Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een vraagje over CLEO3 scripten in Sanny Builder 3.0.3. Is CLEO3-taal hetzelfde als SCM-taal?

Geplaatst:

Niet helemaal, het is wel SCM'en, maar je moet bepaalde dingen voor SCM begrijpen die voor CLEO3 niet nodig zijn. Naar mijn mening is CLEO dan ook makkelijker dan SCM. Tevens zijn er bepaalde opcodes die alleen voor CLEO gelden, en dat niet kan bij SCM. Ook zijn CLEO allemaal aparte bestandjes, terwijl SCM maar één bestandje is. De taal is hetzelfde, er zijn alleen wat andere opcodes (sommige nieuw, sommige in de plaats van anderen), maar bepaalde structuren (zoals het idee van "threads"), hoef je niet te begrijpen bij CLEO en wel voor SCM.

Geplaatst:

Ik heb laatst geprobeert mijn SuperStart Mod te converteren naar CLEO3. Helemaal opnieuw gescript, in m'n cleo map gedaan. San Andreas klaar met laden, BOEM

gta_sa.exe reageert niet meer...

De goede macht van CLEO3 :schater:

Geplaatst:

Zoals ik al zei, zijn er wel verschillen, zoals dat je van CLEO voor elke thread een apart bestand moet hebben (in SCM is het allemaal samen), en bepaalde opcodes moet je veranderen (create_thread en end_thread zijn de belangrijkste). Het valt wel te converteren, maar je moet dan met allerlei factoren rekening houden.

Ik geloof ook dat globale variabelen niet altijd even goed gaan in CLEO.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...