L Geplaatst: 23 juli 2008 Rapport Geplaatst: 23 juli 2008 beste leden, Ik ben van plan een component kabel voor de psp te gaan kopen, zodat ik de tv kan spelen en ook op het beeldscherm van m'n pc. Maar ik heb van sommigen gehoord, dat het niet mogelijk is om de kabel op de computer aan te sluiten en vervolgens ook te spelen. Weet iemand hier meer over? Bij voorbaat dank, Léon-San Andreas Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 23 juli 2008 Rapport Geplaatst: 23 juli 2008 (bewerkt) Als je monitor de juiste aansluitingen heeft en de resolutie ondersteund kan het. Bewerkt: 23 juli 2008 door phantom Reageren
gammie_ Geplaatst: 23 juli 2008 Rapport Geplaatst: 23 juli 2008 (bewerkt) Precies, je monitor moet wel over de juiste aansluiting beschikken, dit noemt men een: ''componentingang''. Dus als jou beeldscherm van je computer deze aansluiting heeft: Dan kan het prima Bewerkt: 23 juli 2008 door Global Reageren
Flitskikker Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 Mijn vriend heeft een soort gelijke vraag. Zijn TV heeft drie ingangen: Rood - R Wit - L Geel - Video In Kan hij dan zijn PSP op de TV aansluiten zodat hij het beeld op de TV ziet en speelt op de PSP? Heb je daar een speciale kabel voor nodig? Alvast bedankt! Mvg, Flitskikker Reageren
gammie_ Geplaatst: 24 juli 2008 Rapport Geplaatst: 24 juli 2008 Mijn vriend heeft een soort gelijke vraag.Zijn TV heeft drie ingangen: Rood - R Wit - L Geel - Video In Kan hij dan zijn PSP op de TV aansluiten zodat hij het beeld op de TV ziet en speelt op de PSP? Heb je daar een speciale kabel voor nodig? Alvast bedankt! Mvg, Flitskikker Zo te zien heeft jou vriend een gewone tv (beeldbuis)? Als hij graag games wilt spelen, heeft hij een HDTV met Component AV-kabel aansluiting nodig. Als hij een gewone tv heeft, dan moet je de gewone AV-kabel hebben. Maar als ik het goed heb kun je dan alleen films/muziek afspelen en geen games. Het verschil zit met deze kabels in aantal snoeren/aansluiting, zo heeft een Component kabel 5 snoeren en een gewone AV kabel 3 snoeren. Of er ook kabels in omloop zijn waarmee je wel op een ''oude'' beeldbuis kunt game, dat weet ik helaas niet Reageren
L Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juli 2008 Precies, je monitor moet wel over de juiste aansluiting beschikken, dit noemt men een: ''componentingang''. Dus als jou beeldscherm van je computer deze aansluiting heeft: Dan kan het prima mijn beeldscherm heeft die aansluitingen niet, maar mijn computer wel, kan het dan ook? Ook heb ik andere kleuren: wit, rood en geel. Mijn componentkabel beschikt echter over 5 verschillende verbindingen, waar geen gele kleur bij zit. Reageren
gammie_ Geplaatst: 25 juli 2008 Rapport Geplaatst: 25 juli 2008 mijn beeldscherm heeft die aansluitingen niet, maar mijn computer wel, kan het dan ook? Ook heb ik andere kleuren: wit, rood en geel. Mijn componentkabel beschikt echter over 5 verschillende verbindingen, waar geen gele kleur bij zit. Hmmm, je kan het natuurlijk altijd even proberen via je computer. Ik zie dat jou kabel 5 aansluitingen heeft, dit is dus de ''componentkabel AV kabel'' deze is dus alleen geschikt voor HDTV's. De wit, rood en gele kleur zijn volgens mij voor de gewone AV kabel, dus ik betwijfel of het zo ook gaat lukken. Maar je kan het in iedergeval even proberen Reageren
L Geplaatst: 25 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juli 2008 Ik ken dat ik er nu uit ben: de kabel met 3 uiteinden is geschikt voor computers of normale tv's en de kabel met 5 uiteinden voor hdtv's of computers met een apart aangebouwd apparaatje? ik heb zowel op de tv als op de computer 3 ingangen, dus ik denk dat ik de verkeerde kabel heb gekocht. Weet iemand waar ik de kabel met 3 uiteinden kan kopen, want die heb ik tot op heden nergens kunnen vinden. bedankt. >>> Door Thundercover: Verplaatst naar Hardware.<<< Reageren
gammie_ Geplaatst: 25 juli 2008 Rapport Geplaatst: 25 juli 2008 In een eerdere post van mij, heb ik er wat over verteld: Zo te zien heeft jou vriend een gewone tv (beeldbuis)? Als hij graag games wilt spelen, heeft hij een HDTV met Component AV-kabel aansluiting nodig. Als hij een gewone tv heeft, dan moet je de gewone AV-kabel hebben. Maar als ik het goed heb kun je dan alleen films/muziek afspelen en geen games. Het verschil zit met deze kabels in aantal snoeren/aansluiting, zo heeft een Component kabel 5 snoeren en een gewone AV kabel 3 snoeren. Of er ook kabels in omloop zijn waarmee je wel op een ''oude'' beeldbuis kunt game, dat weet ik helaas niet. Kortom, je kunt op een gewone beeldbuis met 3 ingangen, alleen je films, foto's en muziek afspelen. Als je echt wil game heb je toch een HDTV nodig... Die dus wel een ''component AV-kabel'' aansluiting heeft. Reageren
Backsmash Geplaatst: 29 juli 2008 Rapport Geplaatst: 29 juli 2008 Of je koopt een omvormer. Dan kan je de hdtv plugjes aan de ene kant erin stoppen, aan de andere kant plaats je vga aansluiting van je monitor, je zet er stroom op en je kan spelen. Die heb ik wel al gezien, maar er is vast ook wel een omvormer om van HDTV naar Scart te gaan, en scart zal op de meeste tv's wel zitten. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.