GTA Monster Geplaatst: 22 juli 2008 Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 Ik heb een vraagje over CLEO3 scripten in Sanny Builder 3.0.3. Is CLEO3-taal hetzelfde als SCM-taal? Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 22 juli 2008 Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 Niet helemaal, het is wel SCM'en, maar je moet bepaalde dingen voor SCM begrijpen die voor CLEO3 niet nodig zijn. Naar mijn mening is CLEO dan ook makkelijker dan SCM. Tevens zijn er bepaalde opcodes die alleen voor CLEO gelden, en dat niet kan bij SCM. Ook zijn CLEO allemaal aparte bestandjes, terwijl SCM maar één bestandje is. De taal is hetzelfde, er zijn alleen wat andere opcodes (sommige nieuw, sommige in de plaats van anderen), maar bepaalde structuren (zoals het idee van "threads"), hoef je niet te begrijpen bij CLEO en wel voor SCM. Reageren
GTA Monster Geplaatst: 22 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 Ik heb laatst geprobeert mijn SuperStart Mod te converteren naar CLEO3. Helemaal opnieuw gescript, in m'n cleo map gedaan. San Andreas klaar met laden, BOEM gta_sa.exe reageert niet meer... De goede macht van CLEO3 Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 22 juli 2008 Rapport Geplaatst: 22 juli 2008 Zoals ik al zei, zijn er wel verschillen, zoals dat je van CLEO voor elke thread een apart bestand moet hebben (in SCM is het allemaal samen), en bepaalde opcodes moet je veranderen (create_thread en end_thread zijn de belangrijkste). Het valt wel te converteren, maar je moet dan met allerlei factoren rekening houden. Ik geloof ook dat globale variabelen niet altijd even goed gaan in CLEO. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.