Jump to content

Groot Probleem!

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Wij hebben 2 computertjes in deze huishouding. Alleen een zat écht helemaal onder stof. Dus wij hem uitblazen. Met de hogedruk (zeker niet slim hé?). Maar nou willen we alles weer aansluiten, en alles gaat goed, totdat we het beeldscherm aan moeten sluiten. We hebben de stekker er de hele tijd in en er weer uit gedaan, maar dat helpt niet. We krijgen maar geen beeld. Nou denken we dat de videokaart kapot is, maar ik weet het niet zeker. Weet iemand het? Ik wil écht heel graag de oplossing weten. Ik ben die gene echt dankbaar! :Y

Bedankt!

Geplaatst:

Heb je onderdelen van je pc aangeraakt bij het schoonmaken/uitblazen? Zo kan bijvoorbeeld de videokaart een tik hebben gehad. Ik weet niet met wat voor hogedruk(spuit?) jullie hebben gewerkt, maar dan moet de druk wel erg hoog hebben gelegen wil de de videokaart ernstige schade toe richten. Ik lees in je post dat je de stekker er steeds in en uit hebt gehaald, heb je het over de zwarte stekker? Die zorgt namelijk voor de stroom. Je hebt ook nog een blauwe die je met soort van pinnetjes aandraait op je videokaart, kijk ook nog even of deze goed vast zit.

Geplaatst:
Heb je onderdelen van je pc aangeraakt bij het schoonmaken/uitblazen? Zo kan bijvoorbeeld de videokaart een tik hebben gehad. Ik weet niet met wat voor hogedruk(spuit?) jullie hebben gewerkt, maar dan moet de druk wel erg hoog hebben gelegen wil de de videokaart ernstige schade toe richten. Ik lees in je post dat je de stekker er steeds in en uit hebt gehaald, heb je het over de zwarte stekker? Die zorgt namelijk voor de stroom. Je hebt ook nog een blauwe die je met soort van pinnetjes aandraait op je videokaart, kijk ook nog even of deze goed vast zit.

Jij bedoelt natuurlijk de vga aansluiting. Tegenwoordig zie je natuurlijk ook steets meer dvi en hdmi aansluitingen. Deze zien er anders uit maar het principe is natuurlijk hetzelfde.

Geplaatst:

Ja die blauwe hebben wij er steeds in en uit gedaan. Hij zit er altijd goed in :N

Geplaatst:
Ja die blauwe hebben wij er steeds in en uit gedaan. Hij zit er altijd goed in :N

Als je dan zeker weet dat de ''zwarte'' en de ''blauwe'' stekkers goed aangelsoten zijn, kan het in iedergeval daar niet aan liggen. Weet je ook zeker dat niet niet de videokaart perongeluk tik heeft gehad? Of jullie hebben met de hogedruk(spuit) vlak boven de videokaart gehangen, waardoor er dan denk ik toch enige schade aan is gericht...

Geplaatst:

Ik zal het wel eens aan mijn broer vragen, die heeft het gedaan ;). Horen jullie morgen weer van me ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Als je toch 2 computers hebt, probeer dan eens het beeldscherm van de andere computer aan te sluiten.

Als dit dan niet werkt, dan is de videokaart of iets anders in je computer of een kabel kapot.

Als het beeldscherm wél werkt, dan is het andere beeldscherm kapot.

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst:

Suffe opmerking misschien maar dit had ik 2 dagen geleden ook.

zit de stekker van de pc in het wand contact doosje?

zit de stekker van de monitor in het wand contact doosje?

zet je je monitor wel aan?

schakelaar op de voeding op aan?

videokaart in de juiste aansluiting? - dat is bij mij de bruine en dus niet de witte

alle contactjes van je stekker nog in goede staat? geen gebroken pinnetjes ofzo..

Geplaatst:

Misschien en tip als dat bij jouw al kan ^_^

Controleer eerst of je moederbord een onboard videokaart heeft. Als het antwoord op deze vraag "Ja is, haal dan je PCI, PCI-E of AGP videokaart uit je moederbord en sluit de blauwe VGA, of witte DVI kabel aan op die van het moederbord. Dan weet je meteen of het aan je videokaart ligt ja of nee.

Heb je geen onboard videokaart kun je proberen de videokaart van je andere PC in de kapotte PC te stoppen. Kijk wel even of dat die videokaart geschikt is om in die PC geplaatst te worden. Als hij het dan doet weet je dat het aan de videokaart ligt ja of nee. Over drivers hoef je je geen zorgen te maken. Windows heeft een standaard beeldscherm driver die elke videokaart kan aansturen. :Y

Succes! ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...