Jump to content

GeForce 4 videokaart

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe videokaart nodig voor een spel en daar heb ik minimaal GeForce 3 voor nodig. Om er zeker van te zijn dat ik geen problemen krijg wil ik een GeForce 4 kopen. Ik heb gezien dat er veel verschillende versies zijn en ik wil graag weten welke de beste is. Hij moet minimaal 64MB zijn, maar 128MB zou mooi zijn :) . Ik ben ook benieuwd hoeveel zo'n GeForce 4 kaart ongeveer kost. En waar kan ik zo'n ding kopen :clown: ?

Alvast bedankt! :cya:

Bewerkt: door DdJDean
Geplaatst:

Hallo DdjDean,

Ligt er natuurlijk wel aan, of je deze kaart zelf in je computer kan zetten. Anders kun je het beste dit door een expert laten doen. Als dat laatste zo is zou ik gewoon je pc even naar een computer zaak brengen, die kunnen je tevens ook meteen goede raad geven voor een goede videokaart ;) Als je het zelf kan en wil doen, kun je bijv. op Alternate kijken, dit is een online website waar je van alles op het gebied van hardware/software voor o.a. je pc kan kopen. Ik heb zelf even voor je gekeken en dit leek mij wel wel een redelijk goeie: Alternate.nl/GeForce 6200, deze beschikt over 256 MB voor 39 euro (en krijgt een hoge recensie).

Geplaatst:

Ik zou ook iets meer geld uitgeven voor een 6/7 serie, want dan heb je weer een spel die Geforce 5 nodig heeft, en dan moet je weer een andere videokaart kopen, dus denk dat je een iets betere kunt kopen, uiteindelijk is die 4serie ook weer oud(dat is ie al), want de 6 serie begint nu uit te sterven met de huidige games.

Later,

Geplaatst:

Ik had een Nvidea geforce 440 FX in mn oude PC Ik raad hem TOTAAL NIET AAN! , Je lagt als de ****** met mta , En hij kan geen eens BattleField 2 aan neem een Nvidea Geforce 7200/7300 voor 40 euros bij de PCX :)

Geplaatst:

Ik heb een nVidia GeForce 4 MX 440. Als ik binnenkort een nieuwe ga kopen, mag je mijn oude wel hebben. xD

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

haha een 4 serie die ken je voor 10 euro krijgen. Als ik jou was zou ik veel meer geld aan een kaart besteden.

Geplaatst:

Jullie raden hem wel een 7 serie e.d. aan,maar wat voor pc heeft hij? Als hij een pentium 3 op 800mhz o.i.d. heeft zou het geen enkel nut hebben en zou misschien een GeForce 4 nog te snel zijn.

Geplaatst:
Jullie raden hem wel een 7 serie e.d. aan,maar wat voor pc heeft hij? Als hij een pentium 3 op 800mhz o.i.d. heeft zou het geen enkel nut hebben en zou misschien een GeForce 4 nog te snel zijn.

Ik had een PC met 450 mhz 384 MB ram, en de Nvidea Geforce 5200 FX werkte er zonder problemen op, Als je maar een AGP slot hebt zou de Nvidea Geforce 440 MX er zonder problemen er inpassen hoor!, Voor de Nvidea Geforce 7300 GX (die ik heb) heb je een PCI-E slot nodig, dus voor je een Videokaart aanschaft kun je beter eerst kijken wat voor slot je hebt,

Succes,

Groeten wrieh :)

Geplaatst:

Het werkt wel,maar geeft het performance winst? Een kaart zoals de7300gt zou in een 800mhz pentium 3 pc ongeveer even snel zijn als een geforce 4 serie.

Geplaatst:
Het werkt wel,maar geeft het performance winst? Een kaart zoals de7300gt zou in een 800mhz pentium 3 pc ongeveer even snel zijn als een geforce 4 serie.

Dit is niet waar!

Een nvidea geforce 440 MX kan maximaal een resolutie van 1024 x 860 aan! een Nvidea geforce 1280 x 1024 daar zit toch duidelijk verschil in?

Geplaatst:

Daar zit inderdaad verschil in,maar beide kaarten zijn te sloom om op die resolutie te kunnen gamen. Daarnaast is het misschien mogelijk met driver updates om die resolutie te halen op de geforce 4 serie.

Geplaatst:

Ik had een PC met 450 mhz 384 MB ram, en de Nvidea Geforce 5200 FX werkte er zonder problemen op, Als je maar een AGP slot hebt zou de Nvidea Geforce 440 MX er zonder problemen er inpassen hoor!, Voor de Nvidea Geforce 7300 GX (die ik heb) heb je een PCI-E slot nodig, dus voor je een Videokaart aanschaft kun je beter eerst kijken wat voor slot je hebt,

Succes,

Groeten wrieh :)

Dit is niet altijd zo,

Ik heb een 7600GS, 256mb en die heeft een AGP 8x aansluiting.

Geplaatst:

Ik bedoel dat hij beter eerst kan kijken wat voor slot hij heeft, Straks koopt hij een AGP Kaart en heeft hij een PCI-E slot ;)

Geplaatst:

Dit is niet altijd zo,

Ik heb een 7600GS, 256mb en die heeft een AGP 8x aansluiting.

ten eerst AGP hoor PCI-E slot te zijn agp heb je neit in 2x 4x 8x en 16x

en als je van plan ben om gta 4 op je pc te gaan spelen koop dan een 8serie houw je moederbord en cpu ff in de gaten welke kaarten ze ondersteun wilt nog wel is fout gaan

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...