Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Volgens mij kun je bij de 'OnPlayerDeath' een variabele de warde '0' toekennen, bij 'OnGameModeInit' hem op '1' zetten, en bij 'OnPlayerRequestSpawn' vragen of de variabele '1' is. Simpel, maar lijkt me dat 't werkt :)

Geplaatst:

new IsPlayerAlive[playerid];

public OnGameModeInit() // Als de game start ...
{
IsPlayerAlive[playerid] = 1; // zet de speler "levend"
return 1;
}

public OnPlayerDeath() // als de speler dood gaat ...
{
IsPlayerAlive[playerid] = 0; // zet de speler "dood"
ForceClassSelection(playerid); // forceer de speler terug naar de class selectie
return 1;
}

public OnPlayerRequestSpawn(playerid) // Als de speler wil spawnen ...
{
if(IsPlayerAlive[playerid] == 1) // Als de speler levend is ...
{
	SpawnPlayer(playerid); // spawn de speler
}
else //als de speler dood is ...
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je kan niet meer als 1 keer spawnen!"); // zend hem een bericht
	ForceClassSelection(playerid); // en forceer terug naar de class selectie
}
return 1;
}

Zoiets denk ik.

Geplaatst:
ok, bedankt :tu: zal is teste

Ik kan je nu al vertellen dat het niet zal werken :puh:

Je krijgt sowieso al een "Undefined symbol: "playerid""-error ;)

De OnGamemodeInit-callback heeft geen 'playerid' parameter omdat er op dat moment nooit spelers aanwezig kunnen zijn.

Je kan de code, "IsPlayerAlive[playerid] = 1;", beter bij je OnPlayerConnect-callback zetten ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Of je doet bij de new dit:

new IsPlayerAlive[MAX_PLAYERS] = 1;

Bewerkt: door jovu123
Geplaatst:
ok, bedankt :tu: zal is teste

Ik kan je nu al vertellen dat het niet zal werken :puh:

Je krijgt sowieso al een "Undefined symbol: "playerid""-error ;)

De OnGamemodeInit-callback heeft geen 'playerid' parameter omdat er op dat moment nooit spelers aanwezig kunnen zijn.

Je kan de code, "IsPlayerAlive[playerid] = 1;", beter bij je OnPlayerConnect-callback zetten ;)

Klopt ik had 3 errors maar zal is proberen wat jij zegt

Geplaatst:

Ja, hier zijn de errors van Sandra: error 017: undefined symbol "playerid"

error 009: invalid array size (negative, zero or out of bounds)

en hier error van Jovu: error 017: undefined symbol "playerid"

Geplaatst:

Je moet mijn code niet bij de OnGameModeInit kop zetten.

Zet hem boven de forwards.

Die van Sandra moet je er ook niet bij zetten omdat bij OnGameModeInit playerid niet aangegeven is.

Geplaatst:
Je moet mijn code niet bij de OnGameModeInit kop zetten.

Zet hem boven de forwards.

Die van Sandra moet je er ook niet bij zetten omdat bij OnGameModeInit playerid niet aangegeven is.

Ja, heb ik gedaan :duh:

Geplaatst:
Weet je zeker dat je

new IsPlayerAlive[playerid];

boven de regel

#if defined FILTERSCRIPT

hebt gezet?

(even om fouten te voorkomen) Het moet:

new IsPlayerAlive[MAX_PLAYERS];

zijn

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...