Jump to content

GeForce 8800 GTS / Geforce 9800 GX2


Jorair

Recommended Posts

Ik ga een nieuwe pc kopen, en ik zou graag de beste grafische kaart die er beschikbaar is in mijn pc willen hebben.

Maar welke grafische kaart is de beste, de 8800 GTS of de 9800 GX2.

Want de 9800 GX2 is van de nieuwste serie, maar de 8800 GTS is duurder.

Weet iemand soms welke de beste grafische kaart op lange termijn is? En welke de beste is op dit moment?

Dank je

Jorair

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

Maar welke gts heb je het over? De 320/640mb of de 512 mb?

De 8800 GTS in het algemeen :Y .

Wat betekent 320/640 eigenlijk precies :$ .

Dat is het geheugen van een videokaart. Maar dat zeg eigenlijk maar weinig, er zijn dingen die belangrijker zijn. Groot voordeel bij de 9800GX2 is dat je een dual core videokaart hebt en daardoor is 'ie een stuk sneller als de rest. De 8800 GTS is een super kaart, maar met oog op de toekomst is de 9800 beter omdat die nieuwer en sneller is. Maar het is maar net wat je er aan uit wil geven, met allebei de kaarten kan je in ieder geval een hele tijd vooruit en de meest recente games (bijvoorbeeld Racedriver GRiD) gewoon op de hoogste instellingen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar welke gts heb je het over? De 320/640mb of de 512 mb?

De 8800 GTS in het algemeen :Y .

Wat betekent 320/640 eigenlijk precies :$ .

De hoeveelheid gehuigen.

Er zijn 2 series 8800gts!

De eerste is gelaunched in november 2006 met net als de 8800gtx en 8800 ultra een g80 core met 320/640 mb.

De tweede is gelaunched in december 2008 met de net als de 8800gt een g92 core en 512 mb.

Nu zul je waarschanlijk denken dat de 640 mb versie het snelst is maar dan is niet zo.

De snelste is de 512 mb g92,gevolgd door de 640 mb g80 en iets lager(scheelt haast niks) de 320 mb g80.

Edit: Ik weet niet hoe duur die 9800gx2 was maar ook 2 goede voor hun prijs zijn de ati hd4850 en hd4870.

Bewerkt: door phantom
Link to comment
Delen op andere websites

Je vraagt welken van die twee het snelste is, wat de 9800 GX2 is. Maar daarbij zeg je ook dat je de snelste kaart die er uit is wilt. De prijs/prestatie koning is de HD 4850 die voor amper 150 euro over de toonbank gaat en zich heel goed kan meten met de 9800GTX die bijna 50 euro duurder is. Zijn grootere broertje, de HD 4870 is ongeveer 200 euro en die is nu ook een hele aantrekkelijke kaart. Die in CF en je zit gebakken!

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt er trouwens ook welke versie je htb bijvoorbeeld Bij xfx wordt aangegeven dat de videokaarten van de 9 series 90 % sterker zijn dan alle 8 series,,

dus ik zal tog voor de 9 series gaan.

heb zelf een XFX 9600GT XXX Alpha dog edition gehaald, en werkt heerlijk, alle games gaan bij mij op Extra High met resolutie van 1600 x 1200

^^

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt niet uit van welk merk je een HD48xx haalt, het is gewoon de prijs-prestatiekoning van het moment. Praktisch elke benchmark die je op internet kan vinden onderbouwt dat. Als ik over een klein maandje een PC ga bestellen stop ik er ook een HD4850 in!

Link to comment
Delen op andere websites

@The Distortion

Dat is gewoon gelul. Een 9800gtx is in veel gevallen zelfs trager dan de 8800gtx(door de 256 bit geheugenbus i.p.v. 384).

@gta-pilot

Een 9800gx2 is 2 8800gts'en met de g92 core.

@SamShine

Van sommige merken heb je factory overclocked modellen welke soms 10-15% sneller zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wat voor hardware word de rest van je pc?

Precies weet ik het nog niet, maar allesinds:

-Quad Core Q6600

-4gb Ram

-250/500 gb harde schijf

-Tv Tunerkaart

- aangepaste voeding en moederbord.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je met reso resolutie bedoeld, dat zou ik nog niet weten.

Ik heb nu een 17 inch scherm en ik speel mijn games op verschillende resoluties.

Battlefield speel ik bijvoorbeeld nog op 800 * 600, omdat dat makkelijker is bij BF vind ik.

FSX speel ik darentegen op 1280 * 1024

Maar ik ga een 20 of 22 inch scherm aanschaffen.

(kent er iemand nog misschien een mooie 'Clear Acrylic Computer Case'?)

Bewerkt: door Jorair
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...