m.e.t Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Ik snap sommige opties bij "display setup" niet. Wat is de Hud mode? Verder snap ik een aantal dingen onder "advanced" ook niet. Deze dingen om precies te zijn: draw distance, frame limiter, widescreen, mip mapping en anti aliasing. Kan iemand mij a.u.b uitleggen wat deze dingen betekenen? m.e.t Reageren
Dastard Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 (bewerkt) HUD mode (Heads Up Display) zijn eigenlijk je health bar, je geld aantal, je wapens, en je kogelvrijevest. Als je dit uitschakelt, zijn die er niet meer. Frame limiter dacht ik betenkt hoeveel frames er per minuut gebruikt worden. Widescreen rekt je beeld uit. Dit heb ik gevonden op een website: MIP Mapping - MIP Mapping is an approach to texture mapping in which an original high-resolution texture map is scaled and filtered into multiple resolutions before it is applied to a surface. (MIP stands for the Latin multim im parvo, meaning "many things in a small space.") When a MIP Mapped texture is used in 3D rendering or real-time 3D displays, the texture can appear in full detail if it is seen in a close-up, or can be rendered quickly and smoothly from a lower MIP level when the object appears smaller or further away. MIP mapping saves processor time and improves anti-aliasing by allowing the computer to start with pre-filtered, pre-scaled textures at the most appropriate resolution for each frame. Usually, powers of 2 are used for the MIP Map levels, such that if the highest resolution were 1024x1024, the next levels would be 512x512, 256x256, 128x128, sometimes all the way down to 8x8 or 1x1 images. Anti-aliasing: Anti-aliasing (soms ook anti-kartelvorming genoemd) is een techniek die wordt toegepast in diverse computer-programma's (met name grafische) om het zogenaamde karteleffect dat voorkomt bij het tekenen van figuren en tekst op het computerscherm. Als je namelijk een schuine lijn of ander afgerond figuur zou tekenen op een computerscherm, dan wordt deze lijn afgebeeld met vierkante pixels. Hieronder krijg je een trappetjes-effect (zie tekening rechts). De oplossing is om de pixels rond de rand van een afgerond figuur iets te vervagen, zodat het karteleffect minder opvalt. En draw distance is hoe ver je de gebouwen kunt zien. -Das Bewerkt: 26 juli 2008 door Dastard Reageren
m.e.t Geplaatst: 26 juli 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Bedankt, ik snap het nu Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Volgens mij kon je bij ''Advenced'' ook nog instellen of je langer een stunt wilt uitvoeren of korter. Dat houdt in hoever de lenghte is van de stunts en of het hoger of laag is. Ik ben het even navragen aangezien me SA het verder niet meer doet. Reageren
tjoef Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Volgens mij kon je bij ''Advenced'' ook nog instellen of je langer een stunt wilt uitvoeren of korter. Dat houdt in hoever de lenghte is van de stunts en of het hoger of laag is. Ik ben het even navragen aangezien me SA het verder niet meer doet. Dat begrijp ik niet helemaal :/ Je kan er wel de beeldkwaliteit van je spel verstellen. Helemaal vanonder. Als je het hebt aangepast moet je ter bevestiging nog eens op enter drukken, anders gebeurt er niets. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Volgens mij kon je bij ''Advenced'' ook nog instellen of je langer een stunt wilt uitvoeren of korter. Dat houdt in hoever de lenghte is van de stunts en of het hoger of laag is. Ik ben het even navragen aangezien me SA het verder niet meer doet. Dat begrijp ik niet helemaal :/ Je kan er wel de beeldkwaliteit van je spel verstellen. Helemaal vanonder. Als je het hebt aangepast moet je ter bevestiging nog eens op enter drukken, anders gebeurt er niets. Ik had het zelf ook, zo blijf je langer in de lucht, en is bestemd voor de pro-stunters. Volgens mij kon je dit doen bij display setup>Advenced>En dan het desbetreffende tipje van mij. Reageren
Dastard Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Weird, dat heb nog niet gezien hoor o.O Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Weird, dat heb nog niet gezien hoor o.O Of ik heb me vergist met de andere opties zoals. Maar ik ben er wel zeker van dat dit mogelijk is. Ik ben er alleen niet zo zeker van dat het bij advenced is of gewoon vrij in het rijtje staat. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Alles is te lezen in de Readme.txt die standaard wordt meegeleverd en geïnstalleerd met het spel. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Alles is te lezen in de Readme.txt die standaard wordt meegeleverd en geïnstalleerd met het spel. Volgens mij kon je dat instellen met on/off Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Alles is te lezen in de Readme.txt die standaard wordt meegeleverd en geïnstalleerd met het spel. Volgens mij kon je dat instellen met on/offDe Readme.txt wordt geïnstalleerd (ik val in herhaling ). Dat is een tekst bestand en die kan je niet aan of uit zetten, die kan je lezen of niet lezen. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 De Readme.txt wordt geïnstalleerd (ik val in herhaling ). Dat is een tekst bestand en die kan je niet aan of uit zetten, die kan je lezen of niet lezen. Display > Frame limiter > advenced > on/off als je hem off zet stunt je hoger en kan je over verdere afstanden stunten Reageren
A-Traxx Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 Nu weet ik ook wat HUD betekend XD Reageren
Sprunk Geplaatst: 26 juli 2008 Rapport Geplaatst: 26 juli 2008 De Readme.txt wordt geïnstalleerd (ik val in herhaling ). Dat is een tekst bestand en die kan je niet aan of uit zetten, die kan je lezen of niet lezen. Display > Frame limiter > advenced > on/off als je hem off zet stunt je hoger en kan je over verdere afstanden stunten De Frame limiter heeft niets met stunten te maken hoor. De frame lmiter heeft te maken met het aantal beelden per seconder. Als de deze uit zet krijg je meer "FPS" dan de staandaart 25, mits je videokaart dat natuurlijk aan kan. Heeft dus niets met stunten te maken Reageren
A-Traxx Geplaatst: 27 juli 2008 Rapport Geplaatst: 27 juli 2008 Ik laat het staan zoals het is Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.