Loewie Geplaatst: 23 juli 2008 Rapport Geplaatst: 23 juli 2008 Ik een vraagje, hoe kan ik doen da ge maar 1 keer kunt spawne? Reageren
.Timothy Geplaatst: 23 juli 2008 Rapport Geplaatst: 23 juli 2008 Volgens mij kun je bij de 'OnPlayerDeath' een variabele de warde '0' toekennen, bij 'OnGameModeInit' hem op '1' zetten, en bij 'OnPlayerRequestSpawn' vragen of de variabele '1' is. Simpel, maar lijkt me dat 't werkt Reageren
Big Boss Geplaatst: 23 juli 2008 Rapport Geplaatst: 23 juli 2008 new IsPlayerAlive[playerid]; public OnGameModeInit() // Als de game start ... { IsPlayerAlive[playerid] = 1; // zet de speler "levend" return 1; } public OnPlayerDeath() // als de speler dood gaat ... { IsPlayerAlive[playerid] = 0; // zet de speler "dood" ForceClassSelection(playerid); // forceer de speler terug naar de class selectie return 1; } public OnPlayerRequestSpawn(playerid) // Als de speler wil spawnen ... { if(IsPlayerAlive[playerid] == 1) // Als de speler levend is ... { SpawnPlayer(playerid); // spawn de speler } else //als de speler dood is ... { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je kan niet meer als 1 keer spawnen!"); // zend hem een bericht ForceClassSelection(playerid); // en forceer terug naar de class selectie } return 1; } Zoiets denk ik. Reageren
Loewie Geplaatst: 23 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juli 2008 ok, bedankt zal is teste Reageren
Sandra Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 ok, bedankt zal is teste Ik kan je nu al vertellen dat het niet zal werken Je krijgt sowieso al een "Undefined symbol: "playerid""-error De OnGamemodeInit-callback heeft geen 'playerid' parameter omdat er op dat moment nooit spelers aanwezig kunnen zijn. Je kan de code, "IsPlayerAlive[playerid] = 1;", beter bij je OnPlayerConnect-callback zetten Reageren
Ophion Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 (bewerkt) Of je doet bij de new dit: new IsPlayerAlive[MAX_PLAYERS] = 1; Bewerkt: 24 juli 2008 door jovu123 Reageren
Loewie Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 ok, bedankt zal is teste Ik kan je nu al vertellen dat het niet zal werken Je krijgt sowieso al een "Undefined symbol: "playerid""-error De OnGamemodeInit-callback heeft geen 'playerid' parameter omdat er op dat moment nooit spelers aanwezig kunnen zijn. Je kan de code, "IsPlayerAlive[playerid] = 1;", beter bij je OnPlayerConnect-callback zetten Klopt ik had 3 errors maar zal is proberen wat jij zegt Reageren
Loewie Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 Nu heb ik 2 errors en bij jovu krijg ik ook errors Reageren
Big Boss Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 En mogen we ook weten wat die errors zijn? Reageren
Loewie Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 Ja, hier zijn de errors van Sandra: error 017: undefined symbol "playerid" error 009: invalid array size (negative, zero or out of bounds) en hier error van Jovu: error 017: undefined symbol "playerid" Reageren
Ophion Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 Je moet mijn code niet bij de OnGameModeInit kop zetten. Zet hem boven de forwards. Die van Sandra moet je er ook niet bij zetten omdat bij OnGameModeInit playerid niet aangegeven is. Reageren
Loewie Geplaatst: 24 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 Je moet mijn code niet bij de OnGameModeInit kop zetten.Zet hem boven de forwards. Die van Sandra moet je er ook niet bij zetten omdat bij OnGameModeInit playerid niet aangegeven is. Ja, heb ik gedaan Reageren
Big Boss Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 Weet je zeker dat je new IsPlayerAlive[playerid]; boven de regel #if defined FILTERSCRIPT hebt gezet? Reageren
Ophion Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 Weet je zeker dat je new IsPlayerAlive[playerid]; boven de regel #if defined FILTERSCRIPT hebt gezet? (even om fouten te voorkomen) Het moet: new IsPlayerAlive[MAX_PLAYERS]; zijn Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.