''berichten'' op de hoofdpagina (of hoe je het noemen wilt) in een andere volgorde, maar die optie kan ik niet vinden... Ik weet niet wat je wilt, maar als het niet kan dan kan het niet. 3. Ik ben niet zo'n held in plugins. De kalender functie werkte bij mij ook nooit goed. Een paar chille plugins zijn de Wordpress.com stats (API key nodig, kun je opvragen) en Lightbox (super mooi systeem). Ik heb een Lightbox gevonden, alleen zijn er verschillende downloads. Tevens weet ik ook niet waar ik die download dan zou moeten plaatsen, of gaat dat automatisch? Ga bij je FTP naar je wordtpress map en dan wp-content/plugins/ en upload het. Activeer hem daarna in het admin menu. Bewerkt: 22 juli 2008 door Ferre Reageren
gammie_ Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 (bewerkt) Laat ik het proberen met wat screens. Misschien snap je zo beter wat ik precies bedoel. Uuuh wtf? Doe gewoon insert link. Als ik op ''My Dashboard'' menu ben en klik op Schrijven kan ik naar: ''pagina'' of ''bericht'' gaan. hier zie je bij pijltje 1 dat ik een link wil invoeren (aangezien er nergens ''upload'' staat) bij pijltje 2 kan ik dus mijn url invoeren. Als ik dat doe komt hij niet in mijn geschreven bericht/pagina te staan. Maar komt hij er op deze manier in te staan: ''http://rapidshare.com/files/131432702/mafiacitylihtr.rar.html?killcode=1830956147700769405''. Of helemaal niet... Ik weet niet wat je wilt, maar als het niet kan dan kan het niet. als ik mijn hoofdpagina probeer te ''rangschikken'' ga ik naar ''settings'': dan kom ik hier uit: Maar je ziet nu verschillende onderwerpen, maar die zijn van mijn verschillende ''pagina's''. Terwijl als je op mijn blog komt, ben je nog niet op een pagina (want die verwijzen je weer door), maar dat valt onder ''berichten'' Kijk, dit is als je op mijn blog komt. Dan krijg je dit in de screen boven je te zien. Als je kijkt naar pijltje 1 zie je ''pagina's'', maar ik wil de indeling van pijltje 2 veranderen... Als je namelijk op mijn blog naar onder scrolt, kom je bij een ''welkoms bericht'' en die wil ik boven ''inleiding'' hebben staan. Maar omdat ik de inleiding pas later heb geschreven komt deze automatisch helemaal boven aan te staan. Bewerkt: 22 juli 2008 door Global Reageren
.Timothy Geplaatst: 22 juli 2008 Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 Als ik het zo bekijk, gaat dat op dezelfde manier als hier op het forum, met BBCodes (dit vermoeden krijg ik, en dit wordt ook wel eens gebruikt door blogs). Waarschijnlijk gebruik jij de volgende code: [url]link[/url] terwijl je deze moet gebruiken: [url=link]tekst[/url] Dan zal er inderdaad in plaats van de link, een tekst komen te staan. Over het probleem als je de volgorde wilt wijzigen, dat zal denk ik komen door het feit dat de items automatisch op datum worden gerangschikt. Ik ben geen kenner van blogs, maar dit zal denk ik met dit systeem niet gewijzigd kunnen worden (zo in ieder geval niet). Reageren
gammie_ Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 Als ik het zo bekijk, gaat dat op dezelfde manier als hier op het forum, met BBCodes (dit vermoeden krijg ik, en dit wordt ook wel eens gebruikt door blogs). Waarschijnlijk gebruik jij de volgende code: [url]link[/url] terwijl je deze moet gebruiken: [url=link]tekst[/url] Dan zal er inderdaad in plaats van de link, een tekst komen te staan. ik heb al verschillende manieren geprobeerd. Zo ook die jij aangeeft, ik krijg dan weer hetzelfde: Of ik nou [url]link[/url] invoer of [url=link]tekst[/url] Maar die blog maakt zelf een soort code met <a> en nog van alles, heel ingewikkeld vind ik zelf. Dus ook als ik mijn link in het balkje plak en ''bewaar'' kies, zonder er aan te prutsen krijg ik het nog.... Over het probleem als je de volgorde wilt wijzigen, dat zal denk ik komen door het feit dat de items automatisch op datum worden gerangschikt. Ik ben geen kenner van blogs, maar dit zal denk ik met dit systeem niet gewijzigd kunnen worden (zo in ieder geval niet). Ik ga daar nog even naar kijken, maar anders is het wel erg jammer. Reageren
