Jump to content

Treinen

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal!

Vorige week kocht ik AoE III. Leuk spel en op het beginfilmpje zie je treinen rijden, nu vroeg ik me af of het mogelijk was om ook treinen te kunnen bouwen. Dat zou handig zijn voor transport van troepen... Dus mijn vraag is, is het mogelijk om treinen te maken?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Rivel

Geplaatst:
lijkt me een leuk spel waar heb je dat gekocht?

Euh, ontopicheid?

Voor je vraag: In de winkel, in de Wall Mart in Phoenix, Amerika. Maar in elke gamewinkel kan je hem kopen.

Geplaatst:
Hallo allemaal!

Vorige week kocht ik AoE III. Leuk spel en op het beginfilmpje zie je treinen rijden, nu vroeg ik me af of het mogelijk was om ook treinen te kunnen bouwen. Dat zou handig zijn voor transport van troepen... Dus mijn vraag is, is het mogelijk om treinen te maken?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Rivel

Hallo Rivel,

Je kan inderdaad op een gegeven moment treinen bouwen. Maar deze dient alleen voor het vervoer van voedsel, goud en andere grondstoffen. Je kan pas treinen bouwen bij Improve IV (dit weet ik niet helemaal zeker, kan ook eerder zijn). Je kunt ze bouwen bij ''Trading Post'' deze kun je alleen bouwen aan de rand van een weggentje. Eerst kun je een Paard en wagen unlocken en vervolgens kun je upgrade naar ''Iron Horse'' oftewel de trein. Voor het bouwen van deze hoef je helemaal niets te doen, alleen een Trading Post door één van je werkers te laten bouwen en daarna aanklikken op ''Stage Coach'' dit is dus de naam van paard en wagen (dit kun je al meteen kiezen) en later de ''Iron Horse'' (trein). Het enige verschil met paard en wagen en de trein, is dat de trein meerdere grondstoffen kan vervoeren dan paard en wagen. :Y

Geplaatst:

Alweer een tijdje geleden dat ik AoE3 gespeeld heb ...

Zoals gammie al zei, kun je de Trade Route upgraden als je er een Trading Post langs hebt. In Age I (Discovery age) rijdt er alleen een Travois (een ventje dat een soort van zak achter zicht sleept). In Age II (Colonial age) kun je upgraden naar paard en kar en in Age IV (Industrial age) kan je de trein upgraden. Je mag al blij zijn als je de Industrial age haalt. ^_^ In de eerste level en in multiplayer kom je meestal niet verder de Fortress age (Age III).

Je kan geen troepen of grondstoffen vervoeren langs de traderoute. Maar de travois/paard en kar/trein brent wel grondstoffen als hij voorbij JOUW Trading Post rijdt. Je kan kiezen uit XP punten, goud, hout en voedsel.

:cya:

Geplaatst: (bewerkt)

@Big Boss, helemaal vergeten dat je begint met een ''Travois'' :clown: . Nog een toevoeging, het maakt trouwens niet uit of je bijvoorbeeld in Skirmish map vijanden en/of vrienden hebt, je krijgt altijd wel grondstoffen naar keuze aangeleverd, dus ook van je vijanden. Hoe hoger je upgrade (in verloop van spelen) des te meer grondstoffen (bijv. hout) jij ontvangt. :)

Bewerkt: door gammie_
Geplaatst:

Giga hard bedankt voor de duidelijke uitleg, ik snapte eerst niet waarvoor die dorpjes diende en wilde ze altijd kapotmaken maar dat lukte niet, maar nu ik dit hoor zijn ze wel handig, vooral in het begin. Bedankt! :bier:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...