Timske Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Oke, ten eerste wat is de code van groen, moet je dan [green] ofso doen of een bepaalde code? En ten tweede hoe doe ik een script toevoegen aan me server, het blijft nog altijd een beetje onduidelijk.. Reageren
.Timothy Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 (bewerkt) Om een kleur te doen, moet je deze eerst definiëren. Zet bovenaan je code: #define COLOR_GREEN 0xkleurcode Op de plaats van 'kleurcode' zet je vanzelfsprekend de kleurcode, in dit geval 00FF00AA. Een script toevoegen is simpel. Plaats het filterscript in de map 'filterscripts', of een gamemode in de map 'gamemodes'. Open 'server.cfg' en zet achter 'filterscripts' de naam van je filterscript, of achter 'gamemodes' de naam van je gamemode. Verder raad ik je aan eens deze tutorial door te lezen, want dit zijn echt heel makkelijke, belangrijke en toch basis dingen.. Bewerkt: 21 juli 2008 door VWO-er Reageren
Big Boss Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 (bewerkt) Om kleuren toe te voegen aan je script: zet bij de defines: #define COLOR_GREEN 0x008000AA Nu kan je er overal gebruik van maken. bv. SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string); Kijk anders hier voor een lijst met kleurcodes. Je moet de RGB nemen en dan invullen: 0xRRGGBBAA AA maakt de kleur zichtbaar, terwijl FF hem juist helemaal onzichtbaar maakt. Om een script toe te voegen aan je server, open de server.cfg. Zet daar achter gamemode0 de naam van je gamemode. Sla op en klaar! Edit: VWO-er was me voor, maar helaas wel een beetje verkeerd wat zijn script code betreft. Bewerkt: 21 juli 2008 door Big Boss Reageren
Timske Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 (bewerkt) Hier is mijn code, command is /Battlefield kan iemand kleur groen bij Tekst Kleur doen? EDIT: Code weggehaald, waarom: hij trok helemaal uit naar rechts! Bewerkt: 21 juli 2008 door Timske Reageren
Big Boss Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Tsjone jonge, ooit van 'Return' gehoord. Je rekt heel het forum uit. if(strcmp("/battlefield", cmdtext, true) == 0) { if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetPlayerPos(playerid, -1079.99, 1061.58, 1343.04); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent geteleporteerd!"); } else if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { new vid; vid = GetPlayerVehicleID(playerid); SetVehiclePos(vid, -1079.99, 1061.58, 1343.04); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent geteleporteerd!"); } return 1; } Reageren
Timske Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Tsjone jonge, ooit van 'Return' gehoord. Je rekt heel het forum uit. if(strcmp("/battlefield", cmdtext, true) == 0) { if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetPlayerPos(playerid, -1079.99, 1061.58, 1343.04); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent geteleporteerd!"); } else if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { new vid; vid = GetPlayerVehicleID(playerid); SetVehiclePos(vid, -1079.99, 1061.58, 1343.04); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent geteleporteerd!"); } return 1; } Bedankt en btw ik deed in codebox lukt altijd op deze keer na Moet ik die met pawno toevoegen? Reageren
Big Boss Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Inderdaad. Plak de hele code tussen OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { en return 0; } Reageren
Timske Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp("/battlefield", cmdtext, true) == 0) { if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { SetPlayerPos(playerid, -1079.99, 1061.58, 1343.04); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent geteleporteerd!"); } else if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) { new vid; vid = GetPlayerVehicleID(playerid); SetVehiclePos(vid, -1079.99, 1061.58, 1343.04); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent geteleporteerd!"); } return 1; } return 0; } Dit heb ik nu, gewoon in Pawno > New onderaan de code intypen? Reageren
Timske Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Ik heb het in Pawn opgeslagen als battlefield.pwn maar ik typ ingame /battlefield en ihj doet het niet.. Reageren
.Timothy Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Volgens mij doe je het telkens verkeerd, want je include je gamemode niet (dat vermoeden krijg ik). Lees mijn post nog eens door: Een script toevoegen is simpel. Plaats het filterscript in de map 'filterscripts', of een gamemode in de map 'gamemodes'. Open 'server.cfg' en zet achter 'filterscripts' de naam van je filterscript, of achter 'gamemodes' de naam van je gamemode. Reageren
Timske Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 (bewerkt) Hoezo, ben een beginner gisteren begonnen gamemode0 lvdm 1 filterscripts adminspec vactions EDIT: Dit zijn mijn dingen, wa moet ik dan er van maken Bewerkt: 21 juli 2008 door Timske Reageren
Big Boss Geplaatst: 21 juli 2008 Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Eerst en vooral sla je je script (of toch in ieder geval de AMX) op in de map gamemodes. Dan verander je in server.cfg: gamemode0 lvdm in gamemode0 battlefield Vergeet ook niet te compileren! Anders doet hij het gewoon niet! Lees dit nog even door: Nu laat ik zien hoe je je eigen server aan kan zetten. Eerst moeten we het script compilen (met knop 8 of 9) of sneltoets F5. Eerst vraagt hij om het script een bestandsnaam te geven. Laten we voor de duidelijk het script de toepasselijke naam van ‘mijnscript’ geven Als je op ‘opslaan’ hebt geklikt, wordt er een pop-up geopend. Als er errors zijn, dan worden die hier weergegeven. Zijn er géén errors, dan staat er in de pop-up: Pawn compiler 3.0.3367 Copyright © 1997-2005, ITB CompuPhase (Of iets dergelijks) Sluit de pop-up. Nu staat er ook onderin beeld File ‘mijnscript.pwn’ has been compiled to ‘mijnscript.amx’. Reageren
Timske Geplaatst: 21 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2008 Eerst en vooral sla je je script (of toch in ieder geval de AMX) op in de map gamemodes. Dan verander je in server.cfg: gamemode0 lvdm in gamemode0 battlefield Vergeet ook niet te compileren! Anders doet hij het gewoon niet! Lees dit nog even door: Nu laat ik zien hoe je je eigen server aan kan zetten. Eerst moeten we het script compilen (met knop 8 of 9) of sneltoets F5. Eerst vraagt hij om het script een bestandsnaam te geven. Laten we voor de duidelijk het script de toepasselijke naam van ‘mijnscript’ geven Als je op ‘opslaan’ hebt geklikt, wordt er een pop-up geopend. Als er errors zijn, dan worden die hier weergegeven. Zijn er géén errors, dan staat er in de pop-up: Pawn compiler 3.0.3367 Copyright © 1997-2005, ITB CompuPhase (Of iets dergelijks) Sluit de pop-up. Nu staat er ook onderin beeld File ‘mijnscript.pwn’ has been compiled to ‘mijnscript.amx’. ALs ik het opsla als mijnscript en dan opslaan klik F5 klik start er een server en staat er connecting to :7777 Reageren
Ophion Geplaatst: 22 juli 2008 Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 1. Bekijk je samp.log als je server niet open blijft staan. ( bericht helemaal onderaan ) 2. als daar iets staat wat op een error duidt, post het hier. 3. Weet je ZEKER dat de mijnscript.amx in de gamemodes folder staat? Reageren
Timske Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 Ik kap er denk ik mee, want ik snap het maar niet Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.