.Timothy Geplaatst: 22 juli 2008 Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 Dan werkt 't dus niet met BBCodes, <a> is namelijk HTML... In feite zou een goede HTML-link zo eruit zien (dit is een héél simpel voorbeeld, met alleen de vereiste attribuut): <a href="link">tekst</a> Aangezien je het net fout deed, op de plaats van 'link' moet je de URL zetten, en op de plaats van 'tekst' zet je de tekst die er moet komen te staan.. Reageren
Ferre Geplaatst: 22 juli 2008 Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 Dan werkt 't dus niet met BBCodes, <a> is namelijk HTML... In feite zou een goede HTML-link zo eruit zien (dit is een héél simpel voorbeeld, met alleen de vereiste attribuut): <a href="link">tekst</a> Aangezien je het net fout deed, op de plaats van 'link' moet je de URL zetten, en op de plaats van 'tekst' zet je de tekst die er moet komen te staan.. Dan moet je wel de html editor gebruiken, net als op je screenshots. Btw, je gebruikt Wordpress.com, daar kun je ook niks uploaden. Als je Wordpress hebt voor een eigen host kun je veel meer, en werkt het makkelijker. Reageren
gammie_ Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 (bewerkt) Dan werkt 't dus niet met BBCodes, <a> is namelijk HTML... In feite zou een goede HTML-link zo eruit zien (dit is een héél simpel voorbeeld, met alleen de vereiste attribuut): <a href="link">tekst</a> Aangezien je het net fout deed, op de plaats van 'link' moet je de URL zetten, en op de plaats van 'tekst' zet je de tekst die er moet komen te staan.. Dan moet je wel de html editor gebruiken, net als op je screenshots. Btw, je gebruikt Wordpress.com, daar kun je ook niks uploaden. Als je Wordpress hebt voor een eigen host kun je veel meer, en werkt het makkelijker. ... Vandaar dus. Maar dat wordpress bestandje die ik gedownload heb, snap ik totaal niet. Totdat iemand mij een link gaf, waarvan alles al geïnstalleerd was. Maar ik heb dus alsnog iets waar ik veelste weinig mee kan, naar mijn wensen... Trouwens heb ik die upload functie dan wel als ik Wordpress download en installeer? Ik heb op pagina 1 van dit topic al verschillende vragen over het installeren gesteld, maar nooit echt wijzer van geworden, of ik kan er gewoon geen fluit van Edit: het is met de HTML link wel gelukt Bewerkt: 22 juli 2008 door Global Reageren
Ferre Geplaatst: 23 juli 2008 Rapport Geplaatst: 23 juli 2008 Je moet een eigen host hebben waar je toegang kunt hebben met een FTP programma. Daar moet je alle bestanden uploaden. In de readme staat alles goed beschreven, je moet alleen wel je databasegegevens hebben. Ik heb daar verder ook weinig verstand van. In de Master Tutorial List staan veel handige topics. Reageren
gammie_ Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juli 2008 (bewerkt) Je moet een eigen host hebben waar je toegang kunt hebben met een FTP programma. Daar moet je alle bestanden uploaden. In de readme staat alles goed beschreven, je moet alleen wel je databasegegevens hebben. Ik heb daar verder ook weinig verstand van. In de Master Tutorial List staan veel handige topics. Wordt deze ''uitgebreide Blog'' dan vervangen met wat ik nu heb? Of moet ik dan weer alles opnieuw opbouwen en een nieuwe ''domeinnaam'' bedenken? Anders begin ik er denk ik niet aan, nu ik de HTML link snap, lukt het me ook wel aardig naar m'n wensen. PS: Kan ik nu die ''plugins'' ook niet gebruiken? Bewerkt: 23 juli 2008 door Global Reageren
Ferre Geplaatst: 25 juli 2008 Rapport Geplaatst: 25 juli 2008 Als je een eigen host hebt (en domein) dan kun je waarschijnlijk ook je Wordpress.com instellingen importeren. Je hebt met een eigen host geen beperkingen meer waardoor je veel meer kunt. Plugins werken dan wel. Reageren
timwing Geplaatst: 20 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2008 Al naar een paar simpele html tutorials gezocht? Zo heb ik in een dag een goede site geleerd en gemaakt! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.